[B3 all 1,9D] czujnik ciśnienia oleju
[B3 all 1,9D] czujnik ciśnienia oleju
Proszę o pomoc! Kupiłam audi 80, ale się okazało, że to większa skarbonka niż Renault Megane. Ostatnio mam taki problem: po przejechaniu ok. 20 km przy hamowaniu (spadku obrotów) zapala się kontrolka ciśnienia oleju i włącza się brzęczyk. Kontrolka świeci także chwilę po odpaleniu i piszczy. Czytałam o czujniku, ale czy to nie dziwne, że nie zapala się, gdy jest zimny silnik? Co może być przyczyną? Z góry dziękuję za pomoc
- Niki20
- Forum Audi 80
- Posty: 6758
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Harta/Rzeszów
- Kontakt:
Oj kłócił bym się czy większa! Pierwsze to najlepiej sprawdzić poziom oleju czy przypadkiem nie jest go mało... A wtedy można się brać za czujnik. :!: A kontrolka to po odpaleniu na zimnym czy na ciepłym silniku się zapala? Moim zdaniem to przy rozgrzaniu silnika nie ma odpowiedniego smarowania (jeżeli to nie czujnik jest padnięty) :roll:
miałem dwa podobne przypadki w autach jak żuk i polonez może poradzę jakoś po swoich przypadkach przyczyny:
żuk - spadek oleju do zera podczas chamowania i spadku obrotuw po porządnej kontroli czujników oleju przyczyna nie wyszła na jaw ale po sugestiach mechanika ze smok zasysający olej w misie silnika jest uszkodzony lub zapchany i wyszło szydło z worka smok zasysający olej rozleciał się na części pierwsze ze starości i wad technicznych - pozbycie się usterki wymiana na używany z innego silnika i pozmocienie niektówrych elementów i wszystko jest ok od 3 lat do tej pory
polonez - spadek ciśnienia na wskazniku do zera i kontrolka się świeci od braku oleju przyczyna znalazłem sam dwie pierwsza zbyt niski poziom oleju bagnet od poziomu oleju był przestawiony i brakowało do stanu druga olej był przepracowany i stracił swoje właściwości pod palcami nie był wystarczającao lepki usunięcie przyczyny wymiana oleju i filtra i ustawienie na odpowiednim poziomie bagnetu na wzur z drugiego silnika (od kolegi z poloneza wyciągnełem bagnet i ustawiłem poprawnie i zabezpieczyłem)
radzę sprawdzić kiedy był wymieniany oleje może jusz jest czas na wymianę oleju i filtra oleju
cytując znajomego mechanika
"poniekąd jak kupuję się samochud to w pierwszej kolejności trzeba wymienić olej i pasek rozrządu i nie słuchać właściciela sprzedającego samochów ze wymieniał olej i pasek rozżądu niedawno jakieś pół roku temu i może pan jezdzić spokojnie jeszcze pół roku"
ja się tak naciołem na polonezie wszystko było sprawne i zdatne do jazdy i przez rok nic miałem nie dokładać po niecałym miesiący wyszło olej, filter i chamulce jak zaliczyłem płot betonowy jak parkowałem samochud w robocie na parkingu bo klocki się skonćzył i tarcze porysowały
teraz we wrześniu kupiłem audi i w pierwszym tygodniu po zakupie wymieniłem olej pasek rozżądu płyn chłodzący i sprzawdziłem i dolałem olej do wspomagania a po miesiący tarcze na przodzie i klocki a tył klocki przed świętami bożonarodzeniowymi chociaż mogłem przejechać do wiosny na tych chamulcach ale nie chciałem ryzykować
może pomogłem lub poradziłem może się te wskazuwki przydadzą
pozdrawiam
żuk - spadek oleju do zera podczas chamowania i spadku obrotuw po porządnej kontroli czujników oleju przyczyna nie wyszła na jaw ale po sugestiach mechanika ze smok zasysający olej w misie silnika jest uszkodzony lub zapchany i wyszło szydło z worka smok zasysający olej rozleciał się na części pierwsze ze starości i wad technicznych - pozbycie się usterki wymiana na używany z innego silnika i pozmocienie niektówrych elementów i wszystko jest ok od 3 lat do tej pory
polonez - spadek ciśnienia na wskazniku do zera i kontrolka się świeci od braku oleju przyczyna znalazłem sam dwie pierwsza zbyt niski poziom oleju bagnet od poziomu oleju był przestawiony i brakowało do stanu druga olej był przepracowany i stracił swoje właściwości pod palcami nie był wystarczającao lepki usunięcie przyczyny wymiana oleju i filtra i ustawienie na odpowiednim poziomie bagnetu na wzur z drugiego silnika (od kolegi z poloneza wyciągnełem bagnet i ustawiłem poprawnie i zabezpieczyłem)
radzę sprawdzić kiedy był wymieniany oleje może jusz jest czas na wymianę oleju i filtra oleju
cytując znajomego mechanika
"poniekąd jak kupuję się samochud to w pierwszej kolejności trzeba wymienić olej i pasek rozrządu i nie słuchać właściciela sprzedającego samochów ze wymieniał olej i pasek rozżądu niedawno jakieś pół roku temu i może pan jezdzić spokojnie jeszcze pół roku"
ja się tak naciołem na polonezie wszystko było sprawne i zdatne do jazdy i przez rok nic miałem nie dokładać po niecałym miesiący wyszło olej, filter i chamulce jak zaliczyłem płot betonowy jak parkowałem samochud w robocie na parkingu bo klocki się skonćzył i tarcze porysowały
teraz we wrześniu kupiłem audi i w pierwszym tygodniu po zakupie wymieniłem olej pasek rozżądu płyn chłodzący i sprzawdziłem i dolałem olej do wspomagania a po miesiący tarcze na przodzie i klocki a tył klocki przed świętami bożonarodzeniowymi chociaż mogłem przejechać do wiosny na tych chamulcach ale nie chciałem ryzykować
może pomogłem lub poradziłem może się te wskazuwki przydadzą
pozdrawiam
może być przyczyna co spiczi pisze
ale i olej mugł być zle dobrany. mnie w rodzinie moje audi jest jako drugie sprowadzone z zagranicy i terz nie było zadnych zmianek jakim olejem są zalane silniki wymieniając olej w silnikach zalało się półsyntetykiem od razy
a pytanie wyciągając bagnet od poziomu oleju i odkręcając korek wlewowy oleju do silnika nie mam na nim zółto-pomarańczowej mazi o kontystencji podobnej do budyniu lub galaretki
jak jest to zle został dobrany olej
ale i olej mugł być zle dobrany. mnie w rodzinie moje audi jest jako drugie sprowadzone z zagranicy i terz nie było zadnych zmianek jakim olejem są zalane silniki wymieniając olej w silnikach zalało się półsyntetykiem od razy
a pytanie wyciągając bagnet od poziomu oleju i odkręcając korek wlewowy oleju do silnika nie mam na nim zółto-pomarańczowej mazi o kontystencji podobnej do budyniu lub galaretki
jak jest to zle został dobrany olej