Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6/1.9 TD] Modyfikacje - jak podniesc moc - foto

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 sty 2009, 12:07

mrozoo pisze:A jak zmieniasz z 155bar na 185bar to pompa moze troszke bardziej jest wysilona.
Z tego co słyszałem to nowa pompa powinna dawać coś koło 300 barów, więc 30 więcej myślę że nie robi jej dużej różnicy. No ale specem od pomp to ja nie jestem.

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 06 sty 2009, 12:13

Labiel pisze:
mrozoo pisze:A jak zmieniasz z 155bar na 185bar to pompa moze troszke bardziej jest wysilona.
Z tego co słyszałem to nowa pompa powinna dawać coś koło 300 barów, więc 30 więcej myślę że nie robi jej dużej różnicy. No ale specem od pomp to ja nie jestem.

... Solskier weź swoje 3 grosze dołóż :mrgreen:
O kurka jak mnie korci gov i nowe wtryski :D
Tylko żeby nic nie pierdyknęło :roll:

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 06 sty 2009, 12:30

Latem sie doleje za to roslinnego aby pompe przesmarowac <piwo>

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 06 sty 2009, 15:06

mrozoo pisze:Latem sie doleje za to roslinnego aby pompe przesmarowac <piwo>
... Tego to tylko na placki :mrgreen:
Jechałem kiedyś za Mercedesem który na tym jechał masakra nie dość że kopci gorzej od ursusa a zapach plackowy :mrgreen:

I na pewno tej mocy nie ma <piwo>

Krzylu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 21 cze 2008, 23:45
Lokalizacja: ZPL

Post autor: Krzylu » 06 sty 2009, 16:53

I na pewno tej mocy nie ma
i tu się mylisz 8-)

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 06 sty 2009, 17:49

Krzylu pisze:
I na pewno tej mocy nie ma
i tu się mylisz 8-)
... To jest tak samo jak benzyna i LPG :mrgreen:

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 06 sty 2009, 21:07

niezgodze sie z toba grinch, zapytaj labiela on troche jezdzil na OR. Ja cale te lato tez, i wydaje mi sie ze lepiej sie zbieral od dolu, zero kopcenia jak temp 90c. <ok>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 sty 2009, 22:42

mrozoo pisze:niezgodze sie z toba grinch, zapytaj labiela on troche jezdzil na OR. Ja cale te lato tez, i wydaje mi sie ze lepiej sie zbieral od dolu, zero kopcenia jak temp 90c. <ok>
Co prawda nie jeździłem na czystym oleju w Audi więc ciężko mi powiedzieć jak to jest w TD, ale jeździłem całe lato Golfem 1,6 D. Były wtedy upały więc warunki do jazdy na czystym oleju były idealne, i mogę powiedzieć że wolałem rzepak niż olej ze stacji. Silnik chodził całkiem inaczej i faktycznie tak jak by się zbierał lepiej. Czytałem gdzieś kiedyś testy z których wynikało że na roślinnym moc max jest taka sama jak na ON, ale jest za to wyższa na niższych obrotach i to by się zgadzało. Ogólnie bardzo miło wspominam tamto lato, tylko faktycznie, frytki jechało :-P

Co do dymienia to w 1,6 D nie zwróciłem akurat na to uwagi, ale przy domieszce z ON w Audi kopcił ciut mocniej, ale na biało oczywiście.
grinch pisze:... Solskier weź swoje 3 grosze dołóż :mrgreen:
No właśnie, Solskier gdzież ty? My tu za radą czekamy.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 07 sty 2009, 19:36

ciekawy mod --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0 co o nim sadzicie? Wraz ze wzrostem paliwa zwieksza sie dynamicznie kat wtrysku, przez co jest lepszy but :-D I efektywniej spalane paliwo

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 09 sty 2009, 10:02

Labiela mierzyleś jakie masz cisnienie na garczkach :?: bo to podstawa, wtryski moga byc nowki ale jak niebedzie odpowiedniego cisnienia sprezania to tez dupa z tego wyjdzie

[ Dodano: 2009-01-09, 10:18 ]
mrozoo pisze:ciekawy mod --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0 co o nim sadzicie? Wraz ze wzrostem paliwa zwieksza sie dynamicznie kat wtrysku, przez co jest lepszy but :-D I efektywniej spalane paliwo
przez ten zawor zwieksza sie cisnienie pompy przetlaczajacej ktorej cisnienie uzaleznione jest od predkosci obrotowej pompy i org cis na biegu jalowym wynosi 3bar a przy max predkoci obrotwej 6bar, cisnienie pompy ktore sie zwieksza wraz z predkoscia obrotowa wykorzystane jest do zmiany wyprzedzenia kąta wtrysku, jest ustawione fabrycznie i zmiana cisnienia pompy przetlaczajcej napewno zmieni kat wtrysku tylko w jakiej skali :?:

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 09 sty 2009, 10:43

u Labiela komprecha na garach powinna byc git skoro palil w temp. ponizej -10C, co do moda to koles napisal ze trzeba delikatnie ten zaworek wbijac metoda prob i bledow az w obrotach bedzie za mocno klekotal[za duze wyprzedzenie] i popuscic troche i to jest to :) Z jego relacji wynika ze po tym chodzi jak przecinak w gornym zakresie RPM <ok>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 sty 2009, 11:47

mrozoo pisze:u Labiela komprecha na garach powinna byc git skoro palil w temp. ponizej -10C,
Dokładnie. Nigdy nie miałem z nim najmniejszych problemów jeśli chodzi o odpalanie. Zawsze cyknie za pierwszym razem. Ostatnio w -17 po 12 godzinach stania też odpalił. Problem był tylko na drugi dzień kiedy zamarzło mi paliwo, ale to oczywiście nie wina silnika. Kompresję chętnie bym sobie sprawdził, z własnej ciekawości, ale szkoda mi kasy na coś co nie jest mi konieczne.

Co do tego moda to szkoda jedynie że nie ma jakiś konkretnych wartości ustawienia. Bo dochodzenie do tego metodą prób i błędów może być trudne.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 09 sty 2009, 11:58

fakt, trzeba czekac na rozwoj tamtegu tematu. Ale sam mod jest kuszaco prosty do wykonania <piwo> Z tym paliwem to cyrki, niby czlowiek leje ze stacji a taki shit. Robilem ostatnio test, sloiczek ropy i do zamrazalki na noc -20, to juz konsystencja prawie mleka i gesta. Niema co sie dziwic ze problem z rozruchem pozniej. Do takich temp. przydalby sie elekt. przeplywowy podgrzewacz paliwa:D u siebie mam takowy tyle ze podgrzewany ciecza z malego obiegu do nagrzewnicy

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 09 sty 2009, 21:32

Labiel pisze:Co do tego moda to szkoda jedynie że nie ma jakiś konkretnych wartości ustawienia. Bo dochodzenie do tego metodą prób i błędów może być trudne.
trzeba by na stól probierczy pompe i probowac ale jak sie nie myle to tarcza z rolkami ma jakies max i moze brakowac regulacji, mozna tez wyjac jedna podkladke pod sprezyna ktora naciska na tloczek przesuwajacy tarcze z rolkami i wtedy tez powinien sie max kąt zwiekszyc

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 09 sty 2009, 22:03

Ciekawy mod, przeczytałem cały watek i jakby tak np jechać o 1mm w dol z tym zaworkiem i próba jak by nie było różnicy to znowu młotek w dłoń i jazda (gorzej jak by ktoś przegiol z silą uderzenia to by se narobił) :mrgreen: efekt by na pewno by był fajny

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl