Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 NG] Im wyższa temp. tym wyższe obr.

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
marcoupe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 12 mar 2009, 21:22
Lokalizacja: Krosno/Podkarpacie

[2.3 NG] Im wyższa temp. tym wyższe obr.

Post autor: marcoupe » 12 mar 2009, 21:55

Witam serdecznie wszystkich zainteresowanych :-)
Na wstępie podkreślam że nie posiadam instalacji LPG:-)

Napisze krótko i zwięźle :)
Silnik nie chce odpalać jak jest ciepły. (po odłączeniu czujnika temperatury pali na dotyk)
Zimny z podłączonym czujnikiem pali elegancko, po odpięciu ciężko go uruchomić (pali i od razu gaśnie)
Czujnik temperatury (mowa o dwu-pinowym) zmieniony. Najpierw na używany oryginał, teraz na nowy firmy FAE. Niestety bez zmian.
Dodam jeszcze ze na podpiętym czujniku spalanie waha się w granicach 18-20L/100km, przy odłączonym jest w normie ( ok.10L/100km)
Kolejnym problemem są wysokie obroty biegu jałowego:-/ Jak silnik zimny to jest ok 1000/min natomiast jak sie zagrzeje to rosną nawet do 2100/min i nie spadają. Jak odłączam silniczek krokowy (czyszczony 2 razy) to silnik spada z obrotów jak należy i trzyma je równiutko na 1100. Mowa o ciepłym silniku bo na zimnym jeszcze nie zdążyłem sprawdzić co będzie:/
Kolejnym problemem jest temperatura silnika. Na trasie nie wyższa niż 75 stopni, w korku dochodzi do 95 i włącza się wentylator (obroty w tym momencie osiągają 2100/min) ale o to podejrzewam po przeczytaniu kilku postów termostat. Tylko że on raczej nie będzie miał nic wspólnego z pozostałymi problemami:-/

Dodam że wszystkie te objawy nastąpiły jednocześnie :-/

Aha i przed sondą mam takie minimalne pęknięcie na dwururce. Ale to naprawdę minimalne. Czy może to powodować że sonda "głupieje" ?? I czy miałaby ona związek z tymi problemami??

Błagam niech ktoś pomoże bo już miesiąc z tym autkiem walczę :-/ niestety każdą bitwę przegrywam :-/

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 13 mar 2009, 08:02

No jeżeli chodzi o falujące obroty to mogą to być wężyki podciśnieniowe do wymiany :-/ A to pęknięcie wydaje mi się, że może być także przyczyną gdyż wiadomo łapie lewe powietrze... :-/

Awatar użytkownika
marcoupe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 12 mar 2009, 21:22
Lokalizacja: Krosno/Podkarpacie

Post autor: marcoupe » 13 mar 2009, 18:13

Wężyki podciśnieniowe? Hmmm więc dlaczego obroty wzrastają wraz z temperaturą??

I jakie lewe powietrze? Przecież to pęknięcie na ukladzie wydechowym :-/

[ Dodano: 2009-03-13, 19:21 ]
Widzę że zainteresowanie tematem niesamowite :-/

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 13 mar 2009, 19:48

Sorka, źle to zrozumiałem... :-/ A może z sondą jest cosik nie tak?? :roll:

Awatar użytkownika
marcoupe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 12 mar 2009, 21:22
Lokalizacja: Krosno/Podkarpacie

Post autor: marcoupe » 13 mar 2009, 20:04

Sondę podmieniałem od kumpla CLIO bo też jest na 3 przewody... Chyba że z CLIO 1,2 nie będzie chodzić jak trzeba?
No bo pierwsza moja myśl jak zaczęły się problemy to sonda... więc odrazu zrobiłem podmianke ale bez najmniejszych zmian :-/

Awatar użytkownika
DINO AUDIb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 29 sty 2008, 18:07
Lokalizacja: PRZEMYSL

Post autor: DINO AUDIb4 » 13 mar 2009, 21:23

kolego z tego co ja wiem to jes tam wiecej nisz jeden czujnik tempki i one wspulpracuja ze soba moze byc tak ze tej inny jest walniety i to ze ty odpinasz ten to jest tylko przypadek czy beles z nim na kompie
?

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 14 mar 2009, 01:32

Tu kolego masz coś o nie paleniu https://audi80.pl/-b3-coupe-ng-nie-c ... t26654.htm

Awatar użytkownika
marcoupe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 12 mar 2009, 21:22
Lokalizacja: Krosno/Podkarpacie

Post autor: marcoupe » 14 mar 2009, 16:30

DINO AUDIb4 pisze:kolego z tego co ja wiem to jes tam wiecej nisz jeden czujnik tempki i one wspulpracuja ze soba moze byc tak ze tej inny jest walniety i to ze ty odpinasz ten to jest tylko przypadek czy beles z nim na kompie
?
Też sobie to kolego tłumacze ze pewnie jakiś inny czujnik jest z tym dwu pinowym powiązany, tylko który :-/ Ten 4-pinowy chyba jednak niema tu żadnego znaczenia :-/

mewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 01 lut 2009, 13:37
Lokalizacja: Wrocław/Tarnobrzeg

Post autor: mewa » 15 mar 2009, 17:49

Z tego co piszesz to wygląda na usterkę czysto elektroniczną, ale by to sprawdzić proponuje podpiąć się pod kompa.

Awatar użytkownika
marcoupe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 12 mar 2009, 21:22
Lokalizacja: Krosno/Podkarpacie

Post autor: marcoupe » 15 mar 2009, 17:56

Kolego zrobiłbym to już dawno temu gdyby to było możliwe :-/ To jest NG więc ratują mnie tylko kody błyskowe. Niestety w moim egzemplarzu ktoś wypierniczył te kostki spod kierownicy do których mógłbym podpiąć diodę :-/ Więc chyba raczej pozostaje mi metoda prób i błędów :-/

mewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 01 lut 2009, 13:37
Lokalizacja: Wrocław/Tarnobrzeg

Post autor: mewa » 15 mar 2009, 18:20

w takim razie z tego co opisałeś wcześniej wygląda mi to na sondę...
Powody usterek sondy λ :
-wibracje
-uszkodzenia mechaniczne
-wilgoć i brud
-osady paliwa
-pokrycie ołowiem
-korozja kontaktowa

Skutki usterki:
-nieprawidłowa praca silnika
-negatywny wynik testu spalin
-duże zużycie paliwa

Awatar użytkownika
marcoupe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 12 mar 2009, 21:22
Lokalizacja: Krosno/Podkarpacie

Post autor: marcoupe » 15 mar 2009, 20:03

Kurcze na wstępie obstawiłem sonde i ją wymieniłem ale być może na jakąś równie niesprawną więc pewnie spróbuje poszukać jakiejś sondy z identycznym numerem jak moja oryginalna. W każdym bądź razie jeśli to będzie to to macie u mnie <piwo> :-)

Awatar użytkownika
valmont
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 21 maja 2007, 09:27
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: valmont » 17 mar 2009, 20:41

ja mialem sonde uszkodzona wogole nie dawala sygnalu i spalanie wzroslo tylko na 15l/100 obroty i palenie w normie po wymianie spalanie 11l/100 jedynie do dzis mam problem z zapalaniem na ciepłym silniku narazie mi to nie przeszkadza ale wyczytalem ze moze to byc dodatkowy wtryskiwacz albo czujnik termiczno czasowy ale czy wystepuje on w NG to nie mam pojecia.

[ Dodano: 2009-03-17, 20:42 ]
według mnie to nie sonda sprawdz ja jeszcze czy daje wykresy jak zagrzejesz autko i jaka mieszanke podaje...

Awatar użytkownika
marcoupe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 12 mar 2009, 21:22
Lokalizacja: Krosno/Podkarpacie

Post autor: marcoupe » 17 mar 2009, 20:49

A ja sobie dzisiaj właśnie coś przypomniałem. Przypomniałem sobie jak zaczynały się moje problemy. Mianowicie jak było sporo śniegu na drogach to ze względu na niskie zawieszenie często "przycierałem" podwoziem o śnieg leżący na drodze i w tym momencie obroty zaczynały rosnąć. Było tak ilekroć razy wjechałem w jakieś koleiny śniegowe. Po pewnym czasie obroty wracały do normy a później już im tak zostało :-/ Noi dało mi to wiele do myślenia na temat sondy bo chyba tylko ona miała wtedy kontakt z tym śniegiem. Pewien mechanik stwierdził że śnieg sonde ochładzał i stąd wzrost obrotów.
Co o tym myślicie??

Awatar użytkownika
valmont
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 21 maja 2007, 09:27
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: valmont » 17 mar 2009, 20:54

hmm ciekawe stwierdzenie chociaz sonda jest schowana tzn na gorze katalizatora chyba ze go nie masz i ktos Ci ja przyspawal przewodami do dolu hehe sprawdz sonde u mechanika ja mam znajomego co ma takie urzadzenie do pomiaru sondy i wszystko bylo jasne wymiana sondy BOSCH ok 300zl chyba ze potaniały :P hehe nie warto dawac podrobki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl