Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 TDi] Problem z kontrolką oleju w AC.

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

[B4 TDi] Problem z kontrolką oleju w AC.

Post autor: audico » 16 mar 2009, 15:37

Problem polega na tym, że jak podłączyłem AC w swoim aucie B4 TDI to po przestawieniu tego przełącznika:
Obrazek
na "DIESEL" po kilku sekundach po dopaleniu auta AC zgłasza mi brak ciśnienia oleju mrugającą "olejarką", natomiast jak przełączę na "BENZIN" nie ma tego problemu.

Czujniki oleju sprawdzałem na MC ( a raczej kontrolkę oleju :-) ):
:arrow: na uruchomionym silniku odłączyłem kabel od niebieskiego czujnika (0.3 bar) i podłączałem go do masy - wynik kontrolka od oleju się zapaliła
:arrow: odłączyłem kabel od białego czujnika oleju (0.9 bar) i następnie trzymałem silnik na obrotach powyżej 2 tyś - wynik kontrolka również się zapaliła

Na podłączonym AC i ustawionym na "BENZIN" odłączyłem niebieski czujnik i dałem do masy - wynik AC NIE zasygnalizował niskiego ciśnienia oleju, więc białego już nie sprawdzałem. W ustawieniu na "DIESEL" w ogóle nie sprawdzałem czujników, gdyż to nie miałoby sensu bo za każdym razem chwilę po dopaleniu AC sygnalizował mi niskie ciśnienie oleju.

Piny podłączone z MC do AC, sprawdzałem trzy razy, czy dobrze podłączyłem, numer AC to 8A0 919 067 D. Forumowicz, który mi to sprzedał mówił, że jest na 99.9 % sprawny i że pochodzi z silnika benzynowego rzędowego o pojemności 2.0, gdyż sam go wykręcał z niego.
Więc w czym jest problem, uszkodzone AC czy muszę inaczej piny podłączyć :?:

I jeszcze jedno, jak przytrzymuje przycisk od sprawdzania funkcji AC i nie puszczając go przekręcam zapłon, pojawia się wersja kodowania. np "41" albo "42" albo "46" w zależności na jaką pozycje przestawiłem pokazany na zdjęciu wyżej przełącznik to druga cyfra ma wartości od 1 do 6, czyli wnioskuje z tego, że jednak jest to moduł od silnika rzędowego.

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 16 mar 2009, 16:06

audico pisze:Czujniki oleju sprawdzałem na MC ( a raczej kontrolkę oleju ):
na uruchomionym silniku odłączyłem kabel od niebieskiego czujnika (0.3 bar) i podłączałem go do masy - wynik kontrolka od oleju się zapaliła
odłączyłem kabel od białego czujnika oleju (0.9 bar) i następnie trzymałem silnik na obrotach powyżej 2 tyś - wynik kontrolka również się zapaliła
Tak samo powinien zachowywać się moduł AC, mam założony o identycznym numerze i nie ma znaczenia czy jest w pozycji diesel czy benzyna, po przeprowadzeniu ww doświadczenia sygnalizuje spadek ciśnienia.
audico pisze:Więc w czym jest problem, uszkodzone AC czy muszę inaczej piny podłączyć
Podłączyłeś sygmnał z alternatora, bo coś mi się wydaje że nie.
audico pisze:I jeszcze jedno, jak przytrzymuje przycisk od sprawdzania funkcji AC i nie puszczając go przekręcam zapłon, pojawia się wersja kodowania. np "41" albo "42" albo "46" w zależności na jaką pozycje przestawiłem pokazany na zdjęciu wyżej przełącznik to druga cyfra ma wartości od 1 do 6, czyli wnioskuje z tego, że jednak jest to moduł od silnika rzędowego.

Dobry wniosek <ok>

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 16 mar 2009, 17:43

Czyli sugerujesz, że mam uszkodzony AC? Jak sprawdzałem, z podłączonym AC( dotykając do masy kablem od czujnika ciśnienia 0.3 bar) to mi się kontrola od oleju nie zapalała, kiedy miałem ustawione na"BENZIN", a jak miałem "DIESEL" to nie musiałem dotykać do masy bo kilku sekundach od uruchomienia silnika sama się zapalała. Dodać mogę tylko, że na podłączonym MC nic takiego się nie dzieje i kontrolka od oleju zapala się tylko jak sam "wywołam" błąd dotykając kablem do masy.
Podłączyłeś sygnał z alternatora, bo coś mi się wydaje że nie.
Jeśli chodzi Ci o "sygnał liczy obrotów" to podłączałem. Wszytskie kable podłączałem wg. opracowania sylwiastego.

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 16 mar 2009, 18:05

audico pisze:bo kilku sekundach od uruchomienia silnika sama się zapalała.
A gaśnie jak silnik pracuje czy świeci się cały czas?

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 16 mar 2009, 18:10

Sytuacja wygląda tak:
:arrow: przekręcam kluczyk - AC pokazuje OK
:arrow: Odpalam furę - AC milczy
:arrow: mija kilka sekund, góra dziesięć, dokładnie nie wiem nie liczyłem - AC pipczy i pokazuje symbol olejarki.
Jak już się zapali to świeci się cały czas. Silnik miałem uruchomiony około 1 min, dalej nie było już sensu na ta ikonę patrzeć :-)
Wszystko na przełączonym przełączniku na pozycje "DIESEL".
Na pozycji "BENZIN" nie zgłasza żadnego błędu olejowego nawet jak sam go wywołuję :-(
Ostatnio zmieniony 16 mar 2009, 18:12 przez audico, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 16 mar 2009, 18:12

audico pisze:Sytuacja wygląda tak:
przekręcam kluczyk - AC pokazuje OK
Odpalam furę - AC milczy
mija kilka sekund, góra dziesięć, dokładnie nie wiem nie liczyłem - AC pipczy i pokazuje symbol olejarki
Wszystko na przełączonym przełączniku na pozycje "DIESEL".
Na pozycji "BENZIN" nie zgłasza żadnego błędu olejowego nawet jak sam go wywołuję
Wg mnie AC jest uwalony (jeżeli wszystko jest dobrze podłączone)

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 16 mar 2009, 18:27

Może jakbym go sprawdził na jakimś benzynowym silniku, ciekawe jakby wyświetlał, jakby było to samo to wtedy bym był pewny na 100 %, że coś z nim nie tak. Teraz pozostaje mi szukać chętnego na chwilową podmiankę MC na AC.
(jeżeli wszystko jest dobrze podłączone)
Podłączałem trzy piny z wtyczki idącej do MC do pinów wtyczki idącej do AC
Według tego schematu:
MC &#8594;AC
3 ---> 23
4 ---> 17
7 ---> 19
X____18 do masy
X____25 do masy

Reszta pinów z małej wtyczki MC pozostawiłem bez połączenia.

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 16 mar 2009, 18:54

Podłączyłeś dodbrze, więc coś nie teges z modułem.

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 16 mar 2009, 21:20

Właśnie wróciłem od kumpla, który posiada B4 2.0 ABK. U niego na włączniku w pozycji "BENZIN" nie wyświetla żadnych błędów, dopiero jak zmasuje się kabel od czujnika ciśnienia oleju (niebieskiego) to wtedy AC wyświetla, że nie ma prawidłowego ciśnienia oleju. Natomiast jak przełączyłem na "DIESEL" to tak jak w moim dieslu po kilku sekundach od uruchomienia wyświetla, że silnik nie ma odpowiedniego smarowania. I co z tym fantem zrobić?

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 16 mar 2009, 22:13

Dziwna sprawa, wychodzi na to że Twój licznik nie chce współpracować z modułem :-/ tylko pytanie dlaczego :?:

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 16 mar 2009, 22:19

Tylko, że w liczniku kolegi (B4 ABK), w pozycji przełącznika "DIESEL" także zgłasza, że nie ma ciśnienia oleju. Sam już nie wiem, ale wydaje mi się, że bez dobrego elektryka, który sprawdzi AC]/b] się nie obejdzie, ech...

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 17 mar 2009, 08:18

Wydaje mi sie ze problem tkwi w module AC, u mnie nie różnicy czy jest PB czy DIESEL po odpaleniu nic sie nie zapala.

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 17 mar 2009, 17:29

Czy ktoś ma schematy połączeń w AC, z chęcią pobawiłbym się w elektryka.

Awatar użytkownika
KLAKSON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1767
Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
Kontakt:

Post autor: KLAKSON » 17 mar 2009, 17:50

audico pisze:Czy ktoś ma schematy połączeń w AC, z chęcią pobawiłbym się w elektryka.
Proszę :

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/547 ... 0db7b.html

A tu masz lepszą lekturę :

http://www.mediafire.com/?ejcgegzdmii

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 17 mar 2009, 18:09

KLAKSON, sorki mój błąd źle się wyraziłem, potrzeba mi opis tej całej płyty głównej, wszystkich układów na niej się znajdujących żeby posprawdzać połączenia miernikiem i zlokalizować usterkę. Mimo to wielkie dzięki za chęć pomocy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl