[B4 ABT] Wymiana tulei sanek i wahaczy
Geometrię zaleca się robić po każdej ingerencji w zawieszenie. Czy też zamierzonej poprzez naprawy czy też nie zamierzonej, podczas różnych zdarzeń losowych.
U mnie nie było na tyle wyczuwalnych zmian w geometrii abym musiał ja poprawiać. Zrobię kompleksową jak tylko powymieniam wszystkie tuleje, sworznie, drążki i łączniki na nowe.
PS: Odnośnie tulei wahaczy to dociąga się je już po spuszczeniu auta z lewarka, kiedy auto już się ułoży. Sanki analogicznie tak samo dociągamy kiedy auto stoi na własnych kółkach.
U mnie nie było na tyle wyczuwalnych zmian w geometrii abym musiał ja poprawiać. Zrobię kompleksową jak tylko powymieniam wszystkie tuleje, sworznie, drążki i łączniki na nowe.
PS: Odnośnie tulei wahaczy to dociąga się je już po spuszczeniu auta z lewarka, kiedy auto już się ułoży. Sanki analogicznie tak samo dociągamy kiedy auto stoi na własnych kółkach.
byłem dzisiaj w inter cars i powiedzieli mi, że do mojego samochodu, czyli B4 1.9TD (AAZ) z '94r wg katalogu są tulejki 10mm, więc nie wiem czy brać te 10 czy 12. powiedzcie mi czy jak wykręcę jedną z tych czterech śrub to będę mógł zmierzyć tą średnicę? czy muszę demontować całe sanki aby się dowiedzieć?
- Maniek_Service
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 03 maja 2007, 15:23
- Lokalizacja: Pajęczno
- Kontakt:
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
stary zima idzie to mówimy o sankachnie wiesz jak wygladaja?? dwie płozy kilka desek... a tak na poważnie to tu np masz zdjęcie jak to wszystko wygląda: http://moto.allegro.pl/item493095559_sa ... nzyna.html sanki lub kołyska to jest ten duży element na drugim zdjęciu a na pierwszym masz sanki z wahaczami po bokach...tak na chłopski rozum to trzyma wszytkie elementy zawieszenia w przodzie a tuleje służą do tego by to wszytko miedzy soba luźno pracowało i aby nie było czuć zbyt dużych wstrząsów,szarpnięć, luzów,trzasków itp, itd a jak są za duże to trzeba wymienić tuleje... mysle że wytłumaczyłem tak prosto jak sie tylko da...
u mnie problem jet następujący- w czasie jazdy auto dosłownie mi lata po drodze muszę kierownice muszę dobrze trzymać że by jakoś prosto jechać .delikatne trzymanie jedną ręką jak to było wcześniej nie jest łatwe.tuleje wahacza były wymieniane amorki poduchy.byłem jeszcze raz na zbieżności lecz i tak już minęło ładnych parę miesięcy od wymiany tych elementów kumpel powiedział i pokazał że zbieżność jest ok na szarpakach wykrył minimalny luz na sworzniu i na tulei wahacza tuleja ma minimalne pęknięcie na gumie ale stwierdził że to nie mogło aż tak bardzo wpłynąć na komfort jazdy zajechałem do domu wjechałem na kanał i oglądałem to co mówił okazało się że miał racje na tuleji widać że guma jest delikatnie pęknięta ale to pęknięcie może inaczej ujmę odwarstwienie od metalu jest ok 0.5cm co radzicie
wymianę tulei wahaczy wszystkich ,jeżeli tak to jakiej firmy polecacie
wymianę tulei sanek jakiej firmy czy tam idą 4 jednakowe
i pytanie kolejne za co odpowiada w czasie jazdy łącznik stabilizatora i jak wygląda jazda z zużytymi łącznikami i jakiej firmy kupywać proszę o odpowiedzi i porady
wymianę tulei wahaczy wszystkich ,jeżeli tak to jakiej firmy polecacie
wymianę tulei sanek jakiej firmy czy tam idą 4 jednakowe
i pytanie kolejne za co odpowiada w czasie jazdy łącznik stabilizatora i jak wygląda jazda z zużytymi łącznikami i jakiej firmy kupywać proszę o odpowiedzi i porady
tomek1982, skoro tulejka wykazuje slady zużycia to to nalezalo by je wymienic.
Co do tulei sanek to tam ida dwie takie same na przod i dwie takie same na tyl sanek byly podane ich numery gdzies tutaj w tym temacie wczesniej, czytaj :!:
Co do firmy to to Lemforder/Boge robią robote. Wiem ze chyba tylnych tulejek sanek nie moglem znaleść Boge ani Lemforder i wrzuciłem oryginały Febi(lepszych nie było poprostu nigdzie).
Łacznik stabilizatora a konkretnie stabilizator odpowiada za wychylenia boczne na łukach i wtapie raczej zeby to prze nie sie takie rzeczy działy, mi to bardziej wyglada na końcówki drążków kierowniczych.
Jesli chcesz części zamienne nowe to w tej sprawie wal do mnie na PW.
Co do tulei sanek to tam ida dwie takie same na przod i dwie takie same na tyl sanek byly podane ich numery gdzies tutaj w tym temacie wczesniej, czytaj :!:
Co do firmy to to Lemforder/Boge robią robote. Wiem ze chyba tylnych tulejek sanek nie moglem znaleść Boge ani Lemforder i wrzuciłem oryginały Febi(lepszych nie było poprostu nigdzie).
Łacznik stabilizatora a konkretnie stabilizator odpowiada za wychylenia boczne na łukach i wtapie raczej zeby to prze nie sie takie rzeczy działy, mi to bardziej wyglada na końcówki drążków kierowniczych.
Jesli chcesz części zamienne nowe to w tej sprawie wal do mnie na PW.
końcówki drążków też były wymieniane tylko dalej mnie gryzie te latanie a nie daj boże jak jest droga z koleinami to już masakra podpowiadają mi że może z oponami coś nie tak przełożyłem lewy tył na lewy przód itd ale za wiele to nie pomogło.Sprawdzałem po zbieżnosci 2 dni temu sam i luz naprawde jest znikomy w jakich cenach sąte tuleje na wahacze i sanki i czy mógł by ktoś jakieś fotki wkleić jak wygląda ten patent z wybijaniem i wprasowywaniem tulej po przez te rurke itp
Sprawdź jeszcze tuleje tylnej belki. Ja miałem je zużyte w skodzie Favorit i właśnie tańczyła mi po całej drodze. Po wymianie wszystko ustało.tomek1982 pisze:końcówki drążków też były wymieniane tylko dalej mnie gryzie te latanie a nie daj boże jak jest droga z koleinami to już masakra podpowiadają mi że może z oponami coś nie tak przełożyłem lewy tył na lewy przód itd ale za wiele to nie pomogło.Sprawdzałem po zbieżnosci 2 dni temu sam i luz naprawde jest znikomy w jakich cenach sąte tuleje na wahacze i sanki i czy mógł by ktoś jakieś fotki wkleić jak wygląda ten patent z wybijaniem i wprasowywaniem tulej po przez te rurke itp