Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6TD RA/SB] Twarde weze ukladu chlodzenia.

gobi2802
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 27 lis 2008, 14:50

Post autor: gobi2802 » 27 sty 2009, 10:18

No to wynika z tego,że za wszystko odpowiada korek w zbiorniczku wyrównawczym.Gdyby był ok to zawór cisnieniowy powinien otworzyc sie i cisnienie nie powinno wzrosnąc tak bardzo.A cha dodam,że jak stan płynu jest na maksa i dobrze zakręcony korek to wtedy przewody sa twarde,gdy nagoracym silniku prubuje go poluzowac to wywala częśc płynu.Przy poluzowanym korku nie ma ciścienia w układzie i niby wszystko jest ok podczas jazdy samochod nie dymi nic sie nie dzieje no moze troche większa jest temperatura na wskazniku. Myslicie ,że powinienem znowu korek wymienic na inny i gdzie kupic na szrocie czy w sklepie?

POZDRAWIAM

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 27 sty 2009, 11:50

gobi2802 pisze:Myslicie ,że powinienem znowu korek wymienic na inny i gdzie kupic na szrocie czy w sklepie?
Tak, ja kupiłem 3 zanim trafiłem na 100% sprawny. Najlepiej kup w ASO oryginalny. Z zamiennikami bywa bardzo różnie niestety.

Awatar użytkownika
raaaf82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 03 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: raaaf82 » 28 sty 2009, 18:34

Sprawdzałeś czy wąż z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego jest drożny?Kolega w benzynie miał podobny problem i jak się okazało miał niedrożny króciec zbiorniczka wyrównawczego(chłopcy z komisu przed sprzedaża zakleili urwany kruciec zbiorniczka razem z otworem :shock: )najbardziej prawdobodobny zostaje jednak ten korek

dziku81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 31 sty 2009, 22:39

Post autor: dziku81 » 01 lut 2009, 14:47

Mam bardzo podobne objawy. Duże ciśnienie w wężach układu chłodzenia. Doprowadziło to do rozszczelnienia nagrzewnicy.

Podejrzewałem uszczelkę pod głowicą ale oprócz tych węży żadnych innych objawów nie ma (olej czysty, z rury wydechowej ok, w zbiorniczku wyrównującym nie ma bąbelków) więc może to także przyczyna tego korka.

Mam pytanie: gdzie mogę kupić taki korek do tego zbiornika wyrównującego ? Znacie może jakiś sklep w Warszawie albo sklep internetowy gdzie mogę to kupić ?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 01 lut 2009, 16:09

dziku81, korek (zamiennik) kupisz praktycznie w każdym nieco lepiej zaopatrzonym sklepie motoryzacyjnym i kosztuje od 10 do 20 zł. Ale osobiście radzę wybrać się do ASO (Autoryzowana Stacja Obsługi - np. Skody, będzie taniej) i kupić oryginalny korek bo z zamiennikami bywa bardzo różnie, a to nie trzymają parametrów, a to szybko ulegają awariom, a to mają za długie ścianki i mimo dokręcenia nie zamykają zbiornika itp. itd. Koszt niestety ok. dwukrotnie wyższy niż zamiennika.

dziku81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 31 sty 2009, 22:39

Post autor: dziku81 » 01 lut 2009, 17:01

tzn że te korki pasują także od innych marek samochodów ?
Mogę kupić do swojej B4 korek od Skody ?
Dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 01 lut 2009, 20:03

Skoda to obecnie koncern VAG i wiele części jest identycznych. Nie wiem na 100% czy akurat korek pasuje, podejrzewam, że tak, unifikacja części to jedna z podstawowych zasad ekonomii.
W każdym razie w W-wie masz chyba kilka ASO VW, Audi i Skody więc możesz się zorientować na miejscu. Odkręć swój korek i podjedź z nim do ASO i zapytaj czy takowy dostaniesz.

Awatar użytkownika
kris0181
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1142
Rejestracja: 04 mar 2008, 13:41
Lokalizacja: Mazuren
Kontakt:

Post autor: kris0181 » 01 lut 2009, 21:27

Piszecie o twardych wężach... ale o jaką twardosc tu chodzi... są takie twarde że nie można ich reką ugiąć/scisnąć...? bo nie wiem kiedy mam zwrócić na nie uwagę... moje są wyczuwalnie twardsze niz na zgaszonym silniku ale da radę je lekko ścisnąć...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl