Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 TD] Wymiana przegubu wewnętrznego - problem

Wszystko co związane z w/w kategorią.
Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 24 mar 2009, 22:34

spiczi przypuszcam że też tak zrobiłeś, nie poszedłeś na skróty w naprawie :mrgreen: <ide>

darek127
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 06 kwie 2007, 14:04
Lokalizacja: Lublin

Post autor: darek127 » 24 mar 2009, 22:57

Pamiętajcie podstawa to dobry klucz. Dobry klucz ampulowy to koszt 20zł a unikniecie takich niespodzianek i straty czasu .

bandit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 24 lis 2006, 08:30
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: bandit » 25 mar 2009, 18:19

rczopik2 pisze:spiczi przypuszcam że też tak zrobiłeś, nie poszedłeś na skróty w naprawie :mrgreen: <ide>
spiczi robil wszystko OK. B3 ma flansze przykrecana na śrube na klucz 13 ,a B4 już tak jak w Oplach czyli na zabezpieczenie.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 25 mar 2009, 21:44

bandit pisze:B3 ma flansze przykrecana na śrube na klucz 13
Nic mi nie wiadomo by w B3 były śruby mocujace flansze w skrzyni. W B3 i B4 flansza jest mocowana na zatrzask.

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 25 mar 2009, 21:54

czarekj pisze:Nic mi nie wiadomo by w B3 były śruby mocujace flansze w skrzyni. W B3 i B4 flansza jest mocowana na zatrzask.
Z wyłączeniem automatów.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 26 mar 2009, 12:30

Tak wygląda kołnierz (flansza) w moim b3 poodkręceniu od niej przegubu z całą półośką.

[ Dodano: 2009-03-26, 12:47 ]
Strasznie to wyszło szaro i niewyrażnie,bo musiałem pomniejszać fotkę z tytułu (cholerka!!) jej nadmiernej wyrażności.
Ale zapewniam na 200%,że nie ma tam żadnej śruby.To wielkie sześciokątne,nie jest na pewno ani nakrętką ni łbem jakiejś śruby i leży w jednej płaszczyżnie z "ciałem" tej flanszy.
A to coś pośrodku tej niby śruby,to po prostu okrągły dołek.

[ Dodano: 2009-03-26, 13:25 ]
Już chyba zatrybiłem.
Ten wytoczony centralnie (pośrodku w osi) dołek jest po to,żeby w nim usadowić śrubę ściągacza,w przypadku demontażu tej flanszy.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 26 mar 2009, 16:43

Trzeba uchwycić w dłonie dwie łyżki montażowe do opon, wcisnąć je pomiędzy kołnierz flanszy a obudowę skrzyni i podważyć z dwóch stron , tak by flansza była wypychana równomiernie na zewnątrz.
Wyciaganie flanszy w ten sposób szkodzi mniej skrzyni niż dobijanie jej do wewnątrz np w trakcie dociskania klucza do otworu w śrubie mocujacej przegub.

Ten sześciokąt w środku flanszy służy m.in. do "napędzania" skrzyni w trakcie jej regulacji na stanowisku montażowym. Tam się już nic nie odkręca.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 27 mar 2009, 12:27

Przepraszam za piło"wanie tematu,ale nie rozumiem jednej rzeczy.
Co oznacza "dobijanie jej do wewnątrz"?,czy mowa tu o cierpieniu obudowy skrzyni podczas wkręcania w otwory flanszy śrub,aż oprą się o jej obudowę i tym samym będą wypierały flanszę z wałka?
Czy należy rozumieć możliwość uszkodzenia skrzyni przy nabijaniu (wciskaniu) flanszy na wałek podczas jej montażu?.
Z góry dziękuję za wyjaśnienie.

Awatar użytkownika
FRACHU24
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 16 lis 2008, 17:47
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Post autor: FRACHU24 » 01 paź 2009, 10:24

Mam pytanie może ktoś się orientuje czy ma znaczenie grubość przegubu wewnętrznego. Stary mi się rozsypał i musiałem wymienić, wymiary wewnętrzne się zgadzają zewnętrzne też ilość frezów na półosi i przegubie także ale nie zgadza się grubość przrgubu. Jest grubszy o 3 milimetry. Czy to będzie miało wpływ na prace tego przegubu??

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 02 paź 2009, 09:07

Powinien pasować, pytanie czy na półosi jest wystarczający zakres, choć te 3mm to nie duża różnica

Awatar użytkownika
maciek80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 19 lis 2008, 17:18

Post autor: maciek80 » 02 paź 2009, 10:04

do odkręcenia przegubu od strony skrzyni jest potrzebny klucz http://moto.allegro.pl/item760387624_la ... _audi.html ,nie koniecznie taki dlugi .najlepsze dojście jest od strony kola , z kanalu jest cieżko
Ostatnio zmieniony 02 paź 2009, 12:08 przez maciek80, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 02 paź 2009, 14:20

maciek80 pisze:do odkręcenia przegubu od strony skrzyni jest potrzebny klucz http://moto.allegro.pl/item760387624_la ... _audi.html ,nie koniecznie taki dlugi .najlepsze dojście jest od strony kola , z kanalu jest cieżko
Właśnie z kanału jest łatwo wystarczy samochód podnieść z jednej strony, i zwykły klucz z taka końcówka jak pokazałeś, do tego grzechotka i obracać osią na luzie aby łatwiej dostać się do następnych śrub

Lukaszek_33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 05 wrz 2009, 15:24
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Lukaszek_33 » 10 paź 2009, 11:33

Witam! Mam pytanie odnośnie przegubu, tyle że nie wewnętrznego ale zewnętrznego z lewej strony a dla jednego pytania o przegub zewnętrzny nie będę przecież zakładał nowego tematu :) Tak więc, ukręciło przegub w moim audi 80 1,6TD, wykręciłem tą śrubę ze środka piasty, wyciągnąłem przegub (pusta puszka po nim została) i zaczęły mi się schody zaznaczę że nie znam sie na tym za bardzo. Mam już nowy przegub i cały zestaw co był w opakowaniu smar, opaski, jakies pierścienie. I właśnie o to mi chodzi.
1. Gdzie powinny być te pierścienie?
2. Jak zdjąć taki tryb z półosi w celu wymiany gumowej osłony?
3. I jak zamocować nowy przegub na półosi?
aha i jeszcze w zestawie jest jakiś wygięty cienki drut, do czego on jest? Bo jak rozmontowywałem to żadnego drutu nie widziałem.

Z góry wielkie dzięki :)

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 13 paź 2009, 23:13

Lukaszek_33 pisze:aha i jeszcze w zestawie jest jakiś wygięty cienki drut, do czego on jest? Bo jak rozmontowywałem to żadnego drutu nie widziałem.
TO jest zawleczka sprężysta ,znajduje się na końcu półosi i niepozwala wypiąć się przegubowi .
Lukaszek_33 pisze:Gdzie powinny być te pierścienie?
to musisz zaobserwować jak będziesz sciągał ,znajdują się one pomiedzy półosią a przegubem .
Lukaszek_33 pisze:Jak zdjąć taki tryb z półosi w celu wymiany gumowej osłony
nie wiem o co ci chodzi,jedyną żeczą jaka jest na przegubie i przypomina "tryb"jest pierścień ABS i stanowi on całość z przegubem .
Lukaszek_33 pisze:I jak zamocować nowy przegub na półosi?
celujesz półosią w przegub ,uderzasz w przegub i sam wskoczy...

nellyshadow
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 12 maja 2009, 18:21
Lokalizacja: Łódź

Post autor: nellyshadow » 13 paź 2009, 23:49

czy moze mi ktos doradzic jaki i za ile powinnam dac przegub do mojej buby?poszedl mi prawy :-/ chce cos wytrzymalszego a jako kobieta nie chce byc naciagana na zakladzie na jakis szajs za kupe kasy,czy powinnam wymienic oba czy nie ma to znaczenia?bede wdzieczna za pomoc pzdr.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Półosie i przeguby”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl