Post
autor: czarekj » 05 maja 2009, 22:28
Najprawdopodobniej masz w swoim aucie skrzynię oznaczoną CCF (przełożenie całkowite na 5-tym biegu 0,29). Ja też taką miałem przy swoim ABK ale tylko przez dwa miesiące od zakupu, bo potem ją wymieniłem na szybszą. Przy skrzyni CCF nie odpowiadały mi przełożenia zwłaszacza 1 i 5 biegów. Jedynka była nie wiem po co, chyba tylko po to by tracić czas na "wiosłowanie biegami". Natomiast piątka była za wolna, silnik wył na wysokich obrotach, zużywał sporo paliwa a i z prędkością "szału nie było".
Po krótkim namyśle zdecydowałem się na wymianę skrzyni. Zamnotowałem skrzynię FPS od A4 z silnikiem 2,4 litra ( przełożenie całkowite na 5 -tym biegu 0,32) i teraz jestem happy. Spadek obrotów silnika przy tej samej prędkości na nowej skrzyni to 500 obr/min. Zysk prędkości przy tych samych obrotach silnika to ok. 12 %.
Dla zainteresowanych podobną przeróbką sugeruję przekładkę skrzyni od Audi 90 z silnikiem 2,3 litra, lub skrzynię CCE od silnika ABT, bo obie mają takie same przełożenia całkowite na 5-tym biegu (0,36). Trochę duże te przełożenia, ale przecież ABK z taką skrzynią nie powinno jeździć gorzej niz ABT. W pierwszym przypadku trzeba tylko stoczyć tulejkę ustalajacą skrzynię z 16 na 12,8 mm. Skrzynia pasuje w stylu plug and play.
Na starcie auto nie będzie takie zrywne, ale połykacz kilometrów będzie z niego oczywisty.
Dla bardziej zaawansowanych podpowiem, że istnieje możliwość przełożenia skrzyni od
A6 lub A4. Trzeba tylko przeliczyć która skrzynię wybrać.