[B4 2,6 ABC] Dławi się na zimnym silniku
nie ma już siły...
czujnik sprawdzony, wygląda na OK - rezystencja przy ok 2stC to ok 5,5kOhm
podłączałem nawet potencjometr i regulowałem mu oporność, ale znacznych różnic nie odczuwałem
ręce mi już opadają...
sprawę czujnika i ewentualnego uszkodzenia przewodów od czujnika do ECU wykluczam, bowiem nawet po 3-4min od odpalenia silnika i złapania min 40stC delikatne dławienie wciąż występuje...
co to do cholery jest, że jak go kilka razy cisnę do ok 4-5tyś obr to zaraz mu przechodzi.
Co ciekawsze to powiem jeszcze tylko że niemal przez całą zimę chodził cacy, odpalałem w delikatny mróz i było ok, odpalałem w duży mróz i chodził jak żeleta... odpalam teraz kiedy jest delikatnie powyżej 0 stC i... dół...
Panowie, normalnie desperacja
Próbować wymiany ECU ?
czujnik sprawdzony, wygląda na OK - rezystencja przy ok 2stC to ok 5,5kOhm
podłączałem nawet potencjometr i regulowałem mu oporność, ale znacznych różnic nie odczuwałem
ręce mi już opadają...
sprawę czujnika i ewentualnego uszkodzenia przewodów od czujnika do ECU wykluczam, bowiem nawet po 3-4min od odpalenia silnika i złapania min 40stC delikatne dławienie wciąż występuje...
co to do cholery jest, że jak go kilka razy cisnę do ok 4-5tyś obr to zaraz mu przechodzi.
Co ciekawsze to powiem jeszcze tylko że niemal przez całą zimę chodził cacy, odpalałem w delikatny mróz i było ok, odpalałem w duży mróz i chodził jak żeleta... odpalam teraz kiedy jest delikatnie powyżej 0 stC i... dół...
Panowie, normalnie desperacja
Próbować wymiany ECU ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 47
- Rejestracja: 06 wrz 2007, 13:20
Chciałem już pisać o sprawdzeniu ciśnienia paliwa.martino08 pisze:regulator ciśnienia paliwa ? :roll:
poprzedni właściciel miał też problem z "kaszlącym" silnikiem, wsadził nowy regulator Boscha i objawy całkiem ustąpiły.
Wydaję mi się, że wina będzie leżała gdzieś w układzie paliwowym z tego powodu, że po przełączeniu na LPG objawy giną.
dobrze, ale dlaczego akurat na zimnym silniku? Dlaczego podczas ujemnych temperatur wszystko wraca do normy i jest OK?
Regulator wystepuje oddzielnie, czy razem z listwą?
http://allegro.pl/item572863428_listwa_ ... 6_96r.html 150zeta za komplet to chyba nie dużo ?
Regulator wystepuje oddzielnie, czy razem z listwą?
http://allegro.pl/item572863428_listwa_ ... 6_96r.html 150zeta za komplet to chyba nie dużo ?
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Cena jak za nowy regulator, tylko jaka pewność, że to wszystko jest sprawne.cobra pisze:150zeta za komplet to chyba nie dużo ?
Regulator ciśnienia, to oddzielna część https://audi80.pl/b4-abk-wymiana-reg ... t14225.htmcobra pisze:Regulator wystepuje oddzielnie, czy razem z listwą?
miałoby to sens... ale dlaczego w takim razie objawy występują tylko w zakresie 1-2tys obrotów? I dlaczego tym krytycznym momentem jest punkt 0-2stC ?
Dzisiaj dla tego przykładu odpaliłem silnik przy temperaturze ok +0,5stC i chodził OK, pochodził ok 10-15sekun i zaczął popadać w dół, dopóki nie zrobiłem kilkuset metrów.
Niechętnie, ale prawdopodobnie jutro znowu samochód pójdzie do "speców", zobaczymy co zrobią, może chociaż uda sie VAGa podpiąć i zmierzyć ciśnienie paliwa
Dzisiaj dla tego przykładu odpaliłem silnik przy temperaturze ok +0,5stC i chodził OK, pochodził ok 10-15sekun i zaczął popadać w dół, dopóki nie zrobiłem kilkuset metrów.
Niechętnie, ale prawdopodobnie jutro znowu samochód pójdzie do "speców", zobaczymy co zrobią, może chociaż uda sie VAGa podpiąć i zmierzyć ciśnienie paliwa
w zeszłym tygodniu auto oddałem do szpeców na Gajowej.
Po podpięciu się do kompa (bez najmniejszych problemów z resztą) wyłapali błąd czujnika halla. W związku z tym trochę go przeczyścili i skasowali odłożone błędy. Z błędami czujnika sterownik podobno uruchamiał się w trybie awaryjnym, co własnie skutkowało takim zachowaniem.
Po tych czynnościach dławienie ustało, choć nie do końca. Zimny silnik dobrze się wkręca, ale po dodaniu gazu nie wskakuje od razu na wysokie obroty (przynajmniej nie zawsze), jest bardzo krótka chwila przez którą silnik nie reaguje, zdarza się też, że zapierdzi coś z tłumika i potem wskazówka spokojnie wędruje ku górze. Nie ma jednak efektu dławienia się po dodaniu gazu.
Po ruszeniu z miejsca nie jest to praktycznie odczuwalne, jedynie przy zabawach w gazowanie na postoju daje się wyłapać ten efekt.
Mechanik stwierdził, że czujnik halla już niedomaga i jego wymiana powinna pomóc w pozbyciu się wszystkich tych objawów. Ma to jakiś sens?
Swoją drogą wielkie dzięki wszystkim za pomocną dłoń <ok>
Po podpięciu się do kompa (bez najmniejszych problemów z resztą) wyłapali błąd czujnika halla. W związku z tym trochę go przeczyścili i skasowali odłożone błędy. Z błędami czujnika sterownik podobno uruchamiał się w trybie awaryjnym, co własnie skutkowało takim zachowaniem.
Po tych czynnościach dławienie ustało, choć nie do końca. Zimny silnik dobrze się wkręca, ale po dodaniu gazu nie wskakuje od razu na wysokie obroty (przynajmniej nie zawsze), jest bardzo krótka chwila przez którą silnik nie reaguje, zdarza się też, że zapierdzi coś z tłumika i potem wskazówka spokojnie wędruje ku górze. Nie ma jednak efektu dławienia się po dodaniu gazu.
Po ruszeniu z miejsca nie jest to praktycznie odczuwalne, jedynie przy zabawach w gazowanie na postoju daje się wyłapać ten efekt.
Mechanik stwierdził, że czujnik halla już niedomaga i jego wymiana powinna pomóc w pozbyciu się wszystkich tych objawów. Ma to jakiś sens?
Swoją drogą wielkie dzięki wszystkim za pomocną dłoń <ok>
- Darek 80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 120
- Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
- Lokalizacja: Bełchatów
Mam podobny problem... auto albo odpala i zaraz gaśnie,musze robić ze 2 ,3 próby lub dodać gazu zaraz jak załapie to wtedy pracuje normalnie,lub odpali od pierwszego ale ma bardzo niskie obroty i dopiero sam sobie wyrównuje do tych właściwych.Auto na zimnym zachowuje się jakby pracowało bez ssania.Teraz pytanie, czy może być odpowiedzialny za to regulator ciśnienia paliwa??czy jest to zupełnie coś innego??Pompę paliwa słychać że pracuje tak jak wcześniej,auto na benzynie jeździ normalnie,bo podejrzewałem że pompa daje za małe ciśnienie.Proszę o jakieś wskazówki.