Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 all 1,9D] czujnik ciśnienia oleju

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
erica25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 28 sty 2009, 12:52

[B3 all 1,9D] czujnik ciśnienia oleju

Post autor: erica25 » 28 sty 2009, 13:07

Proszę o pomoc! Kupiłam audi 80, ale się okazało, że to większa skarbonka niż Renault Megane. Ostatnio mam taki problem: po przejechaniu ok. 20 km przy hamowaniu (spadku obrotów) zapala się kontrolka ciśnienia oleju i włącza się brzęczyk. Kontrolka świeci także chwilę po odpaleniu i piszczy. Czytałam o czujniku, ale czy to nie dziwne, że nie zapala się, gdy jest zimny silnik? Co może być przyczyną? Z góry dziękuję za pomoc

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 28 sty 2009, 13:26

Oj kłócił bym się czy większa! :-P Pierwsze to najlepiej sprawdzić poziom oleju czy przypadkiem nie jest go mało... A wtedy można się brać za czujnik. :!: A kontrolka to po odpaleniu na zimnym czy na ciepłym silniku się zapala? Moim zdaniem to przy rozgrzaniu silnika nie ma odpowiedniego smarowania (jeżeli to nie czujnik jest padnięty) :roll:

erica25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 28 sty 2009, 12:52

Post autor: erica25 » 28 sty 2009, 13:31

Stan jest ok :-) na 100%

[ Dodano: 2009-01-28, 13:33 ]
Kontrolka zapala się również na zimnym silniku, ale podczas jazdy na zimnym jest ok.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 28 sty 2009, 13:39

Według mnie to czujnik ciśnienia oleju :!: Ale lepiej niech się jeszcze inni wypowiedzą na ten temat. <ok> pozdrawiam

erica25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 28 sty 2009, 12:52

Post autor: erica25 » 28 sty 2009, 13:41

oby było tak jak napisałes Niki:) dzięki. Na jutro się umówiłam na wymianę tego czujnika zobaczymy...

anras

Post autor: anras » 28 sty 2009, 14:08

miałem dwa podobne przypadki w autach jak żuk i polonez może poradzę jakoś po swoich przypadkach przyczyny:
żuk - spadek oleju do zera podczas chamowania i spadku obrotuw po porządnej kontroli czujników oleju przyczyna nie wyszła na jaw ale po sugestiach mechanika ze smok zasysający olej w misie silnika jest uszkodzony lub zapchany i wyszło szydło z worka smok zasysający olej rozleciał się na części pierwsze ze starości i wad technicznych - pozbycie się usterki wymiana na używany z innego silnika i pozmocienie niektówrych elementów i wszystko jest ok od 3 lat do tej pory
polonez - spadek ciśnienia na wskazniku do zera i kontrolka się świeci od braku oleju przyczyna znalazłem sam dwie pierwsza zbyt niski poziom oleju bagnet od poziomu oleju był przestawiony i brakowało do stanu druga olej był przepracowany i stracił swoje właściwości pod palcami nie był wystarczającao lepki usunięcie przyczyny wymiana oleju i filtra i ustawienie na odpowiednim poziomie bagnetu na wzur z drugiego silnika (od kolegi z poloneza wyciągnełem bagnet i ustawiłem poprawnie i zabezpieczyłem)

radzę sprawdzić kiedy był wymieniany oleje może jusz jest czas na wymianę oleju i filtra oleju

cytując znajomego mechanika
"poniekąd jak kupuję się samochud to w pierwszej kolejności trzeba wymienić olej i pasek rozrządu i nie słuchać właściciela sprzedającego samochów ze wymieniał olej i pasek rozżądu niedawno jakieś pół roku temu i może pan jezdzić spokojnie jeszcze pół roku"

ja się tak naciołem na polonezie wszystko było sprawne i zdatne do jazdy i przez rok nic miałem nie dokładać po niecałym miesiący wyszło olej, filter i chamulce jak zaliczyłem płot betonowy jak parkowałem samochud w robocie na parkingu bo klocki się skonćzył i tarcze porysowały

teraz we wrześniu kupiłem audi i w pierwszym tygodniu po zakupie wymieniłem olej pasek rozżądu płyn chłodzący i sprzawdziłem i dolałem olej do wspomagania a po miesiący tarcze na przodzie i klocki a tył klocki przed świętami bożonarodzeniowymi chociaż mogłem przejechać do wiosny na tych chamulcach ale nie chciałem ryzykować

może pomogłem lub poradziłem może się te wskazuwki przydadzą
pozdrawiam

erica25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 28 sty 2009, 12:52

Post autor: erica25 » 28 sty 2009, 14:15

Zaraz po kupnie wymieniałam: olej, wszystkie filtry, rozrząd - było to ok 3 tygodnie temu.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 28 sty 2009, 14:29

erica25 pisze:Zaraz po kupnie wymieniałam: olej, wszystkie filtry, rozrząd - było to ok 3 tygodnie temu.
Jaki olej był wcześniej i jaki został nalany? Migajaca kontrolka i pipczyk oznacza że masz za niskie ciśnienie. Możesz wymienić czujnik, ale warto też zmierzyć dokładnie ciśnienie oleju.

erica25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 28 sty 2009, 12:52

Post autor: erica25 » 28 sty 2009, 14:35

Nie wiam jaki był ostatni bo auto było sprowadzone. Mechanik wlewała, o ile dobrze pamiętam schell helix

anras

Post autor: anras » 28 sty 2009, 14:36

a przed wymianą oleju był taki problem może zle dobrany olej
pozdro

erica25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 28 sty 2009, 12:52

Post autor: erica25 » 28 sty 2009, 14:39

Ja nie wiem bo to auto mam niecały miesiąc

[ Dodano: 2009-01-28, 14:40 ]
wymieniałam odrazu i mechanik zasugerował schella

anras

Post autor: anras » 28 sty 2009, 14:52

może być przyczyna co spiczi pisze
ale i olej mugł być zle dobrany. mnie w rodzinie moje audi jest jako drugie sprowadzone z zagranicy i terz nie było zadnych zmianek jakim olejem są zalane silniki wymieniając olej w silnikach zalało się półsyntetykiem od razy

a pytanie wyciągając bagnet od poziomu oleju i odkręcając korek wlewowy oleju do silnika nie mam na nim zółto-pomarańczowej mazi o kontystencji podobnej do budyniu lub galaretki
jak jest to zle został dobrany olej

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 28 sty 2009, 14:54

jeśli silnik jest zalany sheel helixem to firma oleju ok i nie powinna mieć wpływu na ciśnienie smarowania. Jaki dokładnie to olej 10w-40 czy 15w-40? Najlepiej zdecydowane zmierzyć ciśnienie oleju.

mazi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 16 gru 2007, 01:32
Lokalizacja: Kazimierza W.

Post autor: mazi » 28 sty 2009, 21:35

z tego co wiem kontrolka i brzęczyk załanczają sie przy zbyt wysokim cisnieniu a przyczyną tego może byc czujnik biały od dołu obok filtra lub sam filtr marne wykonanie typu hart

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 28 sty 2009, 21:42

mazi pisze:przy zbyt wysokim cisnieniu
Przy zbyt niskim <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl