[B3 all 1,9D] czujnik ciśnienia oleju
[B3 all 1,9D] czujnik ciśnienia oleju
Proszę o pomoc! Kupiłam audi 80, ale się okazało, że to większa skarbonka niż Renault Megane. Ostatnio mam taki problem: po przejechaniu ok. 20 km przy hamowaniu (spadku obrotów) zapala się kontrolka ciśnienia oleju i włącza się brzęczyk. Kontrolka świeci także chwilę po odpaleniu i piszczy. Czytałam o czujniku, ale czy to nie dziwne, że nie zapala się, gdy jest zimny silnik? Co może być przyczyną? Z góry dziękuję za pomoc
- Niki20
- Forum Audi 80

- Posty: 6758
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Harta/Rzeszów
- Kontakt:
Oj kłócił bym się czy większa!
Pierwsze to najlepiej sprawdzić poziom oleju czy przypadkiem nie jest go mało... A wtedy można się brać za czujnik. :!: A kontrolka to po odpaleniu na zimnym czy na ciepłym silniku się zapala? Moim zdaniem to przy rozgrzaniu silnika nie ma odpowiedniego smarowania (jeżeli to nie czujnik jest padnięty) :roll:
-
anras
miałem dwa podobne przypadki w autach jak żuk i polonez może poradzę jakoś po swoich przypadkach przyczyny:
żuk - spadek oleju do zera podczas chamowania i spadku obrotuw po porządnej kontroli czujników oleju przyczyna nie wyszła na jaw ale po sugestiach mechanika ze smok zasysający olej w misie silnika jest uszkodzony lub zapchany i wyszło szydło z worka smok zasysający olej rozleciał się na części pierwsze ze starości i wad technicznych - pozbycie się usterki wymiana na używany z innego silnika i pozmocienie niektówrych elementów i wszystko jest ok od 3 lat do tej pory
polonez - spadek ciśnienia na wskazniku do zera i kontrolka się świeci od braku oleju przyczyna znalazłem sam dwie pierwsza zbyt niski poziom oleju bagnet od poziomu oleju był przestawiony i brakowało do stanu druga olej był przepracowany i stracił swoje właściwości pod palcami nie był wystarczającao lepki usunięcie przyczyny wymiana oleju i filtra i ustawienie na odpowiednim poziomie bagnetu na wzur z drugiego silnika (od kolegi z poloneza wyciągnełem bagnet i ustawiłem poprawnie i zabezpieczyłem)
radzę sprawdzić kiedy był wymieniany oleje może jusz jest czas na wymianę oleju i filtra oleju
cytując znajomego mechanika
"poniekąd jak kupuję się samochud to w pierwszej kolejności trzeba wymienić olej i pasek rozrządu i nie słuchać właściciela sprzedającego samochów ze wymieniał olej i pasek rozżądu niedawno jakieś pół roku temu i może pan jezdzić spokojnie jeszcze pół roku"
ja się tak naciołem na polonezie wszystko było sprawne i zdatne do jazdy i przez rok nic miałem nie dokładać po niecałym miesiący wyszło olej, filter i chamulce jak zaliczyłem płot betonowy jak parkowałem samochud w robocie na parkingu bo klocki się skonćzył i tarcze porysowały
teraz we wrześniu kupiłem audi i w pierwszym tygodniu po zakupie wymieniłem olej pasek rozżądu płyn chłodzący i sprzawdziłem i dolałem olej do wspomagania a po miesiący tarcze na przodzie i klocki a tył klocki przed świętami bożonarodzeniowymi chociaż mogłem przejechać do wiosny na tych chamulcach ale nie chciałem ryzykować
może pomogłem lub poradziłem może się te wskazuwki przydadzą
pozdrawiam
żuk - spadek oleju do zera podczas chamowania i spadku obrotuw po porządnej kontroli czujników oleju przyczyna nie wyszła na jaw ale po sugestiach mechanika ze smok zasysający olej w misie silnika jest uszkodzony lub zapchany i wyszło szydło z worka smok zasysający olej rozleciał się na części pierwsze ze starości i wad technicznych - pozbycie się usterki wymiana na używany z innego silnika i pozmocienie niektówrych elementów i wszystko jest ok od 3 lat do tej pory
polonez - spadek ciśnienia na wskazniku do zera i kontrolka się świeci od braku oleju przyczyna znalazłem sam dwie pierwsza zbyt niski poziom oleju bagnet od poziomu oleju był przestawiony i brakowało do stanu druga olej był przepracowany i stracił swoje właściwości pod palcami nie był wystarczającao lepki usunięcie przyczyny wymiana oleju i filtra i ustawienie na odpowiednim poziomie bagnetu na wzur z drugiego silnika (od kolegi z poloneza wyciągnełem bagnet i ustawiłem poprawnie i zabezpieczyłem)
radzę sprawdzić kiedy był wymieniany oleje może jusz jest czas na wymianę oleju i filtra oleju
cytując znajomego mechanika
"poniekąd jak kupuję się samochud to w pierwszej kolejności trzeba wymienić olej i pasek rozrządu i nie słuchać właściciela sprzedającego samochów ze wymieniał olej i pasek rozżądu niedawno jakieś pół roku temu i może pan jezdzić spokojnie jeszcze pół roku"
ja się tak naciołem na polonezie wszystko było sprawne i zdatne do jazdy i przez rok nic miałem nie dokładać po niecałym miesiący wyszło olej, filter i chamulce jak zaliczyłem płot betonowy jak parkowałem samochud w robocie na parkingu bo klocki się skonćzył i tarcze porysowały
teraz we wrześniu kupiłem audi i w pierwszym tygodniu po zakupie wymieniłem olej pasek rozżądu płyn chłodzący i sprzawdziłem i dolałem olej do wspomagania a po miesiący tarcze na przodzie i klocki a tył klocki przed świętami bożonarodzeniowymi chociaż mogłem przejechać do wiosny na tych chamulcach ale nie chciałem ryzykować
może pomogłem lub poradziłem może się te wskazuwki przydadzą
pozdrawiam
-
anras
może być przyczyna co spiczi pisze
ale i olej mugł być zle dobrany. mnie w rodzinie moje audi jest jako drugie sprowadzone z zagranicy i terz nie było zadnych zmianek jakim olejem są zalane silniki wymieniając olej w silnikach zalało się półsyntetykiem od razy
a pytanie wyciągając bagnet od poziomu oleju i odkręcając korek wlewowy oleju do silnika nie mam na nim zółto-pomarańczowej mazi o kontystencji podobnej do budyniu lub galaretki
jak jest to zle został dobrany olej
ale i olej mugł być zle dobrany. mnie w rodzinie moje audi jest jako drugie sprowadzone z zagranicy i terz nie było zadnych zmianek jakim olejem są zalane silniki wymieniając olej w silnikach zalało się półsyntetykiem od razy
a pytanie wyciągając bagnet od poziomu oleju i odkręcając korek wlewowy oleju do silnika nie mam na nim zółto-pomarańczowej mazi o kontystencji podobnej do budyniu lub galaretki
jak jest to zle został dobrany olej










