Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 abk]Dziwne stukanie z przodu (prawa oś)

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
malineek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 31 lip 2008, 23:11
Lokalizacja: zelów

[b4 abk]Dziwne stukanie z przodu (prawa oś)

Post autor: malineek » 30 sty 2009, 12:36

Koledzy:przeszukiwalem forum 2 godziny i nic zwiazanego z moim problemem nie znalazłem.przeważnie piszecie o amorah albo cos o silniku.

w moim audi wydobywa sie dziwny stukot (tak jakby na prawej półosi) tylko że na prostej drodze i w miarę przyspieszania stukot jest coraz intensywniejszy.jestem przekonany ze nie są to przeguby ani skrzynia biegów.nie ma terz żadnyh luzów w układzie kierowniczym ani na kołah.

we większości postów stukot wydobywał się przy jeździe po dziurach lub nierównościach.natomiast w moim przypadku na prostej drodze.mało tego jednego dnia stuka a innego dnia nie.nie ma na to regóły.

Prosze pomóżcie! <osohozi> :-?
Ostatnio zmieniony 30 sty 2009, 14:35 przez malineek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dardaw2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 691
Rejestracja: 11 lis 2008, 15:38
Lokalizacja: Lubelskie\Poznań
Kontakt:

Post autor: dardaw2 » 30 sty 2009, 17:23

malineek pisze:jestem przekonany ze nie są to przeguby
Dlaczego tak sądzisz?
Dla mnie to oznaka zużycia zew. przegubu. U mnie właśnie tak jest. Rytmiczny stukot.
A sprawdzałeś drążki stabilizatora?

Awatar użytkownika
malineek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 31 lip 2008, 23:11
Lokalizacja: zelów

Post autor: malineek » 30 sty 2009, 17:59

Dlaczego tak sądzę?
Przegób nie powinien hałasować przy jeżdzie na wprost.A sprawdzalem je poprzez jazde na maksymalnie skręconych kołah i nic.A gdyby to był przegób to hałasował by cały czas a ten hałas raz jest raz nie ma.
Drążki stabilizatora raczej nic do tego nie ma

marcinelk13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1567
Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
Lokalizacja: ...

Post autor: marcinelk13 » 01 lut 2009, 08:37

dlaczego łącznik stabilizatora nic do tego nie ma ? :roll:

mój tatko ma Avanta z silnikiem ABK (czyli to samo co Ty) i cały czas coś stukało na prostej drodze... :roll: dodam, że ma wybojach i dziurawej drodze nic się nie działo :-x

okazało się, że łącznik stabilizatora po prostu się "rozerwał" :lol: główka oderwała się na spawie od tego pręta 8-)

Awatar użytkownika
dardaw2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 691
Rejestracja: 11 lis 2008, 15:38
Lokalizacja: Lubelskie\Poznań
Kontakt:

Post autor: dardaw2 » 01 lut 2009, 09:49

malineek pisze:Przegób nie powinien hałasować przy jeździe na wprost.
Mało wiesz :-P
U mnie hałasuje ;-)
Puść go na ścieżek diagnostyczna, koszt 20zł(przynajmniej u mnie) i zobaczysz co jest nie tak. Niech go wytrzęsą itd.

sigur
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 29 lip 2008, 22:56

Post autor: sigur » 02 lut 2009, 10:15

malineek pisze:Dlaczego tak sądzę?
Przegób nie powinien hałasować przy jeżdzie na wprost.A sprawdzalem je poprzez jazde na maksymalnie skręconych kołah i nic.A gdyby to był przegób to hałasował by cały czas a ten hałas raz jest raz nie ma.
Drążki stabilizatora raczej nic do tego nie ma

przeguby wewnętrzne hałasują przy jeździe na wprost. Słuchaj, czy ten stukot jest taki jak na tych filmikach?


marcinelk13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1567
Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
Lokalizacja: ...

Post autor: marcinelk13 » 02 lut 2009, 10:59

na nagraniu ciężko jest zweryfikować stuki :-/

przegub pewnie nie będzie, bo przy ruszaniu powinien stukać/skrzeczeć :roll:

sprawdź nadkole i ten łącznik stabilizatora :->

Awatar użytkownika
malineek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 31 lip 2008, 23:11
Lokalizacja: zelów

Post autor: malineek » 04 maja 2009, 19:38

Koledzy odświeżam temat bo po dłuższym czasie znalazłem co jest przyczyną!łożyska w skrzyni biegów (łożysko na atak) jestem tego pewien na 100%
W związku z tym chciałem się zapytać tych co się znają
-czy trudna jest wymiana tych łozysk
-czy trzeba wyjmować skrzynie
-i czy warto je wymieniać (na allegro 200-500zl)

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 04 maja 2009, 21:30

malineek pisze:(łożysko na atak)
Które dokładnie łożysko? Te największe, na wałku atakujacym? Jeżeli chcesz to mam taką nówkę SKF na zbyciu za połowę ceny.
Tylko kto Ci je prawidłowo zamontuje? Dla wiekszości mechaników to "mission impossible". Nawet jeżeli zdejmą te łożysko to przy okazji zepsują inne koła zębate.
Masz okazję to kup i zamontuj drugą sprawną skrzynię o lepszych przełożeniach.
Z dobrym skutkiem możesz natomiast zmienić ale koła zębate podtrzymujące "kosz" mechanizmu różnicowego.
To mówiłem ja - czarekj - ten co takich skrzyń kilka rozebrał. :-D

[ Dodano: 2009-05-04, 21:34 ]
malineek pisze:jestem tego pewien na 100%
Ujmij trochę. ;-)

Awatar użytkownika
malineek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 31 lip 2008, 23:11
Lokalizacja: zelów

Post autor: malineek » 05 maja 2009, 20:00

Dzieki Czarku za podpowiedź.

czarekj pisze:Masz okazję to kup i zamontuj drugą sprawną skrzynię o lepszych przełożeniach.
Pisząc to miałeś na myśli skrzynie o krótszych przełożeniach?Jaką byś polecał?
Od innego modelu 80tki, co możesz polecić bo wnioskuje ze masz większe pojęcie o skrzyniach niż ja

PS.sprzedam skrzynie jakby ktoś potrzebował ;-)

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 05 maja 2009, 22:28

Najprawdopodobniej masz w swoim aucie skrzynię oznaczoną CCF (przełożenie całkowite na 5-tym biegu 0,29). Ja też taką miałem przy swoim ABK ale tylko przez dwa miesiące od zakupu, bo potem ją wymieniłem na szybszą. Przy skrzyni CCF nie odpowiadały mi przełożenia zwłaszacza 1 i 5 biegów. Jedynka była nie wiem po co, chyba tylko po to by tracić czas na "wiosłowanie biegami". Natomiast piątka była za wolna, silnik wył na wysokich obrotach, zużywał sporo paliwa a i z prędkością "szału nie było".
Po krótkim namyśle zdecydowałem się na wymianę skrzyni. Zamnotowałem skrzynię FPS od A4 z silnikiem 2,4 litra ( przełożenie całkowite na 5 -tym biegu 0,32) i teraz jestem happy. Spadek obrotów silnika przy tej samej prędkości na nowej skrzyni to 500 obr/min. Zysk prędkości przy tych samych obrotach silnika to ok. 12 %.

Dla zainteresowanych podobną przeróbką sugeruję przekładkę skrzyni od Audi 90 z silnikiem 2,3 litra, lub skrzynię CCE od silnika ABT, bo obie mają takie same przełożenia całkowite na 5-tym biegu (0,36). Trochę duże te przełożenia, ale przecież ABK z taką skrzynią nie powinno jeździć gorzej niz ABT. W pierwszym przypadku trzeba tylko stoczyć tulejkę ustalajacą skrzynię z 16 na 12,8 mm. Skrzynia pasuje w stylu plug and play.
Na starcie auto nie będzie takie zrywne, ale połykacz kilometrów będzie z niego oczywisty.
Dla bardziej zaawansowanych podpowiem, że istnieje możliwość przełożenia skrzyni od
A6 lub A4. Trzeba tylko przeliczyć która skrzynię wybrać.

Awatar użytkownika
malineek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 31 lip 2008, 23:11
Lokalizacja: zelów

Post autor: malineek » 06 maja 2009, 18:20

Teraz dałeś mi do myślenia.Ale zakładając FPS czy CCE trzeba liczyć sie z innymi przegubami?I czy napewno jest to takie plug and play?
Szperałem troche w sieci ale ani śladu FPS-a od a4

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 06 maja 2009, 18:40

Skrzynia CCE od B4 powinna mieć takie same przeguby wewnętrzne jak są przy skrzyni CCF z silnikiem ABK, czyli 100mm. wiele zalezy tez od roku produkcji.
Niewielkie są szanse na znalezienie tej skrzyni FPS. Montowana była tylko przez rok czasu.
Jest wiele innych skrzyń, które będą pasowały.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl