Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6/1.9 TD] Modyfikacje - jak podniesc moc - foto

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 01 sty 2009, 21:13

Czy są to wtryski, to znaczy, końcówki wtrysków od innych aut które jednak dałoby się założyć do naszych aut,
Dokładnie tak. Zakładaj te jak największe i z jak największym ciśnieniem otwarcia będzie na pewno lepiej niż na ori, przy większym ciśnieniu wtrysku wzrośnie moc i zmniejszy się dymienie o ile będzie odpowiednie doładowanie.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 01 sty 2009, 23:46

Robił już ktoś taki zabieg?

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 05 sty 2009, 16:16

Labiel pisze:Robił już ktoś taki zabieg?
... A czy po wymianie całych wtryskiwaczy trzeba ustawić coś w pompie lub kąt zapłonu lub coś w tym stylu :?:

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 05 sty 2009, 18:20

wydaje mi sie ze nie, bo kat wtrysku na sztywno ustawiasz i wtryski nie maja nic do tego. Tylko przed zlozeniem wtryskow sprawdz na maszynie jak pyla i przy ilu sie otwieraja. Ja jak kupilem 4 ori nowki koncowki boscha to jedna lala i przy 130bar sie otwierala, a i czasami lubi obudowa wtrysku peknac przy skrecaniu z racji wieku <ok>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 05 sty 2009, 19:55

Całkiem serio myślę już o zmianie końcówek wtryskiwaczy bo nie są już w najlepszej kondycji, przynajmniej jedna z nich. Wcześniej gdy temp były jeszcze plusowe na zimnym silniku ewidentnie słyszałem jak któryś wtrysk "stuka". Teraz kiedy jest zimno silnik przez chwilę nie pali na jeden gar. Odpala od kopa z tym że nie chodzi na ten jeden gar - wnioski nasuwają się same, prawdopodobnie będzie to właśnie ten gar na którym leje ten wtrysk. Na ciepłym silniku wszystko jest ok.

Tylko teraz cały czas mam dylemat. Czy kupić ori bosha takie jak powinny u mnie być, czy jednak kombinować coś z innymi, na przykład tymi proponowanymi wyżej bądź od mercedesa. Doradzicie coś :?:

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 05 sty 2009, 20:37

Labiel, a które końcówki od DB chcesz wkładać bo z tego co pamiętam najbardziej wydajne końcówki które by ci podeszły (pdnosd265) mają ciśnienie otwarcia 135 bar.
czyli ciśnienie otwarcia mają niższe jak te od SB, to efektu jakiegoś rewelacyjnego nie będzie choć podobno ładnie pylą ostatni na topie jest wkładanie takich końcówek do W123.

Awatar użytkownika
PawelG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 713
Rejestracja: 06 lut 2007, 21:55
Lokalizacja: kraków

Post autor: PawelG » 05 sty 2009, 20:39

Labiel pisze:Teraz kiedy jest zimno silnik przez chwilę nie pali na jeden gar. Odpala od kopa z tym że nie chodzi na ten jeden gar - wnioski nasuwają się same
Mi nasuwa się wniosek, że jedna świeca nie grzeje. Sprawdzałeś?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 05 sty 2009, 22:53

PawelG pisze:
Labiel pisze:Teraz kiedy jest zimno silnik przez chwilę nie pali na jeden gar. Odpala od kopa z tym że nie chodzi na ten jeden gar - wnioski nasuwają się same
Mi nasuwa się wniosek, że jedna świeca nie grzeje. Sprawdzałeś?
Właśnie sprawdzałem wszystkie świece i niby są ok, ale oczywiście nie można wykluczyć że któraś ze świec nie jest jeszcze przepalona ale już nie grzeje tak jak powinna. Przy wymianie końcówek planuje wymienić i świece.

W każdym bądź razie rano było u mnie -13. Audi odpaliło bez problemu tylko tak jak wcześniej chwile kulało na jeden gar. Było to po 8 godzinach postoju na dworze. Wieczorem była kolejna próba: 13 godzin postoju i -18 stopni. Odpaliła za drugą razom, szkoda że nie podgrzałem świec dwa razy, drysła by pewnie za pierwszym. Czyli generalnie nie jest chyba jeszcze tak źle ale końcówki i tak wymienię.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 05 sty 2009, 23:52

Labiel, ja zebym wczesniej przeczytal post Vision'a to bym sobie wsadzil te koncowki co on proponowal (cisnienie otwarcia 185BAR), jest latwy sposob zeby wykluczyc ktory wtrysk cyka ci w audiku o ile nie jest to spowodowane rozjechanym zaplonem. Biezesz w lape klucz 17 i podczas pracy silnika luzujesz lekko przewod wysokiego cisnienia przy wtrysku i sluchasz czy te "cykanie" ustalo, oczywiscie bedzie troche telepal na ten gar w ktorym luzujesz wtrysk. Tym sposobem u kumpla wykrylem ktore 2 koncowki leją, ale u siebie nie dalem rady bo 3 z 4 lały :P

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 05 sty 2009, 23:56

mrozoo pisze:Biezesz w lape klucz 17 i podczas pracy silnika luzujesz lekko przewod wysokiego cisnienia przy wtrysku i sluchasz czy te "cykanie" ustalo,
Wiem, wiem. Znam tą metodę :-P Co do tego który wtrysk leje to jestem prawie pewien że jest to drugi licząc od przodu. Ale nie ma to zresztą żadnego znaczenia, bo jak wymieniać, to wymieniać wszystkie.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 05 sty 2009, 23:59

Labiel zakladaj te koncowki na 185Bar <piwo>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 sty 2009, 00:29

mrozoo pisze:Labiel zakladaj te koncowki na 185Bar <piwo>
Ciekawe tylko co powie na to pompiarz jak podrzucę mu wtryski od SB, końcówki od innego modelu i powiem jeszcze żeby ustawił na 185bar.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 06 sty 2009, 09:33

hehe powiesz ze tak ma byc :) ze to limited edition B3 TD <ok>

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 06 sty 2009, 11:43

... A teraz moje pytanie :mrgreen: Czy po wymianie wtrysków są jakieś skutki uboczne tzn, coś może się prędzej wysrać itp :?: Jak to jest :?:

... Lepiej wymieniać wtryski przed czy po gov modzie :?:

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 06 sty 2009, 11:51

nie rozumiem, po wymianie zajezdzonych lejacych wtryskow moga byc tylko same plusy(mniejsze kopcenie, lepszy but, lepsze poranne odpalanie i spalanie) chyba ze ktos zle ci to zlozy i na kazdym garze beda przy innym cisnieniu sie otwierac. A jak zmieniasz z 155bar na 185bar to pompa moze troszke bardziej jest wysilona.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl