[1.6D JK] Cofające się paliwo?.
- M@rcus
- Forum Audi 80
- Posty: 1037
- Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
- Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
- Kontakt:
[1.6D JK] Cofające się paliwo?.
Witam, mam pytanie otóż zauważyłem że w jednym wężyku jak auto postoi przez noc nie ma paliwa, zaznaczyłem to na foto, czy uszkodzony jest jakiś zawór czy też tak ma być że nadmiar cofa do baku?Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 29 sty 2009, 18:48 przez M@rcus, łącznie zmieniany 1 raz.
Marcus ja mam w swoim dokładnie tak samo. Nie wiem skąd sie to bierze. Wymieniałem filtr paliwa na inny, wymieniałem węzyki, kupowałem nowe opaski i powietrze nadal jest, więc dałem sobie spokój i tak jeżdze. Obserwowałem u siebie i u mnie to powietrze wychodzi z filtra paliwa. Zaczyna wychodzić tak około 15 sek po zagaszeniu auta i im dłużej stoi tym wiecej go jest, ale max 7cm wężyku. Auto pali bez problemu, więc nic z tym nie robie. pozdro
Kolego w b3 raczej na pewno nie było zaworu zabezpieczającego przed cofaniem się paliwa, co do opasek to masz racje. Te co są założone to badziew, u mnie jak zakładałem właśnie te jako nowe to już przy pierwszym zakręceniu przeskakiwało i nie trzymało w ogóle. Później kupiłem takie na śrubkę i są git.johny1973 pisze:Po pierwsze to nie najleprze przewody do paliwa. Po drugie zaciski trzeba założyć porządne, a nie te najtańsze i . Po trzecie i najważniejsze :!: , ale czego tu nie widze, to zawór na przewodzie, a który oryginalnie powinien być <ok> . Zrobie fotkę jak wygląda to u mnie i wstawie.
. Pewnie masz rację, bo nie pamiętam dokładnie jak wygląda to w b3, ale założenie na przewód takiego zaworka jedno-kierunkowego powinno pomóc :mrgreen: wtedy paliwo spokojnie będzie pompowane przez pompę w jedną stronę, a zawór zapobiegnie cofania się poliwa do zbiornika. Z tego co wiem ten probem może występować jeśli zawór który jest w pompie, jest już wyrobiony i nie spełnia swojej funkcji. Taki zawór można zamontować między filtrem a pompą. Koszt tego ustrojstwa nie przekracza 10zł :roll:spiczi pisze:w b3 raczej na pewno nie było zaworu zabezpieczającego przed cofaniem się paliwa
Oto fotki
[ Dodano: 2009-01-30, 20:01 ]
[ Dodano: 2009-01-30, 20:01 ]
Tu masz link do części o którą pytałeś ; http://moto.allegro.pl/item528449848_za ... aliwa.html . Zdjęcia poniżej są z mojego auta. Ale nie sugeruj się tymi fotkomi gdyż jest to b4 na 1Z, i tak było oryginalnie. U siebie załuż tak jak ci wcześniej napisałem, pomiędzy filtrem poliwowym a pompą, wykluczy to w 100% ewentualne nieszczelności powyżej zaworka.M@rcus pisze:prosił bym o foto jak ten zaworek wygląda. Dzięki za informacje
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
jeśli układ masz taki jak na zdjęciu udostępnionym przez jahny1973 z podgrzewaczem to ori w B4 z podgrzewaczem stosowany jest zaworek zwrotny na powrocie:)ale jego zadanie jest nieco inne zamyka przeplyw jak pompa zaciąga paliwo a zaczyna puszczać jak paliwo leci powrotem w kierunku zbiornika. Jeśli cofa ci na lini ssawnej zastosuj zaworek zwrotny na ssaniu.Ale wcześniej wymień filtr sprawdz szczelność na łączeniach przewodów i czy pompa gdzieś nie leje to może być przyczyna cofania paliwa.
POzdrawiam
POzdrawiam