Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[100, C4, 2.3E] Nietypowy problem, grzeje się

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Kalyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 23 sty 2009, 19:04
Lokalizacja: Oslo/Norwegia

[100, C4, 2.3E] Nietypowy problem, grzeje się

Post autor: Kalyn » 23 sty 2009, 19:21

Witam, kupiłem audi (miałem wcześniej 2 i nie miałem takich problemów) dodam, ze mieszkam za granica i zaczyna mnie to juz denerwować, bo kazda naprawa jest tu związana z dużym kosztem, jednak pozostane wierny marce mimo wszystko :D Mianowicie, kupiłem audi w którym była uszkodzona pompa wody, ok, pompa, paski rolki, wsio powymieniane i....zaraz po zapaleniu gotuje wode, weze dolne zimne. Pomyślałem ze wywale termostat i zobaczymy, jednak nic to nie dało, szybko sie gotowała, szybka diagnoza - głowica ok, poleciała do polski, planowanie, szczelnosc (była krzywa jak diabli ale wyprostowali :) ). Po otrzymaniu głowicy montaż, nowe uszczelki itp itd nowy termostat, odpowietrzanie i....znow sie gotuje, jednak odkreciłem lekko korek i perzejechałem ok 130km, zagotowała mi sie 2 razy, jednak pomiedzy tym gotowaniem było wszystko ok. Dodam jeszcze że czujnik raz mi działa a raz nie, mam 4 pinowe dziadostwo ktore ciezko dostac, probowałem naprawic i zadziałał ale raz działa raz nie, chyba wymienie na 3 pinowy. Macie jakies pomysły co mojej kruszynce może dolegać?? Bo juz mi rece opadaja. Prosze o pomoc i pozdrawiam wszystkich użytkowników

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 23 sty 2009, 19:58

Sprawdz:
1.Włącznik wentylatora(zamontowany w dolnej czesci chłodnicy)
2.Wentylator czy aby napewno sprawny i lata.
3.drozność w ukł.chłodzenia czy się nie przytkał zużyta chłodnica potrafi obniżyć skutecznie wydajność chodzenia.

NG jest podatne na grzanie,ostatnio przy sprawnym ukł.dawałem ostro w palnik na śniegu jezdziłem jakieś 10-12min bez przerwy na dokręconym 2 biegu po zamkniętym rondzie pełnym bokiem i chłodzenie nie wyrobiło rozszczelniło nagrzewnice i płyn chlusnoł do środka.Przy -10 pod blokiem się męczylem. ;-)

wojtek82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 20 sty 2009, 12:35
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: wojtek82 » 23 sty 2009, 20:23

Proponuje wymienic korek od wlewu plynu chlodzacego mi to pomoglo ale przed tem tez wymienilem uszczelke termostat itd. a okazalo sie takie banalne rezwiazanie. Pozdarawiam

Kalyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 23 sty 2009, 19:04
Lokalizacja: Oslo/Norwegia

Post autor: Kalyn » 23 sty 2009, 20:59

luk_OP_Q89 pisze:Sprawdz:
1.Włącznik wentylatora(zamontowany w dolnej czesci chłodnicy)
2.Wentylator czy aby napewno sprawny i lata.
3.drozność w ukł.chłodzenia czy się nie przytkał zużyta chłodnica potrafi obniżyć skutecznie wydajność chodzenia.

NG jest podatne na grzanie,ostatnio przy sprawnym ukł.dawałem ostro w palnik na śniegu jezdziłem jakieś 10-12min bez przerwy na dokręconym 2 biegu po zamkniętym rondzie pełnym bokiem i chłodzenie nie wyrobiło rozszczelniło nagrzewnice i płyn chlusnoł do środka.Przy -10 pod blokiem się męczylem. ;-)
Właśnie co do tych trzech rzeczy nie jestem pewien, wentylator sprawny ale nie załacza sie chyba 2 bieg, musze to sprawdzic, korek raczej nie, bo jesli jest zepsuty to jak go odkrece to jest to samo jak by był sprawny, wiecie jak mozna załączyć 2 bieg na wentylatorze?? i czy np jak wykrece termostat to moge tak jezdzic ok 3 miesięcy jezeli z autem jest cos nie tak?? bo wtedy mam zaplanowany zjazd do PL i autko bym naprawił

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 23 sty 2009, 21:11

Po wyciągnięciu termostatu będzie ciekło na zewnętrznej krawędzi termostatu jest czarna uszczelka,uszczelnia metalowy kruciec pod którym masz termostat bez termostatu nie ma uszczelnienia będzie ciekło....obstawiam na poczętek wlacznik jak pisalem lub wentylator jeżeli sam nie potrafisz sprawdzic/wymienić tych elementow możesz tymczasowo zrobić wentylator na przełącznik w kabinie(widzisz na wskazniku że się grzeje włączasz).
Mam nadzieje że odpowietrzony jest bo na zapowietrzonym ukł.można robić cuda i tak będzie się gotował.

Kalyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 23 sty 2009, 19:04
Lokalizacja: Oslo/Norwegia

Post autor: Kalyn » 24 sty 2009, 16:01

wiem ze bedzie ciekło ale mam inny termostat rozbebeszony tak ze jest tylko obudowa wiec nie bedzie ciekło, co sie stanie jesli silnik bedzie nie dogrzany i bede jakis czas jezdził bez termostatu??

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 25 sty 2009, 20:48

nic będzie wiecej palił ;-)

Kalyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 23 sty 2009, 19:04
Lokalizacja: Oslo/Norwegia

Post autor: Kalyn » 01 lut 2009, 12:30

kontynuacja problemu :)
Udało mi się postawic czujnik temperatury, temperaturka powoli sobie wzrasta i po jakims czasie osiaga miedzy 94-96st i ciagle ja tak trzyma, auto nie gotuje sie, wentylator chodzi jak należy (jest wiskoza) na zimnym silniku jak zgasze to chodzi jeszcze chwilke a na ciepłym staje odrazu, poza tym na zimnym bez probleu go zatrzymuje palcem a na ciepłym pali skórke :) czyli sprzęgiełko ok, denerwuje mnie tylko to że mam twarde węże, może jestem już przewrażliwiony, wiem że to układ ciśnieniowy i powinno byc tam ok 1 bara o ile sie nie myle, węze nie puchna, lecz robia sie twarde ale bez problemu idzie je złamać bądz tez scisnąć ręką, dolny obieg sie otwiera, wszystko niby ok, ale zdarza mi sie za czasami mi cisnienie wywali płyn jak np jade ze 100km, zgasze silnik i szybko odkręce korek od zbiorniczka, a czasami jest ok, głowica była planowana, nowe uszczelki,pompa wody, termostat, niema raczej mowy o peknieciu bloku, tam jest żeliwny i zresztą nie ma zadnych objawów peknietego bloku......
Doradzcie co jeszcze warto sprawdzic?? korek wymieniłem od kolegi A6 2.5tdi i wciąz tak samo, moze mu dziure wywierce :) Prosze o pomoc

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 01 lut 2009, 12:47

Jaki problem chcesz rozwiązać?Układ chłodzenia już masz sprawny.Płyn w układzie jest pod ciśnieniem(uklad pracuje pod ciśnieniem)odkręcisz i się podnosi...fizyka.Głowica świeżo zrobiona,ciśnienie w garach ok,możesz kontrolnie obejrzeć świece oraz sprawdzić ciśnienie na garach ale jak na mój gust jest cacy ;-)

Kalyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 23 sty 2009, 19:04
Lokalizacja: Oslo/Norwegia

Post autor: Kalyn » 01 lut 2009, 14:34

a dlaczego z tłumika tylnego kapie woda?? moze dlatego że jest -5 na dworze i pod wpływem wysokiej temp w układzie wydechowym powietrze sie ogrzewa, tworzy sie para wodna i sie skrapla.... mniejsza z tym, ale i tak cisnienie w układzie jest za wysokie :/ inna auta maja w miare miekkie węże a u mnie sa twarde

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 02 lut 2009, 18:45

Jeżeli wszystkie są b.twarde to sugeruje wzrost ciśnienia w ukł.(ale to lekko bez sensu bo masz głowice zrobioną-chyba że ktoś to spiepszył,ale ubywało by płynu...)jeżeli tylko cześć węży jest twarda to może sugerować jakąś niedrożno

[ Dodano: 2009-02-02, 18:48 ]
ups,sorki
:roll:
niedrożność w ukł.chłodzenia(ograniczony przepływ,zakamieniony prześwit w ukł.)

ale to takie gdybanie wygląda że jesteś lekko przewrażliwiony po wydatkach i naprawach ;-)

Kalyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 23 sty 2009, 19:04
Lokalizacja: Oslo/Norwegia

Post autor: Kalyn » 02 lut 2009, 21:23

twardy jest tylko gorny wąż

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl