[1.9TDI 1Z] Uszczelniacze a ubytki oleju.
dokładnie tak, dopóki nie łyka wiecej niż 1L na 10 tys km to nie ma co sie za dużo przejmować... ja po prostu robiłem remont wiec od razu całą głowe zrobiłemza bardzo to sie tym nie przejmuje bo już drugi rok tak jeżdżę (od początku po kupnie samochodu) a nawet według mnie to silniczek się cieszy i lepiej mu robi dolewka 0.5l świeżej oliwki co 5tys.km
Wiec tak, uszczelniacze wymienione, a autko dalej pali oleju jak smok://
Głównie na trasie typu autostrada i 150-160 km/h, i wtedy potrafi łyknąć spokojnie 1,5 litra na 1000. Przy spokojniejszej jeździe bierze koło litra.
Można jakoś sprawdzić czy to turbina tyle bierze czy sam silnik? Sprawdzenie kompresji da jakąś odpowiedz czy to dalej szukanie po omacku?
Porady w stylu sprzedaj to auto albo zrób kapitalke silnika, zobaczysz co potem nie wiele mi dają:)
Głównie na trasie typu autostrada i 150-160 km/h, i wtedy potrafi łyknąć spokojnie 1,5 litra na 1000. Przy spokojniejszej jeździe bierze koło litra.
Można jakoś sprawdzić czy to turbina tyle bierze czy sam silnik? Sprawdzenie kompresji da jakąś odpowiedz czy to dalej szukanie po omacku?
Porady w stylu sprzedaj to auto albo zrób kapitalke silnika, zobaczysz co potem nie wiele mi dają:)
A jak ta turbinka jest w ogóle smarowana? jest jakieś łożysko na którym jest ten wałek i ono jest smarowane na bieżąco?
i co w momencie gdy jest niesczelność to olej wycieka, albo gdy turbinka już niewyważona to się spala i leci do tłumika zamiast wracać do chłodnicy oleju?
Pytam z ciekawości bo nigdy tego od środka na oczy nie widziałem:)
i co w momencie gdy jest niesczelność to olej wycieka, albo gdy turbinka już niewyważona to się spala i leci do tłumika zamiast wracać do chłodnicy oleju?
Pytam z ciekawości bo nigdy tego od środka na oczy nie widziałem:)
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Gwoli ścisłości - każda turbina ma niewielki luz w płaszczyźnie prostopadłej do osi wirnika. Wiąże się to z rozszerzalnością termiczną metali i temperaturą, jaką osiąga wirnik turbiny w czasie pracy. Zimne turbo bierze śladowe (podkreślam - śladowe) ilości oleju.
W płaszczyźnie równoległej do osi wirnika luz jest niedopuszczalny. Jeśli jest - turbina do regeneracji.
W płaszczyźnie równoległej do osi wirnika luz jest niedopuszczalny. Jeśli jest - turbina do regeneracji.
- Niki20
- Forum Audi 80
- Posty: 6758
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Harta/Rzeszów
- Kontakt:
O to mi właśnie chodziło.trepek pisze:W płaszczyźnie równoległej do osi wirnika luz jest niedopuszczalny. Jeśli jest - turbina do regeneracji.
Zgadza się. Dodam, że jeżeli nie zagrzejemy dobrze tubrawy i będziemy pałowac to się to dobrze na niej nie odbije.Zimne turbo bierze śladowe (podkreślam - śladowe) ilości oleju.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: