Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Wymiana tulei sanek i wahaczy

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 23 wrz 2008, 23:06

Geometrię zaleca się robić po każdej ingerencji w zawieszenie. Czy też zamierzonej poprzez naprawy czy też nie zamierzonej, podczas różnych zdarzeń losowych.

U mnie nie było na tyle wyczuwalnych zmian w geometrii abym musiał ja poprawiać. Zrobię kompleksową jak tylko powymieniam wszystkie tuleje, sworznie, drążki i łączniki na nowe.

PS: Odnośnie tulei wahaczy to dociąga się je już po spuszczeniu auta z lewarka, kiedy auto już się ułoży. Sanki analogicznie tak samo dociągamy kiedy auto stoi na własnych kółkach.

Awatar użytkownika
Kamil 20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 27 lip 2007, 21:42
Lokalizacja: Lipsko/Kielce

Post autor: Kamil 20 » 19 lis 2008, 15:35

byłem dzisiaj w inter cars i powiedzieli mi, że do mojego samochodu, czyli B4 1.9TD (AAZ) z '94r wg katalogu są tulejki 10mm, więc nie wiem czy brać te 10 czy 12. powiedzcie mi czy jak wykręcę jedną z tych czterech śrub to będę mógł zmierzyć tą średnicę? czy muszę demontować całe sanki aby się dowiedzieć?

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 20 lis 2008, 10:24

Kamil 20 pisze:czy jak wykręcę jedną z tych czterech śrub to będę mógł zmierzyć tą średnicę?
Jak najbardziej, nawet na oko widać czy to 10mm czy 12mm

Wykręć tylną i przednią, bo ja tu właśnie miałem problem

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 20 lis 2008, 12:00

zakupiłem tulejki do sanek i po długich konsultacjach ze sprzedajacym wybrałem te\.
Obrazek
przód 8A0199415B
tył 8A0199419A
M12
czy ktos mógł by potwierdzic ze beda pasowac bo sprzedawca chce stare na wzór wtedy bedzie pewny

Awatar użytkownika
Maniek_Service
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 03 maja 2007, 15:23
Lokalizacja: Pajęczno
Kontakt:

Post autor: Maniek_Service » 08 gru 2008, 17:14

Wie ktoś może ile kosztuje wymiana u mechanika (włącznie z ich zakupem)?, bo samochód szarpie mi przy złączaniu/rozłączaniu napędu i tłucze na dziurach.
Czy to aby przez te tuleje?.

Awatar użytkownika
kris0181
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1142
Rejestracja: 04 mar 2008, 13:41
Lokalizacja: Mazuren
Kontakt:

Post autor: kris0181 » 08 gru 2008, 17:40

Hejjj.... Niechże ktoś wytłumaczy kompletnemu laikowi co to są te całe sanki, ich tulejki i do czego one służą...? :mrgreen:
Mam zamiar wymieniac w swoim B3 tuleje wachaczy...ale nie mialem pojęcia o jakichś sankach...?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 08 gru 2008, 18:34

stary zima idzie to mówimy o sankachnie wiesz jak wygladaja?? dwie płozy kilka desek... ;-) a tak na poważnie to tu np masz zdjęcie jak to wszystko wygląda: http://moto.allegro.pl/item493095559_sa ... nzyna.html sanki lub kołyska to jest ten duży element na drugim zdjęciu a na pierwszym masz sanki z wahaczami po bokach...tak na chłopski rozum to trzyma wszytkie elementy zawieszenia w przodzie a tuleje służą do tego by to wszytko miedzy soba luźno pracowało i aby nie było czuć zbyt dużych wstrząsów,szarpnięć, luzów,trzasków itp, itd a jak są za duże to trzeba wymienić tuleje... mysle że wytłumaczyłem tak prosto jak sie tylko da...

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 25 sty 2009, 22:13

u mnie problem jet następujący- w czasie jazdy auto dosłownie mi lata po drodze muszę kierownice muszę dobrze trzymać że by jakoś prosto jechać .delikatne trzymanie jedną ręką jak to było wcześniej nie jest łatwe.tuleje wahacza były wymieniane amorki poduchy.byłem jeszcze raz na zbieżności lecz i tak już minęło ładnych parę miesięcy od wymiany tych elementów kumpel powiedział i pokazał że zbieżność jest ok na szarpakach wykrył minimalny luz na sworzniu i na tulei wahacza tuleja ma minimalne pęknięcie na gumie ale stwierdził że to nie mogło aż tak bardzo wpłynąć na komfort jazdy zajechałem do domu wjechałem na kanał i oglądałem to co mówił okazało się że miał racje na tuleji widać że guma jest delikatnie pęknięta ale to pęknięcie może inaczej ujmę odwarstwienie od metalu jest ok 0.5cm co radzicie
wymianę tulei wahaczy wszystkich ,jeżeli tak to jakiej firmy polecacie
wymianę tulei sanek jakiej firmy czy tam idą 4 jednakowe
i pytanie kolejne za co odpowiada w czasie jazdy łącznik stabilizatora i jak wygląda jazda z zużytymi łącznikami i jakiej firmy kupywać proszę o odpowiedzi i porady

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 26 sty 2009, 00:08

tomek1982, skoro tulejka wykazuje slady zużycia to to nalezalo by je wymienic.
Co do tulei sanek to tam ida dwie takie same na przod i dwie takie same na tyl sanek byly podane ich numery gdzies tutaj w tym temacie wczesniej, czytaj :!:
Co do firmy to to Lemforder/Boge robią robote. Wiem ze chyba tylnych tulejek sanek nie moglem znaleść Boge ani Lemforder i wrzuciłem oryginały Febi(lepszych nie było poprostu nigdzie).
Łacznik stabilizatora a konkretnie stabilizator odpowiada za wychylenia boczne na łukach i wtapie raczej zeby to prze nie sie takie rzeczy działy, mi to bardziej wyglada na końcówki drążków kierowniczych.
Jesli chcesz części zamienne nowe to w tej sprawie wal do mnie na PW.
<piwo>

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 26 sty 2009, 10:34

końcówki drążków też były wymieniane tylko dalej mnie gryzie te latanie a nie daj boże jak jest droga z koleinami to już masakra podpowiadają mi że może z oponami coś nie tak przełożyłem lewy tył na lewy przód itd ale za wiele to nie pomogło.Sprawdzałem po zbieżnosci 2 dni temu sam i luz naprawde jest znikomy w jakich cenach sąte tuleje na wahacze i sanki i czy mógł by ktoś jakieś fotki wkleić jak wygląda ten patent z wybijaniem i wprasowywaniem tulej po przez te rurke itp

rychupk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 27 paź 2008, 15:20
Lokalizacja: Krosno

Post autor: rychupk » 26 sty 2009, 11:59

Z chęcią bym się dowiedział co kupić o jakim rozmiarze i nr VAG. W sklepie się dowiedziałem ze jest kilka rodzai i żebym przyniósł stare no ale żeby przynieść stare to muszę coś założyć na auto żeby jeździć. Możę ma ktoś jeszcze nr VAG tulejek na tylnej belce ? Też przydało by mi się wymienić.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 26 sty 2009, 12:48

poczytaj wyzej rozmiar tulej wahaczy byly 2 z tego co pamietam na srube 10mm i 12mm w zaleznosci od roku do 92 lub 93 byly 10mm puzniej 12mm

dejwid
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 04 lip 2008, 01:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dejwid » 26 sty 2009, 22:11

tomek1982 pisze:końcówki drążków też były wymieniane tylko dalej mnie gryzie te latanie a nie daj boże jak jest droga z koleinami to już masakra podpowiadają mi że może z oponami coś nie tak przełożyłem lewy tył na lewy przód itd ale za wiele to nie pomogło.Sprawdzałem po zbieżnosci 2 dni temu sam i luz naprawde jest znikomy w jakich cenach sąte tuleje na wahacze i sanki i czy mógł by ktoś jakieś fotki wkleić jak wygląda ten patent z wybijaniem i wprasowywaniem tulej po przez te rurke itp
Sprawdź jeszcze tuleje tylnej belki. Ja miałem je zużyte w skodzie Favorit i właśnie tańczyła mi po całej drodze. Po wymianie wszystko ustało.

rychupk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 27 paź 2008, 15:20
Lokalizacja: Krosno

Post autor: rychupk » 27 sty 2009, 17:49

jaki jest koszt wymiany tulejek na sankach robił ktoś ? chodzi mi o robociznę ?

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 28 sty 2009, 00:19

zserty pisze:Przednie sanki = czteropak
Tylne sanki = czteropak
Koszt = zależy gdzie kupujesz czteropak
<haha> <hura>
Mnie skasowano na 100zł za robocizne u mechanika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl