Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6D JK] Cofające się paliwo?.

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

[1.6D JK] Cofające się paliwo?.

Post autor: M@rcus » 29 sty 2009, 17:33

Witam, mam pytanie otóż zauważyłem że w jednym wężyku jak auto postoi przez noc nie ma paliwa, zaznaczyłem to na foto, czy uszkodzony jest jakiś zawór czy też tak ma być że nadmiar cofa do baku?Pozdrawiam

Obrazek
Ostatnio zmieniony 29 sty 2009, 18:48 przez M@rcus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krkbzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 14 gru 2008, 20:41
Lokalizacja: Kraków

Post autor: krkbzyk » 29 sty 2009, 17:59

bardzo możliwe że gdzieś na łączeniach sie powietrze dostaje:)proponuje zastosować zaworek zwrotny taki jak fabrycznie montowany w B4 koszt niewielki a zapobiega cofaniu paliwa:)
Pozdr.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 29 sty 2009, 22:28

Marcus ja mam w swoim dokładnie tak samo. Nie wiem skąd sie to bierze. Wymieniałem filtr paliwa na inny, wymieniałem węzyki, kupowałem nowe opaski i powietrze nadal jest, więc dałem sobie spokój i tak jeżdze. Obserwowałem u siebie i u mnie to powietrze wychodzi z filtra paliwa. Zaczyna wychodzić tak około 15 sek po zagaszeniu auta i im dłużej stoi tym wiecej go jest, ale max 7cm wężyku. Auto pali bez problemu, więc nic z tym nie robie. pozdro <piwo>

Awatar użytkownika
johny1973
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 07 cze 2007, 17:35
Lokalizacja: warszawa

Post autor: johny1973 » 30 sty 2009, 14:35

Po pierwsze to nie najleprze przewody do paliwa. Po drugie zaciski trzeba założyć porządne, a nie te najtańsze i . Po trzecie i najważniejsze :!: , ale czego tu nie widze, to zawór na przewodzie, a który oryginalnie powinien być <ok> . Zrobie fotkę jak wygląda to u mnie i wstawie.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 30 sty 2009, 14:40

johny1973 pisze:Po pierwsze to nie najleprze przewody do paliwa. Po drugie zaciski trzeba założyć porządne, a nie te najtańsze i . Po trzecie i najważniejsze :!: , ale czego tu nie widze, to zawór na przewodzie, a który oryginalnie powinien być <ok> . Zrobie fotkę jak wygląda to u mnie i wstawie.
Kolego w b3 raczej na pewno nie było zaworu zabezpieczającego przed cofaniem się paliwa, co do opasek to masz racje. Te co są założone to badziew, u mnie jak zakładałem właśnie te jako nowe to już przy pierwszym zakręceniu przeskakiwało i nie trzymało w ogóle. Później kupiłem takie na śrubkę i są git.

Awatar użytkownika
johny1973
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 07 cze 2007, 17:35
Lokalizacja: warszawa

Post autor: johny1973 » 30 sty 2009, 14:55

spiczi pisze:w b3 raczej na pewno nie było zaworu zabezpieczającego przed cofaniem się paliwa
. Pewnie masz rację, bo nie pamiętam dokładnie jak wygląda to w b3, ale założenie na przewód takiego zaworka jedno-kierunkowego powinno pomóc :mrgreen: wtedy paliwo spokojnie będzie pompowane przez pompę w jedną stronę, a zawór zapobiegnie cofania się poliwa do zbiornika. Z tego co wiem ten probem może występować jeśli zawór który jest w pompie, jest już wyrobiony i nie spełnia swojej funkcji. Taki zawór można zamontować między filtrem a pompą. Koszt tego ustrojstwa nie przekracza 10zł :roll:

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 30 sty 2009, 16:32

spiczi pisze:Kolego w b3 raczej na pewno nie było zaworu zabezpieczającego przed cofaniem się paliwa
Był, tylko przy filtrze z podgrzewaczem w SB i 1Y.

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 30 sty 2009, 18:05

Jeśli chodzi o przewody to są szczelne i wciskane z dużym oporem po uprzednim rozgrzaniu, i nie zauważyłem aby łapało lewe powietrze ;-) prosił bym o foto jak ten zaworek wygląda. Dzięki za informacje

Awatar użytkownika
johny1973
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 07 cze 2007, 17:35
Lokalizacja: warszawa

Post autor: johny1973 » 30 sty 2009, 19:38

Oto fotki

[ Dodano: 2009-01-30, 20:01 ]
M@rcus pisze:prosił bym o foto jak ten zaworek wygląda. Dzięki za informacje
Tu masz link do części o którą pytałeś ; http://moto.allegro.pl/item528449848_za ... aliwa.html . Zdjęcia poniżej są z mojego auta. Ale nie sugeruj się tymi fotkomi gdyż jest to b4 na 1Z, i tak było oryginalnie. U siebie załuż tak jak ci wcześniej napisałem, pomiędzy filtrem poliwowym a pompą, wykluczy to w 100% ewentualne nieszczelności powyżej zaworka.

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 30 sty 2009, 22:14

Dzięki serdeczne za porady, a w szczególności Tobie johny1973, jest cenna i na pewno się przyda :mrgreen: . Pozdrawiam

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 30 sty 2009, 23:52

M@rcus, jak Tobie sie powiedzie i nie będziesz miał powietrza to napisz, wtedy sam chętnie spróbuje <ok>

Awatar użytkownika
kula_sc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 19 kwie 2008, 14:29
Lokalizacja: Zagłębie
Kontakt:

Post autor: kula_sc » 31 sty 2009, 00:44

Tylko mnie zastanawia jedna rzecz odnośnie takiego czegoś czy czasem nie zawęzi ten zaworek światła przewodu ??

Awatar użytkownika
krkbzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 14 gru 2008, 20:41
Lokalizacja: Kraków

Post autor: krkbzyk » 31 sty 2009, 09:49

kolego ten zaworek jest ori z powrotu w B4 na zdjęciach jahny1973 na linię ssawną lepiej założyć coś wiekszego taki jak na aukcji:)a na powrót w zupełności wystarczy:)
Pozdr. <ok>

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 31 sty 2009, 09:58

witam mam prawdopodobnie ten sam problem poniewaz na zimnym silniku gdy auto zapale to przerywa przez kilka sekund. Tylko u mnie nie moge sprawdzic czy jest powietrze w wezu poniewaz nie sa przezroczyste no i ja mam podgrzewacz paliwa czy on zapobiega cofaniu sie paliwa :?:

Awatar użytkownika
krkbzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 14 gru 2008, 20:41
Lokalizacja: Kraków

Post autor: krkbzyk » 31 sty 2009, 10:10

jeśli układ masz taki jak na zdjęciu udostępnionym przez jahny1973 z podgrzewaczem to ori w B4 z podgrzewaczem stosowany jest zaworek zwrotny na powrocie:)ale jego zadanie jest nieco inne zamyka przeplyw jak pompa zaciąga paliwo a zaczyna puszczać jak paliwo leci powrotem w kierunku zbiornika. Jeśli cofa ci na lini ssawnej zastosuj zaworek zwrotny na ssaniu.Ale wcześniej wymień filtr sprawdz szczelność na łączeniach przewodów i czy pompa gdzieś nie leje to może być przyczyna cofania paliwa.
POzdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl