[80 B4 1.9 TD] Wymiana przegubu wewnętrznego - problem
Tak wygląda kołnierz (flansza) w moim b3 poodkręceniu od niej przegubu z całą półośką.
[ Dodano: 2009-03-26, 12:47 ]
Strasznie to wyszło szaro i niewyrażnie,bo musiałem pomniejszać fotkę z tytułu (cholerka!!) jej nadmiernej wyrażności.
Ale zapewniam na 200%,że nie ma tam żadnej śruby.To wielkie sześciokątne,nie jest na pewno ani nakrętką ni łbem jakiejś śruby i leży w jednej płaszczyżnie z "ciałem" tej flanszy.
A to coś pośrodku tej niby śruby,to po prostu okrągły dołek.
[ Dodano: 2009-03-26, 13:25 ]
Już chyba zatrybiłem.
Ten wytoczony centralnie (pośrodku w osi) dołek jest po to,żeby w nim usadowić śrubę ściągacza,w przypadku demontażu tej flanszy.
[ Dodano: 2009-03-26, 12:47 ]
Strasznie to wyszło szaro i niewyrażnie,bo musiałem pomniejszać fotkę z tytułu (cholerka!!) jej nadmiernej wyrażności.
Ale zapewniam na 200%,że nie ma tam żadnej śruby.To wielkie sześciokątne,nie jest na pewno ani nakrętką ni łbem jakiejś śruby i leży w jednej płaszczyżnie z "ciałem" tej flanszy.
A to coś pośrodku tej niby śruby,to po prostu okrągły dołek.
[ Dodano: 2009-03-26, 13:25 ]
Już chyba zatrybiłem.
Ten wytoczony centralnie (pośrodku w osi) dołek jest po to,żeby w nim usadowić śrubę ściągacza,w przypadku demontażu tej flanszy.
Trzeba uchwycić w dłonie dwie łyżki montażowe do opon, wcisnąć je pomiędzy kołnierz flanszy a obudowę skrzyni i podważyć z dwóch stron , tak by flansza była wypychana równomiernie na zewnątrz.
Wyciaganie flanszy w ten sposób szkodzi mniej skrzyni niż dobijanie jej do wewnątrz np w trakcie dociskania klucza do otworu w śrubie mocujacej przegub.
Ten sześciokąt w środku flanszy służy m.in. do "napędzania" skrzyni w trakcie jej regulacji na stanowisku montażowym. Tam się już nic nie odkręca.
Wyciaganie flanszy w ten sposób szkodzi mniej skrzyni niż dobijanie jej do wewnątrz np w trakcie dociskania klucza do otworu w śrubie mocujacej przegub.
Ten sześciokąt w środku flanszy służy m.in. do "napędzania" skrzyni w trakcie jej regulacji na stanowisku montażowym. Tam się już nic nie odkręca.
Przepraszam za piło"wanie tematu,ale nie rozumiem jednej rzeczy.
Co oznacza "dobijanie jej do wewnątrz"?,czy mowa tu o cierpieniu obudowy skrzyni podczas wkręcania w otwory flanszy śrub,aż oprą się o jej obudowę i tym samym będą wypierały flanszę z wałka?
Czy należy rozumieć możliwość uszkodzenia skrzyni przy nabijaniu (wciskaniu) flanszy na wałek podczas jej montażu?.
Z góry dziękuję za wyjaśnienie.
Co oznacza "dobijanie jej do wewnątrz"?,czy mowa tu o cierpieniu obudowy skrzyni podczas wkręcania w otwory flanszy śrub,aż oprą się o jej obudowę i tym samym będą wypierały flanszę z wałka?
Czy należy rozumieć możliwość uszkodzenia skrzyni przy nabijaniu (wciskaniu) flanszy na wałek podczas jej montażu?.
Z góry dziękuję za wyjaśnienie.
Mam pytanie może ktoś się orientuje czy ma znaczenie grubość przegubu wewnętrznego. Stary mi się rozsypał i musiałem wymienić, wymiary wewnętrzne się zgadzają zewnętrzne też ilość frezów na półosi i przegubie także ale nie zgadza się grubość przrgubu. Jest grubszy o 3 milimetry. Czy to będzie miało wpływ na prace tego przegubu??
do odkręcenia przegubu od strony skrzyni jest potrzebny klucz http://moto.allegro.pl/item760387624_la ... _audi.html ,nie koniecznie taki dlugi .najlepsze dojście jest od strony kola , z kanalu jest cieżko
Ostatnio zmieniony 02 paź 2009, 12:08 przez maciek80, łącznie zmieniany 2 razy.
Właśnie z kanału jest łatwo wystarczy samochód podnieść z jednej strony, i zwykły klucz z taka końcówka jak pokazałeś, do tego grzechotka i obracać osią na luzie aby łatwiej dostać się do następnych śrubmaciek80 pisze:do odkręcenia przegubu od strony skrzyni jest potrzebny klucz http://moto.allegro.pl/item760387624_la ... _audi.html ,nie koniecznie taki dlugi .najlepsze dojście jest od strony kola , z kanalu jest cieżko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 05 wrz 2009, 15:24
- Lokalizacja: Białystok
Witam! Mam pytanie odnośnie przegubu, tyle że nie wewnętrznego ale zewnętrznego z lewej strony a dla jednego pytania o przegub zewnętrzny nie będę przecież zakładał nowego tematu Tak więc, ukręciło przegub w moim audi 80 1,6TD, wykręciłem tą śrubę ze środka piasty, wyciągnąłem przegub (pusta puszka po nim została) i zaczęły mi się schody zaznaczę że nie znam sie na tym za bardzo. Mam już nowy przegub i cały zestaw co był w opakowaniu smar, opaski, jakies pierścienie. I właśnie o to mi chodzi.
1. Gdzie powinny być te pierścienie?
2. Jak zdjąć taki tryb z półosi w celu wymiany gumowej osłony?
3. I jak zamocować nowy przegub na półosi?
aha i jeszcze w zestawie jest jakiś wygięty cienki drut, do czego on jest? Bo jak rozmontowywałem to żadnego drutu nie widziałem.
Z góry wielkie dzięki
1. Gdzie powinny być te pierścienie?
2. Jak zdjąć taki tryb z półosi w celu wymiany gumowej osłony?
3. I jak zamocować nowy przegub na półosi?
aha i jeszcze w zestawie jest jakiś wygięty cienki drut, do czego on jest? Bo jak rozmontowywałem to żadnego drutu nie widziałem.
Z góry wielkie dzięki
TO jest zawleczka sprężysta ,znajduje się na końcu półosi i niepozwala wypiąć się przegubowi .Lukaszek_33 pisze:aha i jeszcze w zestawie jest jakiś wygięty cienki drut, do czego on jest? Bo jak rozmontowywałem to żadnego drutu nie widziałem.
to musisz zaobserwować jak będziesz sciągał ,znajdują się one pomiedzy półosią a przegubem .Lukaszek_33 pisze:Gdzie powinny być te pierścienie?
nie wiem o co ci chodzi,jedyną żeczą jaka jest na przegubie i przypomina "tryb"jest pierścień ABS i stanowi on całość z przegubem .Lukaszek_33 pisze:Jak zdjąć taki tryb z półosi w celu wymiany gumowej osłony
celujesz półosią w przegub ,uderzasz w przegub i sam wskoczy...Lukaszek_33 pisze:I jak zamocować nowy przegub na półosi?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 12 maja 2009, 18:21
- Lokalizacja: Łódź