Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.8 PM] Niedogrzny silnik ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
neutronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 12 wrz 2008, 22:39
Lokalizacja: Łódź

Post autor: neutronic » 06 sty 2009, 10:24

ja tez mam podobny problem w abk niedawno wymienilem termostat na wahlera i silnik nadal sie nie dogrzewa cieplo (ogrzewanie) leci normalnie natomiast po przejechaniu krotkiej trasy ok. 50 km wskazowka lekko sie podnosi. Sproboje zaslonic chlodnice zobaczymy czy to pomoze a jak nie to nie mam pojecia?

ŻUBER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 12 gru 2008, 21:06
Imię: ŻUBER
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT+lpg
Lokalizacja: Łomża

Post autor: ŻUBER » 06 sty 2009, 16:49

A czy może mi ktoś napisać, po jakim czasie bądź też po ilu km jego silnik osiąga temp. roboczą. Np. wsiadasz rano i ile czasu schodzi do zagrzania podczas normalnej jazdy, lub też na postoju... Chodzi mi głownie o motor 1.8.

Z góry dzięki.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 sty 2009, 17:00

Mój nagrzewa się do wskaźnikowych 90°C po jakichś 6-9km, zależy od temperatury na zewnątrz, zwykle jadę ostrożnie, nie depcze po gazie. W tym przełączanie na LPG po 1-2km z jednoczesnym zwiększeniem obrotów dmuchawy ogrzewania.

Awatar użytkownika
_arek_2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 05 kwie 2007, 01:10
Lokalizacja: Golub-Dobrzyń

Post autor: _arek_2 » 06 sty 2009, 20:43

witam ja mam podobny problemik wymieniałem cały układ-chłodnicę,nagrzewnicę, węże,termostaty 2 ijest temperaturka podczas jazdy 60-70°C jak stanę na światłach to chwilkę i jest 90°C i załącza się wentylator ruszam kilka metrów i jest 70°C :evil: bez różnicy czy są założone osłony na obudowie chłodnicy czy nie :roll:

piomal1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 07 wrz 2007, 22:05
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: piomal1987 » 06 sty 2009, 21:32

Koledzy też miałem problem ze wskazaniami temperatury. pokazywało mi max. 60 stopni przy ostrej jeździe, wymieniłem termostat na jakiś tani chyba Vernet i wogóle sie nie otwierał, a płyn prawie zagotował w górnym obiegu, no więc kupiłem drugi i dalej to samo, wskazówka pokazywała 95 stopni, a dolny wąż zimny. Po przeczytaniu wszystkich postów kupiłem Wahlera na 87 stopni i jest święty spokój, obojętnie z jaką prędkoscią bym nie jechał to silnik osiąga właściwą temperaturę po ok. 4-5km jazdy. Np dzisiaj jadąc do pracy przy mrozie -18 stopni z prędkością 50-70km/h temperatura nie spadała więc jest ok. Mam jedynie zastrzeżenia do ogrzewania bo powietrze nie jest gorące tylko ciepłe. Cały układ chłodzenia jest szczelny, płyn (Petrygo) jest nowy i ma właściwy poziom, nagrzewnica też jest nowa i ma pełen przepływ, wszytkie cięgna podłączone prawidłowo. Jak myślicie czy porządne odpowietrzenie układu pomoże?
Pozdrawiam :-)

ŻUBER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 12 gru 2008, 21:06
Imię: ŻUBER
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT+lpg
Lokalizacja: Łomża

Post autor: ŻUBER » 06 sty 2009, 22:20

piomal1987 pisze:Koledzy też miałem problem ze wskazaniami temperatury. pokazywało mi max. 60 stopni przy ostrej jeździe, wymieniłem termostat na jakiś tani chyba Vernet i wogóle sie nie otwierał, a płyn prawie zagotował w górnym obiegu, no więc kupiłem drugi i dalej to samo, wskazówka pokazywała 95 stopni, a dolny wąż zimny. Po przeczytaniu wszystkich postów kupiłem Wahlera na 87 stopni i jest święty spokój, obojętnie z jaką prędkoscią bym nie jechał to silnik osiąga właściwą temperaturę po ok. 4-5km jazdy. Np dzisiaj jadąc do pracy przy mrozie -18 stopni z prędkością 50-70km/h temperatura nie spadała więc jest ok. Mam jedynie zastrzeżenia do ogrzewania bo powietrze nie jest gorące tylko ciepłe. Cały układ chłodzenia jest szczelny, płyn (Petrygo) jest nowy i ma właściwy poziom, nagrzewnica też jest nowa i ma pełen przepływ, wszytkie cięgna podłączone prawidłowo. Jak myślicie czy porządne odpowietrzenie układu pomoże?
Pozdrawiam :-)
Nagrzej motor, poluzuj opaski na wężach na wlocie i wylocie z nagrzewnicy. Raz jeden, raz drugi. Ja tak odpowietrzałem i się dobrze odpowietrzyło. Sporo jest na forum na ten temat. Poszukaj. Pozdr

Awatar użytkownika
_zby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 15 mar 2008, 12:41

Post autor: _zby » 06 sty 2009, 22:26

Ja mam tez taki silnik i u mnie czy zima czy lato czy benzyna czy gaz zawsze jak drut 90stopni. Kiedyś wymieniałem tez termostat ale na tamtym i na tym jest tak samo. Jeżdżę głównie po mieście i rzadko mi temp przekracza jakieś 90-93 stopnie i nigdy nie spada poniżej jakichś 87 nawet jak jadę zimą 300km trasy

piomal1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 07 wrz 2007, 22:05
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: piomal1987 » 06 sty 2009, 22:30

A czy do odpowietrzania korek od zbiorniczka odkręcić? No i czy silnik ma pracować na wolnych obrotach w czasie odpowietrzania?

Awatar użytkownika
_zby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 15 mar 2008, 12:41

Post autor: _zby » 06 sty 2009, 23:26

Ja to robiłem tak:
Zalałem płynu aż pod korek i na zimnym silniku bez korka trochę pochodziło i w tym czasie kilka razy dodawałem gazu, później zakręcałem korek i jeździłem. Po kilku przejazdach było już dobrze. Kiedyś jak nie zalałem płynu pod korek to szybko się nagrzewał do prawie 100stopni. Wymieniałem kilka razy jakiś przewód od płynu, więc musiałem kilka razy odpowietrzać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl