[1.6D JK] Cofające się paliwo?.
- M@rcus
- Forum Audi 80
- Posty: 1037
- Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
- Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
- Kontakt:
[1.6D JK] Cofające się paliwo?.
Witam, mam pytanie otóż zauważyłem że w jednym wężyku jak auto postoi przez noc nie ma paliwa, zaznaczyłem to na foto, czy uszkodzony jest jakiś zawór czy też tak ma być że nadmiar cofa do baku?Pozdrawiam
![Obrazek]()
Ostatnio zmieniony 29 sty 2009, 18:48 przez M@rcus, łącznie zmieniany 1 raz.
Marcus ja mam w swoim dokładnie tak samo. Nie wiem skąd sie to bierze. Wymieniałem filtr paliwa na inny, wymieniałem węzyki, kupowałem nowe opaski i powietrze nadal jest, więc dałem sobie spokój i tak jeżdze. Obserwowałem u siebie i u mnie to powietrze wychodzi z filtra paliwa. Zaczyna wychodzić tak około 15 sek po zagaszeniu auta i im dłużej stoi tym wiecej go jest, ale max 7cm wężyku. Auto pali bez problemu, więc nic z tym nie robie. pozdro 

Kolego w b3 raczej na pewno nie było zaworu zabezpieczającego przed cofaniem się paliwa, co do opasek to masz racje. Te co są założone to badziew, u mnie jak zakładałem właśnie te jako nowe to już przy pierwszym zakręceniu przeskakiwało i nie trzymało w ogóle. Później kupiłem takie na śrubkę i są git.johny1973 pisze:Po pierwsze to nie najleprze przewody do paliwa. Po drugie zaciski trzeba założyć porządne, a nie te najtańsze i . Po trzecie i najważniejsze :!: , ale czego tu nie widze, to zawór na przewodzie, a który oryginalnie powinien być <ok> . Zrobie fotkę jak wygląda to u mnie i wstawie.
. Pewnie masz rację, bo nie pamiętam dokładnie jak wygląda to w b3, ale założenie na przewód takiego zaworka jedno-kierunkowego powinno pomóc :mrgreen: wtedy paliwo spokojnie będzie pompowane przez pompę w jedną stronę, a zawór zapobiegnie cofania się poliwa do zbiornika. Z tego co wiem ten probem może występować jeśli zawór który jest w pompie, jest już wyrobiony i nie spełnia swojej funkcji. Taki zawór można zamontować między filtrem a pompą. Koszt tego ustrojstwa nie przekracza 10zł :roll:spiczi pisze:w b3 raczej na pewno nie było zaworu zabezpieczającego przed cofaniem się paliwa
Oto fotki
[ Dodano: 2009-01-30, 20:01 ]
[ Dodano: 2009-01-30, 20:01 ]
Tu masz link do części o którą pytałeś ; http://moto.allegro.pl/item528449848_za ... aliwa.html . Zdjęcia poniżej są z mojego auta. Ale nie sugeruj się tymi fotkomi gdyż jest to b4 na 1Z, i tak było oryginalnie. U siebie załuż tak jak ci wcześniej napisałem, pomiędzy filtrem poliwowym a pompą, wykluczy to w 100% ewentualne nieszczelności powyżej zaworka.M@rcus pisze:prosił bym o foto jak ten zaworek wygląda. Dzięki za informacje
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
jeśli układ masz taki jak na zdjęciu udostępnionym przez jahny1973 z podgrzewaczem to ori w B4 z podgrzewaczem stosowany jest zaworek zwrotny na powrocie:)ale jego zadanie jest nieco inne zamyka przeplyw jak pompa zaciąga paliwo a zaczyna puszczać jak paliwo leci powrotem w kierunku zbiornika. Jeśli cofa ci na lini ssawnej zastosuj zaworek zwrotny na ssaniu.Ale wcześniej wymień filtr sprawdz szczelność na łączeniach przewodów i czy pompa gdzieś nie leje to może być przyczyna cofania paliwa.
POzdrawiam
POzdrawiam