[1.9TDI 1Z] Wyrzuca płyn, proszę o pomoc.
nie ma szybkiego sposobu jest tylko normalny :mrgreen:
włączasz samochód,ogrzewanie na full, odkręcasz korek na zbiorniczku wyrównawczy, jak płyn zejdzie to dolewasz do pełna i zakręcasz. odkręcasz mały koreczek na przewodach do nagrzewnicy i czekasz jak zacznie cieknąć. Zakręcasz i czekasz aż się włączą wentylatory. Można na koniec jeszcze odkręcić korek zbiornika i dolać jak trzeba płynu
włączasz samochód,ogrzewanie na full, odkręcasz korek na zbiorniczku wyrównawczy, jak płyn zejdzie to dolewasz do pełna i zakręcasz. odkręcasz mały koreczek na przewodach do nagrzewnicy i czekasz jak zacznie cieknąć. Zakręcasz i czekasz aż się włączą wentylatory. Można na koniec jeszcze odkręcić korek zbiornika i dolać jak trzeba płynu
ma odkręcac korek od zbiorniczka na rozgrzanym silniku? :shock: Chcesz, żeby się Kolega poparzył?dubbler pisze:Można na koniec jeszcze odkręcić korek zbiornika i dolać jak trzeba
odpowietrzanie tak jak napisałeś. z tym, że przez cały czas korek zdjęty. dopiero jak się włączy wiatrak, to wyłączamy silnik i wtedy zakręcamy korek
na jakim nagrzanym :?: jak włączysz samochód i okręcisz, zakręcisz korek na zbiorniku,a później na przewodzie to będzie miał temperaturę ok30°C czy tym można się popażyć :shock: . Sam tak robiłem i za każdym razem było dobrze, a do tego to można zrobić śrubokrętem 8-)
poczytać
poczytać
napisałeś, że na koniec ma odkręcić korek, a końcem odpowietrzania jest tu włączenie wentylatora. z tego, co wiem, to wentylator od chłodnicy się nie włącza gdy płyn ma 30 stopni. Jeśli się mylę, to niech ktoś mądrzejszy mnie poprawidubbler pisze:Można na koniec jeszcze odkręcić korek zbiornika i dolać jak trzeba płynu
Tak korek zbiorniczka wyrównawczego, powoli na pewno nic się nie stanie, wiadomo że jakieś opary się wydostaną.grze pisze:napisałeś, że na koniec ma odkręcić korek, a końcem odpowietrzania jest tu włączenie wentylatora. z tego, co wiem, to wentylator od chłodnicy się nie włącza gdy płyn ma 30 stopni. Jeśli się mylę, to niech ktoś mądrzejszy mnie poprawidubbler pisze:Można na koniec jeszcze odkręcić korek zbiornika i dolać jak trzeba płynu
Co do zatkania może być zatkany przewód(choć i chłodnice może zabić jak się stosuje wodę :mrgreen: ), słaba pompa lub termostat nie puszcza
A termostat się otwiera? sprawdź jeszcze węże przy chłodnicy, zanim silnik złapie temperaturę to ten na górze może być ciepły a ten na dole musi być zimny, a jak termostat się otworzy to ten na dole powinien zrobić się ciepły
Niezła lektura: termostat i inne problemy z chłodnicą
Niezła lektura: termostat i inne problemy z chłodnicą
koledzy termostat jest dobry na 100% ja już raz odpowietrzyłem układ bo chłodnica rozgrzała się cała a dzisiaj znowu na silniku było ok 80 stopni a chłodnica była ciepła do niecałej połowy dokładnie lewy górny róg był ciepły a reszt zimne. Słyszałem że w tego typu samochodach układy odpowietrzają się same po dłuższym czasie, a jeśli nie chce sie odpowietrzyć to prawdopodobnie uszczelkę dmuchnęło.
A czy przez nagrzewnicę może się układ zapowietrzyć jakby coś było z nią nie tak?????????
[ Dodano: 2009-03-13, 07:20 ]
Nie jestem w stu procentach przekonany że to może być uszczelka pod głowicą bo ani płynu nie gotuje ani temperatura nie przekracza 90 stopni, przy zapalaniu na zimnym jak i na ciepłym silniku nawet dymka nie pusci. Sam już nie wiem. Dzisiaj sprawdzałem na zimnym silniku rano górny wąż był ciepły a dolni zimny, jak osiągnął temperaturę obydwa były ciepłe. Pompa też bije bo widać jak przepycha ten płyn i robi obieg, zresztą była wymieniana nie dawno na nową.
Doradźcie koledzy co tu jeszcze można zrobić bo ja już nie wiem. Kusi mnie jeszcze dorobić ten odpowietrznik i sprubować odpowietrzyć, no i jak piszecie to bym popatrzył do tej chłodnicy czy nie jest zatkana, bo więcej to już nie wiem co robić najbardziej mnie niepokoji to ciśnienie w wężu. :?:
Poradźcie mi coś jeszcze koledzy jak wiecie bo nie wiem co mam z tym autem zrobić już naprawiać czy złom
A czy przez nagrzewnicę może się układ zapowietrzyć jakby coś było z nią nie tak?????????
[ Dodano: 2009-03-13, 07:20 ]
Nie jestem w stu procentach przekonany że to może być uszczelka pod głowicą bo ani płynu nie gotuje ani temperatura nie przekracza 90 stopni, przy zapalaniu na zimnym jak i na ciepłym silniku nawet dymka nie pusci. Sam już nie wiem. Dzisiaj sprawdzałem na zimnym silniku rano górny wąż był ciepły a dolni zimny, jak osiągnął temperaturę obydwa były ciepłe. Pompa też bije bo widać jak przepycha ten płyn i robi obieg, zresztą była wymieniana nie dawno na nową.
Doradźcie koledzy co tu jeszcze można zrobić bo ja już nie wiem. Kusi mnie jeszcze dorobić ten odpowietrznik i sprubować odpowietrzyć, no i jak piszecie to bym popatrzył do tej chłodnicy czy nie jest zatkana, bo więcej to już nie wiem co robić najbardziej mnie niepokoji to ciśnienie w wężu. :?:
Poradźcie mi coś jeszcze koledzy jak wiecie bo nie wiem co mam z tym autem zrobić już naprawiać czy złom