Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Wyrzuca płyn, proszę o pomoc.

Bigi_9691
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 12 mar 2009, 07:43
Lokalizacja: Jasło

Post autor: Bigi_9691 » 12 mar 2009, 13:53

A jeśli nie grzeje pół chłodnicy to nie moze to być związane z tym że układ chłodzenia może być zapowietrzony bo na wężu wchodzącym do nagrzewnicy jest odpowietrznik tylko urwany. Jeśli był wymieniany płyn chłodniczy nie mogło się zapowietrzyć

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 12 mar 2009, 14:30

A mogło mogło :-/ Słyszałem, że ludzie odpowietrzają poprzez odkręcenie korka i żeby sobie autko na wolnych obrotach pochodziło z 10 minut... :mrgreen:

Bigi_9691
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 12 mar 2009, 07:43
Lokalizacja: Jasło

Post autor: Bigi_9691 » 12 mar 2009, 14:37

A zna może kolego dokładnie jak najlepiej odpowietrzyć układ chłodzenia

Awatar użytkownika
cowboy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:39

Post autor: cowboy » 12 mar 2009, 14:42

Bigi_9691 pisze:zna może kolego dokładnie jak najlepiej odpowietrzyć układ chłodzenia
tak jak napisane powyżej

procedura wygląda tak że odkręca sie korek w zbiorniku wyrównanwczym, ogrzewanie na full, 2000rpm i jechane az silnik złapie 90 st C

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 12 mar 2009, 14:43

nie ma szybkiego sposobu jest tylko normalny :mrgreen:

włączasz samochód,ogrzewanie na full, odkręcasz korek na zbiorniczku wyrównawczy, jak płyn zejdzie to dolewasz do pełna i zakręcasz. odkręcasz mały koreczek na przewodach do nagrzewnicy i czekasz jak zacznie cieknąć. Zakręcasz i czekasz aż się włączą wentylatory. Można na koniec jeszcze odkręcić korek zbiornika i dolać jak trzeba płynu

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 12 mar 2009, 14:47

dubbler pisze:Można na koniec jeszcze odkręcić korek zbiornika i dolać jak trzeba
ma odkręcac korek od zbiorniczka na rozgrzanym silniku? :shock: Chcesz, żeby się Kolega poparzył? :-/
odpowietrzanie tak jak napisałeś. z tym, że przez cały czas korek zdjęty. dopiero jak się włączy wiatrak, to wyłączamy silnik i wtedy zakręcamy korek

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 12 mar 2009, 14:52

na jakim nagrzanym :?: jak włączysz samochód i okręcisz, zakręcisz korek na zbiorniku,a później na przewodzie to będzie miał temperaturę ok30°C czy tym można się popażyć :shock: . Sam tak robiłem i za każdym razem było dobrze, a do tego to można zrobić śrubokrętem 8-)

poczytać

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 12 mar 2009, 14:56

dubbler pisze:Można na koniec jeszcze odkręcić korek zbiornika i dolać jak trzeba płynu
napisałeś, że na koniec ma odkręcić korek, a końcem odpowietrzania jest tu włączenie wentylatora. z tego, co wiem, to wentylator od chłodnicy się nie włącza gdy płyn ma 30 stopni. Jeśli się mylę, to niech ktoś mądrzejszy mnie poprawi

Bigi_9691
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 12 mar 2009, 07:43
Lokalizacja: Jasło

Post autor: Bigi_9691 » 12 mar 2009, 14:57

[Koledzy ja tak juz raz zrobilem jak piszecie bo nie grzało mi pół chłodnicy pochodził tak i druga połówkazaczęła się robić ciepła aż się zrobiła gorąca. Co z tego jak spowrotem tak się stało ze połowa nie grzeje powietrze bedzie się gdzieś dostawało ?

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 12 mar 2009, 14:57

Bigi_9691, równie dobrze możesz mieć np. zatkaną chłodnicę

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 12 mar 2009, 15:01

grze pisze:
dubbler pisze:Można na koniec jeszcze odkręcić korek zbiornika i dolać jak trzeba płynu
napisałeś, że na koniec ma odkręcić korek, a końcem odpowietrzania jest tu włączenie wentylatora. z tego, co wiem, to wentylator od chłodnicy się nie włącza gdy płyn ma 30 stopni. Jeśli się mylę, to niech ktoś mądrzejszy mnie poprawi
Tak korek zbiorniczka wyrównawczego, powoli na pewno nic się nie stanie, wiadomo że jakieś opary się wydostaną.

Co do zatkania może być zatkany przewód(choć i chłodnice może zabić jak się stosuje wodę :mrgreen: ), słaba pompa lub termostat nie puszcza

Bigi_9691
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 12 mar 2009, 07:43
Lokalizacja: Jasło

Post autor: Bigi_9691 » 12 mar 2009, 15:04

wody w układzie nie stosowałem tylko płyn, pompa była niedawno wymieniana. Doradźcie jak wiecie gdzie zobaczyć i co jeszcze sprawdzić

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 12 mar 2009, 15:09

A termostat się otwiera? sprawdź jeszcze węże przy chłodnicy, zanim silnik złapie temperaturę to ten na górze może być ciepły a ten na dole musi być zimny, a jak termostat się otworzy to ten na dole powinien zrobić się ciepły

Niezła lektura: termostat i inne problemy z chłodnicą

Bigi_9691
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 12 mar 2009, 07:43
Lokalizacja: Jasło

Post autor: Bigi_9691 » 12 mar 2009, 18:30

koledzy termostat jest dobry na 100% ja już raz odpowietrzyłem układ bo chłodnica rozgrzała się cała a dzisiaj znowu na silniku było ok 80 stopni a chłodnica była ciepła do niecałej połowy dokładnie lewy górny róg był ciepły a reszt zimne. Słyszałem że w tego typu samochodach układy odpowietrzają się same po dłuższym czasie, a jeśli nie chce sie odpowietrzyć to prawdopodobnie uszczelkę dmuchnęło.

A czy przez nagrzewnicę może się układ zapowietrzyć jakby coś było z nią nie tak?????????

[ Dodano: 2009-03-13, 07:20 ]
Nie jestem w stu procentach przekonany że to może być uszczelka pod głowicą bo ani płynu nie gotuje ani temperatura nie przekracza 90 stopni, przy zapalaniu na zimnym jak i na ciepłym silniku nawet dymka nie pusci. Sam już nie wiem. Dzisiaj sprawdzałem na zimnym silniku rano górny wąż był ciepły a dolni zimny, jak osiągnął temperaturę obydwa były ciepłe. Pompa też bije bo widać jak przepycha ten płyn i robi obieg, zresztą była wymieniana nie dawno na nową.
Doradźcie koledzy co tu jeszcze można zrobić bo ja już nie wiem. Kusi mnie jeszcze dorobić ten odpowietrznik i sprubować odpowietrzyć, no i jak piszecie to bym popatrzył do tej chłodnicy czy nie jest zatkana, bo więcej to już nie wiem co robić najbardziej mnie niepokoji to ciśnienie w wężu. :?:
Poradźcie mi coś jeszcze koledzy jak wiecie bo nie wiem co mam z tym autem zrobić już naprawiać czy złom

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 13 mar 2009, 07:45

Kolego jak już wszystko wykluczyłeś to na moje pozostaje tylko chłodnica :-/ Bo nic tam innego już chyba być nie może...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl