Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b2 typ 81] Zapytanie - swap 1.9 TDI lub 1.8T - sens ?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 03 lut 2009, 09:47

jesli celujesz w moc 130KM to moim zdaniem silniczej AFN w zupelnosci wystarczy ktory to mozna spokojnie do 130KM podkrecic, jak kupisz ta 90 w benzynie a jak bedziesz chcial deisla zakladac to jeszcze musisz skrzynke do tego dolozyc od diesla, jak to 130KM ma byc tylko na poczatek a pozniej dalsze mody np w kierunku 200KM to lepiej juz wlozyc silniczek AWX 130KM tak jak pisze Grinch, tylko jak to bedzie moc pozniej blisko 200KM to jak koledzy pisza bez quatro sie nie obejdzie i nie ma sensu bez Q... ale wybór nalezy do ciebie :mrgreen: kazdy wyraża tylko własna opinie, chce jeszcze zapytac dlaczego audi 90 :?: :?:

Awatar użytkownika
B4ME
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 30 cze 2008, 13:02
Lokalizacja: WROCLAW/ZĄBKOWICE

Post autor: B4ME » 03 lut 2009, 12:15

pierdzielenie normalnie... ludzie maja po 500nm i 255PS w oście i targa to aż miło... przy mocy 2xx i big turbo (mówie o dieslu oczywiscie) max moment zaczyna się od ~3K obr. i dopiero wtedy zaczyna się ogień... pewnie, że jakby miała Q to by to pięknie śmigało ale znajdz zawieszenie (np gwint) do Q a do ośki to zobaczysz różnice w cenie, po zatym zawsze można zamontowac szpere i wtedy starty napewno nie będą gorsze niż z Q...

proszę o to przykład koksowej ośki:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124412

PS. coś się tak uparli na tego AWX'a... Ja bym wolał ASZ'ta, w tym motorku od razu masz pomki AL'ki i korby z ARL'a ....

I tak mnie nikt słychał nie bedzie pf.. <Piwo>

PS. 2.

W budzie tej 90'tki taka moc by killowała chyba wszytko... 2x <piwo>

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 03 lut 2009, 14:17

B4ME pisze:pierdzielenie normalnie... ludzie maja po 500nm i 255PS w oście i targa to aż miło... przy mocy 2xx i big turbo (mówie o dieslu oczywiscie) max moment zaczyna się od ~3K obr. i dopiero wtedy zaczyna się ogień... pewnie, że jakby miała Q to by to pięknie śmigało ale znajdz zawieszenie (np gwint) do Q a do ośki to zobaczysz różnice w cenie, po zatym zawsze można zamontowac szpere i wtedy starty napewno nie będą gorsze niż z Q...

proszę o to przykład koksowej ośki:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124412

PS. coś się tak uparli na tego AWX'a... Ja bym wolał ASZ'ta, w tym motorku od razu masz pomki AL'ki i korby z ARL'a ....

I tak mnie nikt słychał nie bedzie pf.. <Piwo>

PS. 2.

W budzie tej 90'tki taka moc by killowała chyba wszytko... 2x <piwo>

... No właśnie wszystko się nawet bez Q 8-)

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 03 lut 2009, 14:44

Chlopaki mylicie troche pojęcia, swap to swap, seria to seria, a auto na 1.4 mili to auto na zawody.

Jak już robic swapa to do auta zeby fun byl w 100% a nie, po miesiącu pluć sobie w brode, że jednak bylo trzeba wziąć Q...

Solskier zrobil swoje auto bo nie bylo zetorów w q, a jakby swapowal to na bank też do q.

A ta skoda na bank nie jest do jazdy na codzień...

Awatar użytkownika
PawelG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 713
Rejestracja: 06 lut 2007, 21:55
Lokalizacja: kraków

Post autor: PawelG » 03 lut 2009, 14:47

Panowie, wszystko fajnie jak ma się auto w ośce i dłubie się zwiększając jego moc.
Ale zaczynając projekt od podstaw, czyli od znalezienia budy pod swapa, głupotą byłoby nie wziąć quattro, bo taki projekt zazwyczaj nie służy do codzinnej jazdy po autostradach, gdzie napęd nie ma znaczenia, ale do zabawy. Jeśli nie jeździliście autem z napędem na obie osie to się nawet nie wypowiadajcie, bo to różne światy (oczywiście nie zakładam, że nie jeździliście, ale jeśli <ok> )

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 03 lut 2009, 16:26

A ja zamieszczę znalezione w necie informacje o przekładce takiej jak w temacie:
http://www.quat.de/audi_080/index.htm - na tej stronce można zobaczyć jak wygląda Audi 90 (B2a) quattro 1,9l TDi, kilka zdjęć z przeprowadzonego Swapa (trzeba kliknąć po lewej stronie w Umbauten)
Z tego co wyczytałem pod zdjęciami silnik AFN z A4 :-) a zawieszenie od Ur-Quattro no i inne części od S2, trzeba by tłumacza aby trochę to rozjaśnił :-)
Wytrwałości w przekładaniu :-)

MaciekVAG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 27 sty 2009, 18:21
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: MaciekVAG » 03 lut 2009, 19:42

karol121 pisze:jesli celujesz w moc 130KM to moim zdaniem silniczej AFN w zupelnosci wystarczy ktory to mozna spokojnie do 130KM podkrecic, jak kupisz ta 90 w benzynie a jak bedziesz chcial deisla zakladac to jeszcze musisz skrzynke do tego dolozyc od diesla, jak to 130KM ma byc tylko na poczatek a pozniej dalsze mody np w kierunku 200KM to lepiej juz wlozyc silniczek AWX 130KM tak jak pisze Grinch, tylko jak to bedzie moc pozniej blisko 200KM to jak koledzy pisza bez quatro sie nie obejdzie i nie ma sensu bez Q... ale wybór nalezy do ciebie :mrgreen: kazdy wyraża tylko własna opinie, chce jeszcze zapytac dlaczego audi 90 :?: :?:
Nie chcę AWXa bo jest na pompowtryskach. Wolę AFN z A4. W A4 1.9TDI wychodziło quattro wiec myślę ze sporo gratów by pasowało. Budę którą pokazałem była tylko przykładem i nikt nie mówił że nie chcę Quattro, bo chcę tylko ciężko znaleźć 90 z Q. Narazie i tak zbieram fundusze i pierwsze co to muszę kupić budę, następnie jakiegoś AFN, skrzynię i resztę. Chcę osiągnąć 140-150 km więc ten silnik powinien spokojnie wytrzymać. pozdrawiam

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 03 lut 2009, 23:48

Jak to nie ma quattro? Są ale ceny są za wysokie! Ale powiem wam ,że śmigam ośkami i następne auto musi mieć q. Nawet nie można ruszyć dynamicznie na mokrym ,śliskim czy sypkim podłożu bo 1bieg mieli 2bieg i mieli i 3 pomieli i jedziemy, gdzie inni są już z przodu ;-)

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 07 mar 2009, 08:55

Do 150KM AFN spokojnie daje rade, masz arcje ciezko bedzie o b2q no ale szukaj, niewatpliwie diesel przemawia bardziej bo oszczedniejszy a i moment wiekszy a reszta to juz indywidualna kwestia co kto lubi i do czego konkretnie ma byc autko.
Powodzonka <piwo>

Zablokowany

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl