[100, C4, 2.3E] Nietypowy problem, grzeje się
[100, C4, 2.3E] Nietypowy problem, grzeje się
Witam, kupiłem audi (miałem wcześniej 2 i nie miałem takich problemów) dodam, ze mieszkam za granica i zaczyna mnie to juz denerwować, bo kazda naprawa jest tu związana z dużym kosztem, jednak pozostane wierny marce mimo wszystko Mianowicie, kupiłem audi w którym była uszkodzona pompa wody, ok, pompa, paski rolki, wsio powymieniane i....zaraz po zapaleniu gotuje wode, weze dolne zimne. Pomyślałem ze wywale termostat i zobaczymy, jednak nic to nie dało, szybko sie gotowała, szybka diagnoza - głowica ok, poleciała do polski, planowanie, szczelnosc (była krzywa jak diabli ale wyprostowali ). Po otrzymaniu głowicy montaż, nowe uszczelki itp itd nowy termostat, odpowietrzanie i....znow sie gotuje, jednak odkreciłem lekko korek i perzejechałem ok 130km, zagotowała mi sie 2 razy, jednak pomiedzy tym gotowaniem było wszystko ok. Dodam jeszcze że czujnik raz mi działa a raz nie, mam 4 pinowe dziadostwo ktore ciezko dostac, probowałem naprawic i zadziałał ale raz działa raz nie, chyba wymienie na 3 pinowy. Macie jakies pomysły co mojej kruszynce może dolegać?? Bo juz mi rece opadaja. Prosze o pomoc i pozdrawiam wszystkich użytkowników
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Sprawdz:
1.Włącznik wentylatora(zamontowany w dolnej czesci chłodnicy)
2.Wentylator czy aby napewno sprawny i lata.
3.drozność w ukł.chłodzenia czy się nie przytkał zużyta chłodnica potrafi obniżyć skutecznie wydajność chodzenia.
NG jest podatne na grzanie,ostatnio przy sprawnym ukł.dawałem ostro w palnik na śniegu jezdziłem jakieś 10-12min bez przerwy na dokręconym 2 biegu po zamkniętym rondzie pełnym bokiem i chłodzenie nie wyrobiło rozszczelniło nagrzewnice i płyn chlusnoł do środka.Przy -10 pod blokiem się męczylem.
1.Włącznik wentylatora(zamontowany w dolnej czesci chłodnicy)
2.Wentylator czy aby napewno sprawny i lata.
3.drozność w ukł.chłodzenia czy się nie przytkał zużyta chłodnica potrafi obniżyć skutecznie wydajność chodzenia.
NG jest podatne na grzanie,ostatnio przy sprawnym ukł.dawałem ostro w palnik na śniegu jezdziłem jakieś 10-12min bez przerwy na dokręconym 2 biegu po zamkniętym rondzie pełnym bokiem i chłodzenie nie wyrobiło rozszczelniło nagrzewnice i płyn chlusnoł do środka.Przy -10 pod blokiem się męczylem.
Właśnie co do tych trzech rzeczy nie jestem pewien, wentylator sprawny ale nie załacza sie chyba 2 bieg, musze to sprawdzic, korek raczej nie, bo jesli jest zepsuty to jak go odkrece to jest to samo jak by był sprawny, wiecie jak mozna załączyć 2 bieg na wentylatorze?? i czy np jak wykrece termostat to moge tak jezdzic ok 3 miesięcy jezeli z autem jest cos nie tak?? bo wtedy mam zaplanowany zjazd do PL i autko bym naprawiłluk_OP_Q89 pisze:Sprawdz:
1.Włącznik wentylatora(zamontowany w dolnej czesci chłodnicy)
2.Wentylator czy aby napewno sprawny i lata.
3.drozność w ukł.chłodzenia czy się nie przytkał zużyta chłodnica potrafi obniżyć skutecznie wydajność chodzenia.
NG jest podatne na grzanie,ostatnio przy sprawnym ukł.dawałem ostro w palnik na śniegu jezdziłem jakieś 10-12min bez przerwy na dokręconym 2 biegu po zamkniętym rondzie pełnym bokiem i chłodzenie nie wyrobiło rozszczelniło nagrzewnice i płyn chlusnoł do środka.Przy -10 pod blokiem się męczylem.
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Po wyciągnięciu termostatu będzie ciekło na zewnętrznej krawędzi termostatu jest czarna uszczelka,uszczelnia metalowy kruciec pod którym masz termostat bez termostatu nie ma uszczelnienia będzie ciekło....obstawiam na poczętek wlacznik jak pisalem lub wentylator jeżeli sam nie potrafisz sprawdzic/wymienić tych elementow możesz tymczasowo zrobić wentylator na przełącznik w kabinie(widzisz na wskazniku że się grzeje włączasz).
Mam nadzieje że odpowietrzony jest bo na zapowietrzonym ukł.można robić cuda i tak będzie się gotował.
Mam nadzieje że odpowietrzony jest bo na zapowietrzonym ukł.można robić cuda i tak będzie się gotował.
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
kontynuacja problemu
Udało mi się postawic czujnik temperatury, temperaturka powoli sobie wzrasta i po jakims czasie osiaga miedzy 94-96st i ciagle ja tak trzyma, auto nie gotuje sie, wentylator chodzi jak należy (jest wiskoza) na zimnym silniku jak zgasze to chodzi jeszcze chwilke a na ciepłym staje odrazu, poza tym na zimnym bez probleu go zatrzymuje palcem a na ciepłym pali skórke czyli sprzęgiełko ok, denerwuje mnie tylko to że mam twarde węże, może jestem już przewrażliwiony, wiem że to układ ciśnieniowy i powinno byc tam ok 1 bara o ile sie nie myle, węze nie puchna, lecz robia sie twarde ale bez problemu idzie je złamać bądz tez scisnąć ręką, dolny obieg sie otwiera, wszystko niby ok, ale zdarza mi sie za czasami mi cisnienie wywali płyn jak np jade ze 100km, zgasze silnik i szybko odkręce korek od zbiorniczka, a czasami jest ok, głowica była planowana, nowe uszczelki,pompa wody, termostat, niema raczej mowy o peknieciu bloku, tam jest żeliwny i zresztą nie ma zadnych objawów peknietego bloku......
Doradzcie co jeszcze warto sprawdzic?? korek wymieniłem od kolegi A6 2.5tdi i wciąz tak samo, moze mu dziure wywierce Prosze o pomoc
Udało mi się postawic czujnik temperatury, temperaturka powoli sobie wzrasta i po jakims czasie osiaga miedzy 94-96st i ciagle ja tak trzyma, auto nie gotuje sie, wentylator chodzi jak należy (jest wiskoza) na zimnym silniku jak zgasze to chodzi jeszcze chwilke a na ciepłym staje odrazu, poza tym na zimnym bez probleu go zatrzymuje palcem a na ciepłym pali skórke czyli sprzęgiełko ok, denerwuje mnie tylko to że mam twarde węże, może jestem już przewrażliwiony, wiem że to układ ciśnieniowy i powinno byc tam ok 1 bara o ile sie nie myle, węze nie puchna, lecz robia sie twarde ale bez problemu idzie je złamać bądz tez scisnąć ręką, dolny obieg sie otwiera, wszystko niby ok, ale zdarza mi sie za czasami mi cisnienie wywali płyn jak np jade ze 100km, zgasze silnik i szybko odkręce korek od zbiorniczka, a czasami jest ok, głowica była planowana, nowe uszczelki,pompa wody, termostat, niema raczej mowy o peknieciu bloku, tam jest żeliwny i zresztą nie ma zadnych objawów peknietego bloku......
Doradzcie co jeszcze warto sprawdzic?? korek wymieniłem od kolegi A6 2.5tdi i wciąz tak samo, moze mu dziure wywierce Prosze o pomoc
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Jaki problem chcesz rozwiązać?Układ chłodzenia już masz sprawny.Płyn w układzie jest pod ciśnieniem(uklad pracuje pod ciśnieniem)odkręcisz i się podnosi...fizyka.Głowica świeżo zrobiona,ciśnienie w garach ok,możesz kontrolnie obejrzeć świece oraz sprawdzić ciśnienie na garach ale jak na mój gust jest cacy
a dlaczego z tłumika tylnego kapie woda?? moze dlatego że jest -5 na dworze i pod wpływem wysokiej temp w układzie wydechowym powietrze sie ogrzewa, tworzy sie para wodna i sie skrapla.... mniejsza z tym, ale i tak cisnienie w układzie jest za wysokie inna auta maja w miare miekkie węże a u mnie sa twarde
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Jeżeli wszystkie są b.twarde to sugeruje wzrost ciśnienia w ukł.(ale to lekko bez sensu bo masz głowice zrobioną-chyba że ktoś to spiepszył,ale ubywało by płynu...)jeżeli tylko cześć węży jest twarda to może sugerować jakąś niedrożno
[ Dodano: 2009-02-02, 18:48 ]
ups,sorki
:roll:
niedrożność w ukł.chłodzenia(ograniczony przepływ,zakamieniony prześwit w ukł.)
ale to takie gdybanie wygląda że jesteś lekko przewrażliwiony po wydatkach i naprawach
[ Dodano: 2009-02-02, 18:48 ]
ups,sorki
:roll:
niedrożność w ukł.chłodzenia(ograniczony przepływ,zakamieniony prześwit w ukł.)
ale to takie gdybanie wygląda że jesteś lekko przewrażliwiony po wydatkach i naprawach