Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Uszczelniacze a ubytki oleju.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 12 mar 2009, 13:12

za bardzo to sie tym nie przejmuje bo już drugi rok tak jeżdżę (od początku po kupnie samochodu) a nawet według mnie to silniczek się cieszy i lepiej mu robi dolewka 0.5l świeżej oliwki co 5tys.km ;-)

Awatar użytkownika
cowboy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:39

Post autor: cowboy » 12 mar 2009, 14:25

za bardzo to sie tym nie przejmuje bo już drugi rok tak jeżdżę (od początku po kupnie samochodu) a nawet według mnie to silniczek się cieszy i lepiej mu robi dolewka 0.5l świeżej oliwki co 5tys.km ;-)
dokładnie tak, dopóki nie łyka wiecej niż 1L na 10 tys km to nie ma co sie za dużo przejmować... ja po prostu robiłem remont wiec od razu całą głowe zrobiłem

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 01 sie 2009, 17:01

Wiec tak, uszczelniacze wymienione, a autko dalej pali oleju jak smok://
Głównie na trasie typu autostrada i 150-160 km/h, i wtedy potrafi łyknąć spokojnie 1,5 litra na 1000. Przy spokojniejszej jeździe bierze koło litra.
Można jakoś sprawdzić czy to turbina tyle bierze czy sam silnik? Sprawdzenie kompresji da jakąś odpowiedz czy to dalej szukanie po omacku?
Porady w stylu sprzedaj to auto albo zrób kapitalke silnika, zobaczysz co potem nie wiele mi dają:)

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 02 sie 2009, 15:29

Komprechę jak sprawdzisz to się już wszystkiego dowiesz. Jak będzie kiepska to pierścionki a jak OK to niestety turbawa... :-/ Szkoda, że przy wymianie uszczelniaczy nie pokusiłeś się o sprawdzenie pierścieni...

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 02 sie 2009, 17:29

no liczyłem że uda się to mniejszym kosztem załatwić....
autko zaczyna dymić tak od 2000rpm w góre, przy obciążeniu, czy lato czy zima odpala dobrze, zbiera się też ok, ale to dokupywanie oleju w takich ilościach zaczyna mnie denerwować:)

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 02 sie 2009, 17:46

No jeżeli dobrze ciągnie i ładnie się zbiera to turbina ciągnie oliwę. :-/ Da się to sprawdzic poprzez ściągnięcie węża. Wtedy zobaczysz ile tam tego oleju jest...

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 02 sie 2009, 18:09

no tak tylko że ja tego nigdy nie ściągałem więc brakuje mi że tak powiem punktu odniesienia;)

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 02 sie 2009, 19:47

Ja także tego nie robiłem bo autko miałem u mechaniora i on mi to robił. :-P Jeżeli turbo bierze to będzie (tak jak w Twoim przypadku) bardzo mocno rzucac olejem.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 02 sie 2009, 21:09

A jak ta turbinka jest w ogóle smarowana? jest jakieś łożysko na którym jest ten wałek i ono jest smarowane na bieżąco?
i co w momencie gdy jest niesczelność to olej wycieka, albo gdy turbinka już niewyważona to się spala i leci do tłumika zamiast wracać do chłodnicy oleju?
Pytam z ciekawości bo nigdy tego od środka na oczy nie widziałem:)

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 02 sie 2009, 21:40

Turbina jest smarowana hydraulicznie pod wysokim ciśnieniem i dlatego nawet niewielki luz powoduje wyciek. :-/

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 02 sie 2009, 21:47

Gwoli ścisłości - każda turbina ma niewielki luz w płaszczyźnie prostopadłej do osi wirnika. Wiąże się to z rozszerzalnością termiczną metali i temperaturą, jaką osiąga wirnik turbiny w czasie pracy. Zimne turbo bierze śladowe (podkreślam - śladowe) ilości oleju.
W płaszczyźnie równoległej do osi wirnika luz jest niedopuszczalny. Jeśli jest - turbina do regeneracji.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 03 sie 2009, 20:31

trepek pisze:W płaszczyźnie równoległej do osi wirnika luz jest niedopuszczalny. Jeśli jest - turbina do regeneracji.
O to mi właśnie chodziło. ;-)
Zimne turbo bierze śladowe (podkreślam - śladowe) ilości oleju.
Zgadza się. Dodam, że jeżeli nie zagrzejemy dobrze tubrawy i będziemy pałowac to się to dobrze na niej nie odbije. ;-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 05 sie 2009, 15:59

Niki20 pisze:Dodam, że jeżeli nie zagrzejemy dobrze tubrawy i będziemy pałowac to się to dobrze na niej nie odbije. ;-)
I nie tylko na niej bo i cały motor dostaje po du*** jeśli go "męczymy" na zimnym.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl