[B3/B4] Kostka stacyjki-wymiana
[B3/B4] Kostka stacyjki-wymiana
Po przekręceniu stacyjki i uruchomieniu silnika okazało się, że brakło migaczy, świateł mijania, klaksonu, nadmuchu, ogrzewania tylnej szyby. Jedynie załączały się światła pozycyjne, awaryjne i długie przytrzymywane ręcznie.
Problem był opisany w dziale elektryka https://audi80.pl/80-b4-nie-dzialaja ... t22107.htm i rozwiązany przez użytkownika Spiczi (pęknięta kostka stacyjki).
Wg Jego komentarza chciałbym zamieścić parę zdjęć dla przyszłych wymieniaczy kostki.
Aby wymienić kostkę stacyjki należy wykonać następujące czynności:
1. Odkręcić tę osłonę, co jest za kierownicą (śrubki są w dolnej części tej osłony) i wtedy górna część schodzi
2. Jak zejdzie ta górna część osłony to widzisz śrubki mocujące licznik, odkręcasz je,
3. Wyciągasz licznik, odpinasz kostki od licznika,
4. Zaglądasz do dziury w desce gdzie był licznik i widzisz stacyjkę i kostke do której jest przyczepiona wtyczka z kablami, odpinasz wtyczkę i odkręcasz dwie śrubki mocujące kostkę(te śrubki są wkręcone w tą metalową część)
5. Gniazdo z kablami
6. Wyciągasz kostkę, zakładasz nową skręcasz wszystko i jest ok
7. A to widok uszkodzenia w mojej kostce
Pewnie dla większości sprawa banalna ale mogą zdarzyć się osoby początkujące (takie jak ja) dla których fotostory może się przydać.
Koszt kostki stacyjki 30zł (nieoryginalna).
Pozdrawiam
Przemek
Problem był opisany w dziale elektryka https://audi80.pl/80-b4-nie-dzialaja ... t22107.htm i rozwiązany przez użytkownika Spiczi (pęknięta kostka stacyjki).
Wg Jego komentarza chciałbym zamieścić parę zdjęć dla przyszłych wymieniaczy kostki.
Aby wymienić kostkę stacyjki należy wykonać następujące czynności:
1. Odkręcić tę osłonę, co jest za kierownicą (śrubki są w dolnej części tej osłony) i wtedy górna część schodzi
2. Jak zejdzie ta górna część osłony to widzisz śrubki mocujące licznik, odkręcasz je,
3. Wyciągasz licznik, odpinasz kostki od licznika,
4. Zaglądasz do dziury w desce gdzie był licznik i widzisz stacyjkę i kostke do której jest przyczepiona wtyczka z kablami, odpinasz wtyczkę i odkręcasz dwie śrubki mocujące kostkę(te śrubki są wkręcone w tą metalową część)
5. Gniazdo z kablami
6. Wyciągasz kostkę, zakładasz nową skręcasz wszystko i jest ok
7. A to widok uszkodzenia w mojej kostce
Pewnie dla większości sprawa banalna ale mogą zdarzyć się osoby początkujące (takie jak ja) dla których fotostory może się przydać.
Koszt kostki stacyjki 30zł (nieoryginalna).
Pozdrawiam
Przemek
Ostatnio zmieniony 31 mar 2009, 23:27 przez soku, łącznie zmieniany 3 razy.
Kwestia wygody, tam to robisz wszystko w pozycji leżąco-wiszącej, a tak to na siedząco :mrgreen:kris0181 pisze:wtyczke to wiem ze mozna odczepic dostając się tam od strony dolnej półki (nad kolanami) wystarczy ją odkręcić ale czy stacyjke od strony półki też dałoby rade odkręcić...?? Przecież tam jest szybszy dostęp.
Tez mialem tak peknieta kostke , kupilem nowa kostke ( nieorginal ) zalozylem skrecilem i sie okazalo ze to nie wina kostki. Po wlozeniu tej nieorginalnej w ogole nie chcial sie kluczyk przekrecac. Minimalna roznica miedzy kostkami w miejscu przekrecania, podejrzewam ze troche trzeba podpilowac ta nieorginalna. W kazdym razie znalazlem przyczyne w przekazniczkach i skrecilem na tej peknietej .... na razie jezdzi
Nie da rady.Srubki mocujące kostkę są od góry i chcąc nie chcąc cza licznik wyciągać.A wydostać całą stacyjkę z bębenkiem to już całkiem inna bajka.kris0181 pisze:wtyczke to wiem ze mozna odczepic dostając się tam od strony dolnej półki (nad kolanami) wystarczy ją odkręcić ale czy stacyjke od strony półki też dałoby rade odkręcić...?? Przecież tam jest szybszy dostęp.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 26 lis 2008, 20:33
- Lokalizacja: Bochnia
Właśnie koledzy wyciągnąć całą stacyjkę z bębenkiem to trzeba rozebrać pół auta Trzeba odkręcać kierownice, pajączki od wycieraczek, świateł, cały kokpit trzeba odkręcić z mocowań i pociągnąć na tyle na ile się da żeby dostać się od dołu do stacyjki. Wymieniałem stacyjkę całkiem nie dawno bo w kostce został mi ząbek co przekręca się i lipa. Kilka dni moją audiczkę zapalałem w dość nietypowy sposób mianowicie śrubokręt płaski w kostkę i jazda :mrgreen: powodzenia !
Ja za kostkę i stacyjkę dałem 150 pln Sama kostka kosztowała mnie 30pln.napisz może jeszcze jaki był koszt tej operacji. czy kupiłeś ori kostkę?
Dokładnie to jest kupa roboty by wymienić stacyjkę Miałem Gucio ten sam problem co Ty. Na dodatek przytrafiło mi się to na parkingu przed supermarketem. Ludzie dziwnie na mnie patrzyli jak w pośpiechu wykręcałem zegary i dolną półkę pod kierownicąGucio_1989 pisze:Właśnie koledzy wyciągnąć całą stacyjkę z bębenkiem to trzeba rozebrać pół auta Trzeba odkręcać kierownice, pajączki od wycieraczek, świateł, cały kokpit trzeba odkręcić z mocowań i pociągnąć na tyle na ile się da żeby dostać się od dołu do stacyjki. Wymieniałem stacyjkę całkiem nie dawno bo w kostce został mi ząbek co przekręca się i lipa. Kilka dni moją audiczkę zapalałem w dość nietypowy sposób mianowicie śrubokręt płaski w kostkę i jazda :mrgreen: powodzenia !
Witam Kolegów.
Mam ten sam problem, a mianowicie na krotko podaję napięcie na przewód zasilający kontrolki ładowania i jego cały zestaw tak jakby uklad zasilania samego silnika, resztę załanczam normalnie kluczyk do stacyjki i działa.Denerwuje mnie to bo musze pamiętać o tym przełączniku za każdym razem.Muszę tą operację zrobić i ustalić czy tylko sama kostka czy też stacyjka do wymiany?! Bardzo dobry opis z tą kostką.
Pozdrawiam Grzegorz!
Mam ten sam problem, a mianowicie na krotko podaję napięcie na przewód zasilający kontrolki ładowania i jego cały zestaw tak jakby uklad zasilania samego silnika, resztę załanczam normalnie kluczyk do stacyjki i działa.Denerwuje mnie to bo musze pamiętać o tym przełączniku za każdym razem.Muszę tą operację zrobić i ustalić czy tylko sama kostka czy też stacyjka do wymiany?! Bardzo dobry opis z tą kostką.
Pozdrawiam Grzegorz!
Żeby tylko spryskiwacz nie działał to mało prawdopodobne, że wina leżałaby po stronie kostki. Dużo tematów było o niedziałającym spryskiwaczu to jeden z nichlutek42 pisze:mam pytanie czy przez zepsutą kostke stacyjki mogą nie działać spryskiwacze?
pozdrawiam!
b4-20vt-podlaczenie-dodatkowych-zegarow-vdo-t21617.html
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
terrorbps, prawdopodobnie pękł języczek w bębenku stacyjki, ten który odpowiada za załączanie/wyłączanie kostki.
Tu masz wszystko opisane b3-18-pm-stacyjka-t13410.html
Tu masz wszystko opisane b3-18-pm-stacyjka-t13410.html
IC69 wielkie dzięki,jutro to rozkręce i popatrze co i jak , jeszcze się odezwe czy to bylo to <ok>
[ Dodano: 2010-01-25, 12:34 ]
witam ponownie!dzisiaj odkręciłem kostke od stacyjki i okazało się ze jest pęknięta,czy to moze być przyczyna??czy jeszcze może jednak być pęknięty języczek w bębenku stacyjki :?: dzisiaj zamówie kostke i jutro ja podłącze i zobacze czy to cos da!!
[ Dodano: 2010-01-25, 12:34 ]
witam ponownie!dzisiaj odkręciłem kostke od stacyjki i okazało się ze jest pęknięta,czy to moze być przyczyna??czy jeszcze może jednak być pęknięty języczek w bębenku stacyjki :?: dzisiaj zamówie kostke i jutro ja podłącze i zobacze czy to cos da!!