Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 TDI 1Z] Czy da sie sprawdzić stan rozrządu?

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 12 kwie 2007, 23:15

Ja za pierwszy przeglad po zakupie - wymiane rozrządu, filtrów, płynów i cos w zawieszeniu - chyba łożyska amortyzatorów zapłaciłem ok 700zl rok temu.

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 12 kwie 2007, 23:23

Jelly pisze:Ja za pierwszy przeglad po zakupie - wymiane rozrządu, filtrów, płynów i cos w zawieszeniu - chyba łożyska amortyzatorów zapłaciłem ok 700zl rok temu.
Ale robiles to w jakims zaprzyjaznionym warsztacie? Bo z tego co dzwonilem to wszedzie chca kolo 700 zl za wymiane kompletnego rozrzadu

Awatar użytkownika
wiedzmin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 09 gru 2006, 12:51
Lokalizacja: Katowice lub Wawa

Post autor: wiedzmin » 12 kwie 2007, 23:35

do wymiany rozrzadu potrzeba
pasek rozrzadu okolo 60 zł
rolka prowadząca 80zł
napinacz 80zł

cena dla pospolitych klientów.... jesli masz "chody" to jeszcze taniej ....

niektórzy płaczą o koło żebate na wale korbowym .. ale kij z nim jesli dobre

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 13 kwie 2007, 14:51

MAKLER pisze:
Jelly pisze:Ja za pierwszy przeglad po zakupie - wymiane rozrządu, filtrów, płynów i cos w zawieszeniu - chyba łożyska amortyzatorów zapłaciłem ok 700zl rok temu.
Ale robiles to w jakims zaprzyjaznionym warsztacie? Bo z tego co dzwonilem to wszedzie chca kolo 700 zl za wymiane kompletnego rozrzadu
No jezdze tam z 3 swoimi samochodami, wiec mozna nazwac zaprzyjaznionym. Ale normalnie to mysle ze roznica powinna byc niewielka, chyba ze jedziesz do ASO :mrgreen:

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 13 kwie 2007, 20:37

Ja zapłaciłem za pasek ok 110zł a za rolke ponad 200zł. Może dlatego że to jest 16V i dlatego części droższe

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 15 kwie 2007, 20:02

Przy wym rozrządu obowiązkowo wym napinacz i rolke prowadzącą lepiej wydać dodatkowo 200 zł na coś dobrego niż potem 1500 na remont silnika[/quote]

Zgadzam się zaraz po zakupie rozrząd razem z rolkami, bo jak nie to w najlepszym wypadku za jakiś czas zapłacisz znowu za robociznę jak rolki zaczną hałasować, a w najgorszym dowiesz się ile kosztuje remont silnika. Ja chciałem oszczędzić w 2,5 TDI i ta "oszczędność" kosztowała mnie 3500 zł w warsztacie w Oławie pod Wrocławiem nie licząc wynajęcia samochodu bo właśnie do Raichu jechałem a do domu daleko (jak walnął pasek to zrobiły mi się 3 wałki rozrządu, że o pokrzywionych zaworach nie wspomnę).

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 15 kwie 2007, 20:28

Jade we wtorek na wymiane rzorzadu kompletnego. Przynajmniej nie bede jezdzil w strachu. Dzieki wszystkim za pomoc

Gienek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 08 lut 2007, 14:40

Post autor: Gienek » 16 kwie 2007, 12:23

A co ile kilometrów lub lat należy wymieniać rozrząd w 1z?

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 16 kwie 2007, 12:26

Ale chodzi Ci o pasek tak?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 16 kwie 2007, 13:42

wym co 90000 tyś cały kompl

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 16 kwie 2007, 13:45

co 60tyś...
1 wymiana po 90tyśkm

sprawdź stan koła zębatego na wale korbowym, czy śruba dobrze trzyma... jesli masz choćby najmniejsze luzy poprzeczne to wymieniaj i się nie czaj... bo tyś zł drogą nie chodzi...

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 16 kwie 2007, 14:15

cobra pisze:co 60tyś...
1 wymiana po 90tyśkm

sprawdź stan koła zębatego na wale korbowym, czy śruba dobrze trzyma... jesli masz choćby najmniejsze luzy poprzeczne to wymieniaj i się nie czaj... bo tyś zł drogą nie chodzi...
Potwierdzam :!: Wymiana co 60kkm.
Tylko Ford z tego co pamietam zaleca co 150kkm :lol:

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 16 kwie 2007, 17:58

Mam jeszcze jedno pytanko. Dzwonilem dzisiaj po warsztatach i wszedzie mi mowili ze po wymianie rozrzadu nie ustawia sie kata wtrysku.

Jak to jest na prawde? Trzeba ustawiac kat wtrysku czy nie?

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 16 kwie 2007, 19:39

Jak trafisz na mechanika, który ma trochę pojęcia co robi (a to nie jest łatwe) to wymieniając rozrząd ustawi kąt tak, że nie trzeba będzie poprawiać.

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 16 kwie 2007, 19:53

Jezeli dobrze zrozumialem to po wymianie rozrzadu trzeba ustawic kat. W takim razie nie trafilem jeszcze na dobrego mechanika i chyba wstrzymam sie z wymiana. Wszedzie mowia ze nic przy wtrysku nie trzeba robic.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl