Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6D CR] Dymi na biało i gaśnie.

ODPOWIEDZ
Dudzins
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 08 sty 2009, 23:23
Lokalizacja: Szczecin

[1.6D CR] Dymi na biało i gaśnie.

Post autor: Dudzins » 17 sty 2009, 15:59

Witam serdecznie wszystkich kolegów forumowiczów :-D . Za nim postanowiłem zwrócić się o pomoc przeczytałem forum wzdłuż i wszerz ale nie doszedłem do wyjaśnienia.Zwracam się z takim oto problemem. Samochód zaraz po uruchomieniu strasznie głośno chodzi i trochę trzęsie, dźwięk jaki się wydobywa spod maski jest bardzo nieprzyjemny, metaliczny za to z wydechu wydobywa się biały dym i jakaś grafitowa maź. Gdy silnik się rozgrzeje nic się nie zmienia silnik nie przestaje ciszej pracować a z tyłu dalej wydobywają się kłęby dymu, a po dodaniu gazu wylatuje masa tego ciemnego badziewia, wygląda to jak sadza złączona w kulki z oleju :cry: . gdy ruszam samochodem początkowo wszystko jest ok ale gdy przyspieszam w pewnej chwili samochód nagle traci moc i nie reaguje na pedał gazu a po chwili sam gaśnie, czasem daje się go uruchomić a czasem nie, po czym sytuacja dalej się powtarza, lecz gdy się zatrzymam to pracuje bez problemu i można gazować ile się chce.

Na początku myślałem że to wina powietrza w paliwie, i zużytego filtra paliwa (wtedy tylko miał problemy z gaśnięciem). Więc wymieniłem przewód paliwowy od filtra do pompy wtryskowej, wstawiłem nowy filtr paliwa, bo był zasyfiony i oczywiście nowy filtr powietrza, bo tak czarnego jeszcze w życiu nie widziałem. Następnie po nieustąpieniu problemu i przeczytaniu na forum, wyczyściłem zbiornik paliwa i też nic nie pomogło. Dlatego proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony 18 sty 2009, 10:28 przez Dudzins, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bob232
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 595
Rejestracja: 29 wrz 2008, 14:00
Lokalizacja: kluczbork

Post autor: bob232 » 17 sty 2009, 16:14

Wiesz co nie chce ci nic krakać ale to może być coś poważniejszego niż tylko filtry, może być uszczelka pod glowicą wywalona, lub glowica pęknięta( sprawdz czy masz olej w plynie chlodniczym) albo przezkoczyl ci pasek od rozrządu :-/

Dudzins
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 08 sty 2009, 23:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Dudzins » 17 sty 2009, 17:05

Wiem, ze to raczej coś poważnego (niestety), i myślę nad eliminacją kolejnych usterek, oleju nie ma w płynie chłodniczym, bo sprawdzałem, muszę zobaczyć czy rozrząd nie przeskoczył. Dzięki za radę i Pozdrawiam

Awatar użytkownika
krkbzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 14 gru 2008, 20:41
Lokalizacja: Kraków

Post autor: krkbzyk » 17 sty 2009, 18:23

Witam,
tak jak bob232 pisze pierwsze co sprawdz rozrząd i początek wtrysku. Napisałeś że oleju nie ma w płynie sprawdz na uruchomionym czy nie pręży węży płynu chłodzącego co może być spowodowane dostawaniem się spalin do układu chłodzenia oraz czy czasem "oleju nie przybywa".To tyle na początek miłej zabawy:)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 17 sty 2009, 18:49

Kolego tak jak piszą moim popszednicy zacznij od rozrządu (opis jak ustawić rozrząd jest na forum w dziale "silniki wysokoprężne", to głośne chodzenie może też być spowodowane zbyt szybkim kątem wtrysku (pytałem i koszt ustawienia u mechanika to u mnie koło 40zł). Jak rozrząd bedzie ok i szkoda Ci kasy to możesz sam spróbować opóźnić kąt wtysku odsuwając minimalnie (1-2mm) od głowicy. Tak czytając co piszesz to jednak zastanawiam się czy nie kończy Ci się całkiem silnik:/ Kiedyś na widziałem taki kończący się silnik i zalany był SUPEROLEM :shock: i z rury po dodaniu gazu wypadała sadza i olej.
Jak silnik chodzi? Wkręca się na obroty? Jakie paliwo? Jakim olejem jest zalany? Z tego co napisałeś to jazda nim jest raczej nie możliwa :-? Można sprawdzić pompe, wtryski, świece żarowe (trzęsienie po zapaleniu), kompresje. Jednak jak się tak dobrze zastanowić to auto już jest leciwe i każde dokładanie do niego jest troche mało sensowne (chyba, że ma dla Ciebie wartość sentymentalną), ale jak silnik się kończy to pewnie lepiej szukać jakiegoś innego silnika.

Dudzins
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 08 sty 2009, 23:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Dudzins » 17 sty 2009, 20:30

Zaczynając od początku. Silnik jest zalany olejem lotos rzecz jasna mineralny :mrgreen: w baku zimowe paliwo made by shell, innego nie stosuje, z tego co wiem to poprzedni właściciel nie jeździł na opale. Świece, żarowe wymieniłem bo miałem problemy z paleniem, ale kłopoty z gaśnięciem pojawiły się jeszcze przed mrozami. Rzeczywiście nie bardzo da się nim poruszać, ze względu na to iż gaśnie podczas jazdy. Kiedy stoi na postoju to wchodzi na obroty bez żadnego problemu jednak jak się jedzie to do pewnego momentu wszystko gra i nagle nie reaguje na gaz, zaczyna się dusić zapala się lampka od ciśnienia, brzęczyk i gaśnie.
Jeśli chodzi o ustawienie rozrządu to nie będę miał raczej problemu, ale pompą nigdy się nie bawiłem i nie bardzo wiem właśnie jak zmienia się ten kąt wtrysku także byłbym wdzięczny za pomoc. Jeśli rzeczywiście koszty operacji przewyższą pewną kwotę to z pewnością zdecyduję się na wymianę silnika bo autko jest świetne, nigdy nie bite, świetnie zachowane. No ale puki co chciałbym zobaczyć co i jak z tym motorkiem.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 17 sty 2009, 20:42

Kolego a jak jest z paleniem na zimnym silniku? Łatwo pali?czy trzeba długo kręcić? Na Twoim miejscu zrobił bym jeszcze taki test, że podłączył paliwo z bańki prosto do pompy z ominięciem filtra i baku. A co do kąta wtrysku to jak ściągniesz osłone paska rozrządu to z kołem zębatym pompy zobaczysz dwie śruby na klucz 13" (nie widać obu na raz, tylko musisz pokręcić kołem) popuszczasz obie śruby troche a następnie popuszczasz jeszcze śrube trzymajacą pompe od tyłu (ta śruba jest koło miejsca przykręcenia miarki oleju do pompy) i jak popuścisz te trzy śruby to pompa powinna dac się odsuwać i dosuwać do głowicy (ten luz nie jest jakiś duży ale koło 1cm) odsuwając od głowicy masz opóźniony zapłon (miększe chodzenie silnika- troche słabszy) a dosuwając w strone głowicy masz przyspieszony- twardsza praca.) pozdrawiam. Jak nie znajdziesz to daj znać zrobie zdjęcia. Ale najpierw sprawdź rozrząd.

A z tym gąsnięciem to miałem tak samo jak miałem syf w baku i zatkało mi sitko w baku. A co do lotosa minerala to mam bardzozłe doświadczenia. Jak kupiłem auto to zalałem własnie takie coś i po 6tys przebiegu zaczęla mi kontrolka od oleju świecic na wolnych obrotach na ciepłym silniku.

Awatar użytkownika
krkbzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 14 gru 2008, 20:41
Lokalizacja: Kraków

Post autor: krkbzyk » 17 sty 2009, 20:53

Wiec tak kolego jak z rozrządem sobie poradzisz:) to i z ustawieniem pompy podołasz opisane to na forum jest i kolega spiczi dobrze podpowiada. Ale zanim zaczniesz takie sztuki to proponuje sprawdzić cisnienie na garach i ciśnienie oleju wtedy otrzymasz miarodajny obraz stanu silnika.
Pozdrawiam

Daavid725
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 02 gru 2012, 11:43
Lokalizacja: LCH

Post autor: Daavid725 » 18 wrz 2013, 21:58

Witam wszystkich dołączam się do tematu, ponieważ nie mogę znaleść odpowiedzi na swój problem. Posiadam podobnie jak kolega Dudzins Audi 80 B2 z silnikiem 1.6D tylko że mój problem polega na tym, że przy odpalaniu zimnego silnika przez ok 30 sek. z wydechu wydobywa nie biały dym i trzęsie silnikiem ale po tym czasie dym znika i silnik też się uspokaja. Audi posiadam od nie dawna i moje do czynienia z dieslem są nie wielkie, Chciał bym coś z tym zrobić, ale da się jeździć bez problemów, tylko czasem jak suto stoi kilka dni to w całym garażu jest biało.
Z góry dzięki. Pozdrawiam.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 20 wrz 2013, 10:01

na początek świece żarowe i kąt wtrysku, a potem jeśli tu wszystko gra to sprawdzić wtryskiwacze i ciśnienie sprężania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl