[B4 TDi] Problem z kontrolką oleju w AC.
[B4 TDi] Problem z kontrolką oleju w AC.
Problem polega na tym, że jak podłączyłem AC w swoim aucie B4 TDI to po przestawieniu tego przełącznika:
na "DIESEL" po kilku sekundach po dopaleniu auta AC zgłasza mi brak ciśnienia oleju mrugającą "olejarką", natomiast jak przełączę na "BENZIN" nie ma tego problemu.
Czujniki oleju sprawdzałem na MC ( a raczej kontrolkę oleju ):
na uruchomionym silniku odłączyłem kabel od niebieskiego czujnika (0.3 bar) i podłączałem go do masy - wynik kontrolka od oleju się zapaliła
odłączyłem kabel od białego czujnika oleju (0.9 bar) i następnie trzymałem silnik na obrotach powyżej 2 tyś - wynik kontrolka również się zapaliła
Na podłączonym AC i ustawionym na "BENZIN" odłączyłem niebieski czujnik i dałem do masy - wynik AC NIE zasygnalizował niskiego ciśnienia oleju, więc białego już nie sprawdzałem. W ustawieniu na "DIESEL" w ogóle nie sprawdzałem czujników, gdyż to nie miałoby sensu bo za każdym razem chwilę po dopaleniu AC sygnalizował mi niskie ciśnienie oleju.
Piny podłączone z MC do AC, sprawdzałem trzy razy, czy dobrze podłączyłem, numer AC to 8A0 919 067 D. Forumowicz, który mi to sprzedał mówił, że jest na 99.9 % sprawny i że pochodzi z silnika benzynowego rzędowego o pojemności 2.0, gdyż sam go wykręcał z niego.
Więc w czym jest problem, uszkodzone AC czy muszę inaczej piny podłączyć :?:
I jeszcze jedno, jak przytrzymuje przycisk od sprawdzania funkcji AC i nie puszczając go przekręcam zapłon, pojawia się wersja kodowania. np "41" albo "42" albo "46" w zależności na jaką pozycje przestawiłem pokazany na zdjęciu wyżej przełącznik to druga cyfra ma wartości od 1 do 6, czyli wnioskuje z tego, że jednak jest to moduł od silnika rzędowego.
na "DIESEL" po kilku sekundach po dopaleniu auta AC zgłasza mi brak ciśnienia oleju mrugającą "olejarką", natomiast jak przełączę na "BENZIN" nie ma tego problemu.
Czujniki oleju sprawdzałem na MC ( a raczej kontrolkę oleju ):
na uruchomionym silniku odłączyłem kabel od niebieskiego czujnika (0.3 bar) i podłączałem go do masy - wynik kontrolka od oleju się zapaliła
odłączyłem kabel od białego czujnika oleju (0.9 bar) i następnie trzymałem silnik na obrotach powyżej 2 tyś - wynik kontrolka również się zapaliła
Na podłączonym AC i ustawionym na "BENZIN" odłączyłem niebieski czujnik i dałem do masy - wynik AC NIE zasygnalizował niskiego ciśnienia oleju, więc białego już nie sprawdzałem. W ustawieniu na "DIESEL" w ogóle nie sprawdzałem czujników, gdyż to nie miałoby sensu bo za każdym razem chwilę po dopaleniu AC sygnalizował mi niskie ciśnienie oleju.
Piny podłączone z MC do AC, sprawdzałem trzy razy, czy dobrze podłączyłem, numer AC to 8A0 919 067 D. Forumowicz, który mi to sprzedał mówił, że jest na 99.9 % sprawny i że pochodzi z silnika benzynowego rzędowego o pojemności 2.0, gdyż sam go wykręcał z niego.
Więc w czym jest problem, uszkodzone AC czy muszę inaczej piny podłączyć :?:
I jeszcze jedno, jak przytrzymuje przycisk od sprawdzania funkcji AC i nie puszczając go przekręcam zapłon, pojawia się wersja kodowania. np "41" albo "42" albo "46" w zależności na jaką pozycje przestawiłem pokazany na zdjęciu wyżej przełącznik to druga cyfra ma wartości od 1 do 6, czyli wnioskuje z tego, że jednak jest to moduł od silnika rzędowego.
Tak samo powinien zachowywać się moduł AC, mam założony o identycznym numerze i nie ma znaczenia czy jest w pozycji diesel czy benzyna, po przeprowadzeniu ww doświadczenia sygnalizuje spadek ciśnienia.audico pisze:Czujniki oleju sprawdzałem na MC ( a raczej kontrolkę oleju ):
na uruchomionym silniku odłączyłem kabel od niebieskiego czujnika (0.3 bar) i podłączałem go do masy - wynik kontrolka od oleju się zapaliła
odłączyłem kabel od białego czujnika oleju (0.9 bar) i następnie trzymałem silnik na obrotach powyżej 2 tyś - wynik kontrolka również się zapaliła
Podłączyłeś sygmnał z alternatora, bo coś mi się wydaje że nie.audico pisze:Więc w czym jest problem, uszkodzone AC czy muszę inaczej piny podłączyć
audico pisze:I jeszcze jedno, jak przytrzymuje przycisk od sprawdzania funkcji AC i nie puszczając go przekręcam zapłon, pojawia się wersja kodowania. np "41" albo "42" albo "46" w zależności na jaką pozycje przestawiłem pokazany na zdjęciu wyżej przełącznik to druga cyfra ma wartości od 1 do 6, czyli wnioskuje z tego, że jednak jest to moduł od silnika rzędowego.
Dobry wniosek <ok>
Czyli sugerujesz, że mam uszkodzony AC? Jak sprawdzałem, z podłączonym AC( dotykając do masy kablem od czujnika ciśnienia 0.3 bar) to mi się kontrola od oleju nie zapalała, kiedy miałem ustawione na"BENZIN", a jak miałem "DIESEL" to nie musiałem dotykać do masy bo kilku sekundach od uruchomienia silnika sama się zapalała. Dodać mogę tylko, że na podłączonym MC nic takiego się nie dzieje i kontrolka od oleju zapala się tylko jak sam "wywołam" błąd dotykając kablem do masy.
Jeśli chodzi Ci o "sygnał liczy obrotów" to podłączałem. Wszytskie kable podłączałem wg. opracowania sylwiastego.Podłączyłeś sygnał z alternatora, bo coś mi się wydaje że nie.
Sytuacja wygląda tak:
przekręcam kluczyk - AC pokazuje OK
Odpalam furę - AC milczy
mija kilka sekund, góra dziesięć, dokładnie nie wiem nie liczyłem - AC pipczy i pokazuje symbol olejarki.
Jak już się zapali to świeci się cały czas. Silnik miałem uruchomiony około 1 min, dalej nie było już sensu na ta ikonę patrzeć
Wszystko na przełączonym przełączniku na pozycje "DIESEL".
Na pozycji "BENZIN" nie zgłasza żadnego błędu olejowego nawet jak sam go wywołuję
przekręcam kluczyk - AC pokazuje OK
Odpalam furę - AC milczy
mija kilka sekund, góra dziesięć, dokładnie nie wiem nie liczyłem - AC pipczy i pokazuje symbol olejarki.
Jak już się zapali to świeci się cały czas. Silnik miałem uruchomiony około 1 min, dalej nie było już sensu na ta ikonę patrzeć
Wszystko na przełączonym przełączniku na pozycje "DIESEL".
Na pozycji "BENZIN" nie zgłasza żadnego błędu olejowego nawet jak sam go wywołuję
Ostatnio zmieniony 16 mar 2009, 18:12 przez audico, łącznie zmieniany 1 raz.
Wg mnie AC jest uwalony (jeżeli wszystko jest dobrze podłączone)audico pisze:Sytuacja wygląda tak:
przekręcam kluczyk - AC pokazuje OK
Odpalam furę - AC milczy
mija kilka sekund, góra dziesięć, dokładnie nie wiem nie liczyłem - AC pipczy i pokazuje symbol olejarki
Wszystko na przełączonym przełączniku na pozycje "DIESEL".
Na pozycji "BENZIN" nie zgłasza żadnego błędu olejowego nawet jak sam go wywołuję
Może jakbym go sprawdził na jakimś benzynowym silniku, ciekawe jakby wyświetlał, jakby było to samo to wtedy bym był pewny na 100 %, że coś z nim nie tak. Teraz pozostaje mi szukać chętnego na chwilową podmiankę MC na AC.
Według tego schematu:
MC →AC
3 ---> 23
4 ---> 17
7 ---> 19
X____18 do masy
X____25 do masy
Reszta pinów z małej wtyczki MC pozostawiłem bez połączenia.
Podłączałem trzy piny z wtyczki idącej do MC do pinów wtyczki idącej do AC(jeżeli wszystko jest dobrze podłączone)
Według tego schematu:
MC →AC
3 ---> 23
4 ---> 17
7 ---> 19
X____18 do masy
X____25 do masy
Reszta pinów z małej wtyczki MC pozostawiłem bez połączenia.
Właśnie wróciłem od kumpla, który posiada B4 2.0 ABK. U niego na włączniku w pozycji "BENZIN" nie wyświetla żadnych błędów, dopiero jak zmasuje się kabel od czujnika ciśnienia oleju (niebieskiego) to wtedy AC wyświetla, że nie ma prawidłowego ciśnienia oleju. Natomiast jak przełączyłem na "DIESEL" to tak jak w moim dieslu po kilku sekundach od uruchomienia wyświetla, że silnik nie ma odpowiedniego smarowania. I co z tym fantem zrobić?
- KLAKSON
- Forum Audi 80
- Posty: 1767
- Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
- Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
- Kontakt:
Proszę :audico pisze:Czy ktoś ma schematy połączeń w AC, z chęcią pobawiłbym się w elektryka.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/547 ... 0db7b.html
A tu masz lepszą lekturę :
http://www.mediafire.com/?ejcgegzdmii