[b4 abk]Dziwne stukanie z przodu (prawa oś)
[b4 abk]Dziwne stukanie z przodu (prawa oś)
Koledzy:przeszukiwalem forum 2 godziny i nic zwiazanego z moim problemem nie znalazłem.przeważnie piszecie o amorah albo cos o silniku.
w moim audi wydobywa sie dziwny stukot (tak jakby na prawej półosi) tylko że na prostej drodze i w miarę przyspieszania stukot jest coraz intensywniejszy.jestem przekonany ze nie są to przeguby ani skrzynia biegów.nie ma terz żadnyh luzów w układzie kierowniczym ani na kołah.
we większości postów stukot wydobywał się przy jeździe po dziurach lub nierównościach.natomiast w moim przypadku na prostej drodze.mało tego jednego dnia stuka a innego dnia nie.nie ma na to regóły.
Prosze pomóżcie! <osohozi>
w moim audi wydobywa sie dziwny stukot (tak jakby na prawej półosi) tylko że na prostej drodze i w miarę przyspieszania stukot jest coraz intensywniejszy.jestem przekonany ze nie są to przeguby ani skrzynia biegów.nie ma terz żadnyh luzów w układzie kierowniczym ani na kołah.
we większości postów stukot wydobywał się przy jeździe po dziurach lub nierównościach.natomiast w moim przypadku na prostej drodze.mało tego jednego dnia stuka a innego dnia nie.nie ma na to regóły.
Prosze pomóżcie! <osohozi>
Ostatnio zmieniony 30 sty 2009, 14:35 przez malineek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1567
- Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
- Lokalizacja: ...
dlaczego łącznik stabilizatora nic do tego nie ma ? :roll:
mój tatko ma Avanta z silnikiem ABK (czyli to samo co Ty) i cały czas coś stukało na prostej drodze... :roll: dodam, że ma wybojach i dziurawej drodze nic się nie działo :-x
okazało się, że łącznik stabilizatora po prostu się "rozerwał" :lol: główka oderwała się na spawie od tego pręta 8-)
mój tatko ma Avanta z silnikiem ABK (czyli to samo co Ty) i cały czas coś stukało na prostej drodze... :roll: dodam, że ma wybojach i dziurawej drodze nic się nie działo :-x
okazało się, że łącznik stabilizatora po prostu się "rozerwał" :lol: główka oderwała się na spawie od tego pręta 8-)
malineek pisze:Dlaczego tak sądzę?
Przegób nie powinien hałasować przy jeżdzie na wprost.A sprawdzalem je poprzez jazde na maksymalnie skręconych kołah i nic.A gdyby to był przegób to hałasował by cały czas a ten hałas raz jest raz nie ma.
Drążki stabilizatora raczej nic do tego nie ma
przeguby wewnętrzne hałasują przy jeździe na wprost. Słuchaj, czy ten stukot jest taki jak na tych filmikach?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1567
- Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
- Lokalizacja: ...
Koledzy odświeżam temat bo po dłuższym czasie znalazłem co jest przyczyną!łożyska w skrzyni biegów (łożysko na atak) jestem tego pewien na 100%
W związku z tym chciałem się zapytać tych co się znają
-czy trudna jest wymiana tych łozysk
-czy trzeba wyjmować skrzynie
-i czy warto je wymieniać (na allegro 200-500zl)
W związku z tym chciałem się zapytać tych co się znają
-czy trudna jest wymiana tych łozysk
-czy trzeba wyjmować skrzynie
-i czy warto je wymieniać (na allegro 200-500zl)
Które dokładnie łożysko? Te największe, na wałku atakujacym? Jeżeli chcesz to mam taką nówkę SKF na zbyciu za połowę ceny.malineek pisze:(łożysko na atak)
Tylko kto Ci je prawidłowo zamontuje? Dla wiekszości mechaników to "mission impossible". Nawet jeżeli zdejmą te łożysko to przy okazji zepsują inne koła zębate.
Masz okazję to kup i zamontuj drugą sprawną skrzynię o lepszych przełożeniach.
Z dobrym skutkiem możesz natomiast zmienić ale koła zębate podtrzymujące "kosz" mechanizmu różnicowego.
To mówiłem ja - czarekj - ten co takich skrzyń kilka rozebrał.
[ Dodano: 2009-05-04, 21:34 ]
Ujmij trochę.malineek pisze:jestem tego pewien na 100%
Dzieki Czarku za podpowiedź.
Od innego modelu 80tki, co możesz polecić bo wnioskuje ze masz większe pojęcie o skrzyniach niż ja
PS.sprzedam skrzynie jakby ktoś potrzebował
Pisząc to miałeś na myśli skrzynie o krótszych przełożeniach?Jaką byś polecał?czarekj pisze:Masz okazję to kup i zamontuj drugą sprawną skrzynię o lepszych przełożeniach.
Od innego modelu 80tki, co możesz polecić bo wnioskuje ze masz większe pojęcie o skrzyniach niż ja
PS.sprzedam skrzynie jakby ktoś potrzebował
Najprawdopodobniej masz w swoim aucie skrzynię oznaczoną CCF (przełożenie całkowite na 5-tym biegu 0,29). Ja też taką miałem przy swoim ABK ale tylko przez dwa miesiące od zakupu, bo potem ją wymieniłem na szybszą. Przy skrzyni CCF nie odpowiadały mi przełożenia zwłaszacza 1 i 5 biegów. Jedynka była nie wiem po co, chyba tylko po to by tracić czas na "wiosłowanie biegami". Natomiast piątka była za wolna, silnik wył na wysokich obrotach, zużywał sporo paliwa a i z prędkością "szału nie było".
Po krótkim namyśle zdecydowałem się na wymianę skrzyni. Zamnotowałem skrzynię FPS od A4 z silnikiem 2,4 litra ( przełożenie całkowite na 5 -tym biegu 0,32) i teraz jestem happy. Spadek obrotów silnika przy tej samej prędkości na nowej skrzyni to 500 obr/min. Zysk prędkości przy tych samych obrotach silnika to ok. 12 %.
Dla zainteresowanych podobną przeróbką sugeruję przekładkę skrzyni od Audi 90 z silnikiem 2,3 litra, lub skrzynię CCE od silnika ABT, bo obie mają takie same przełożenia całkowite na 5-tym biegu (0,36). Trochę duże te przełożenia, ale przecież ABK z taką skrzynią nie powinno jeździć gorzej niz ABT. W pierwszym przypadku trzeba tylko stoczyć tulejkę ustalajacą skrzynię z 16 na 12,8 mm. Skrzynia pasuje w stylu plug and play.
Na starcie auto nie będzie takie zrywne, ale połykacz kilometrów będzie z niego oczywisty.
Dla bardziej zaawansowanych podpowiem, że istnieje możliwość przełożenia skrzyni od
A6 lub A4. Trzeba tylko przeliczyć która skrzynię wybrać.
Po krótkim namyśle zdecydowałem się na wymianę skrzyni. Zamnotowałem skrzynię FPS od A4 z silnikiem 2,4 litra ( przełożenie całkowite na 5 -tym biegu 0,32) i teraz jestem happy. Spadek obrotów silnika przy tej samej prędkości na nowej skrzyni to 500 obr/min. Zysk prędkości przy tych samych obrotach silnika to ok. 12 %.
Dla zainteresowanych podobną przeróbką sugeruję przekładkę skrzyni od Audi 90 z silnikiem 2,3 litra, lub skrzynię CCE od silnika ABT, bo obie mają takie same przełożenia całkowite na 5-tym biegu (0,36). Trochę duże te przełożenia, ale przecież ABK z taką skrzynią nie powinno jeździć gorzej niz ABT. W pierwszym przypadku trzeba tylko stoczyć tulejkę ustalajacą skrzynię z 16 na 12,8 mm. Skrzynia pasuje w stylu plug and play.
Na starcie auto nie będzie takie zrywne, ale połykacz kilometrów będzie z niego oczywisty.
Dla bardziej zaawansowanych podpowiem, że istnieje możliwość przełożenia skrzyni od
A6 lub A4. Trzeba tylko przeliczyć która skrzynię wybrać.