Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Problemy z turbiną.

mlubinski

[1.9TDI 1Z] Problemy z turbiną.

Post autor: mlubinski » 04 kwie 2009, 23:01

Panowie,

powracam na forum, bo kurde dalej nie działa moja B4 jak należy :( Chyba się zapłaczę...
Otóż, od momentu kupna mojej B4 na przepływce Pierburga, miałem takie oto problemy (od grudnia 2007):
- kopcenie i brak mocy - dziurawy wąż od IC->Turbo (dosztukowany z innego węża, bo przy okazji wyszedł problem z dosztukowaną turbosprężarką od chyba Golfa TD (KKK) o tym potem ;)
- brak mocy ciąg dalszy - wymiana N75 na nowy u forumowicza Adamm - nie pomogło, ciągle nie leciał jak powinien i ucinał moc przy ok 120km/h
- problem z odpalaniem auta, powietrze w wężykach paliwowych oraz falowanie obrotów, szarpanie przy "równej jeździe" - rozwiązane dzięki forumowiczowi Adamm - wymiana nastawnika pompy wtryskowej oraz ustawienie poprawne kąta wtrysku. Problem z powietrzeb rozwiązany ponieważ wraz z kolegą Adamm zauważyli, że metalowy "bolec" na który idzie gumowy wężyk był luźny - przyspawany i problemu już nie ma problemu z odpalaniem, silniczek po wymianie nastawnika chodzi równiutko, pali od kopa, nie ma powietrza w wężykach i nie szarpie przy równej jeździe - za to ogromnie dziękuję.
W końcu ostatnio podczas wizyty w Warszawie, skorzystałem ponownie z usług Adamm, ponieważ nie wiedziałem co powoduje ten lag na wysokich obrotach oraz ucinanie mocy, kupiłem w końcu na szrocie turbosprężarkę od TDi'ka, taką jaka być powinna (dolod od IC od dołu, w końcu pasują oryginalne węże i nie trzeba nic dosztukowywać). Adamm pięknie to wszystko poskładał, ALE (właśnie kuźwa zawsze jest jakieś ALE...) sam zauważył, że po montażu nie ma mocy dalej, wymienił 4 wtryskiwacze (miał akurat 4 na półce), ale to nie pomogło, przejechaliśmy się po mieście, faktycznie zmulony lekko. Objawy takie, że np na 3 biegu dostaje "kopa" dopiero przy ok 60km/h, ponadto zauważyłem, że nie słychać tego "świszczenia" turbiny, które przy tej dosztukowanej od TD było słyszalne przy przyspieszaniu, co mnie troszkę zmartwiło. Natomiast wymiana tej turbosprężarki rozwiązała problem z ucinaniem mocy, bo wracałem z Wawy, to bez problemu szedł ponad 120, bez żadnych problemów (poza tym lekkim zamuleniem), więc przynajmniej jeden kłopot z głowy.
Jedynym pomysłem Adamm'a było to, że prawdopodobnie pompa wtryskowa jest do sprawdzenia, bo inne parametry zostały sprawdzone. I teraz kurde sam nie wiem co z tym fantem zrobic :(

Dzisiaj zrobiłem komplet logów, proszę o ich ocenę i ew zależność z opisywanym przeze mnie problemem, ewentualnie co jeszcze mogę sprawdzić, żeby wykluczyć inne rzeczy?
Hmm tak nie wiem odnośnie tych wtrysków, czy one mogłyby to powodować, czy nie? (na poprzednich-moich Adamm sprawdzał te wtryski za pomocą jakiegoś miernika, czy coś :mrgreen:, ale nie wiem, czy sprawdzał po ich wymianie), ew jak to sprawdzić można?

Co byście teraz sugerowali, żeby ten problem rozwiązać? Szczególnie martwi mnie, że ta turbina nie świszczy, a chyba powinna...
Normalnie załamka...A boję się, żeby kuźwa "fachowcy" nie kazali wymieniać całego auta :mrgreen:

aha EGR został zaślepiony, czy to widać w logach? (w któyrm miejscu?)

--------------------------
Grupa Statyczna Normalna--
--------------------------
000
Obrazek

001
Obrazek

003
Obrazek

004
Obrazek

007
Obrazek

013
Obrazek

-------------------------
Grupa Statyczna BASIC: -
-------------------------
000
Obrazek

003
Obrazek

004
Obrazek

011
Obrazek

-------------------
Grupa dynamiczna -
-------------------
000
Obrazek

001
Obrazek

003
Obrazek

004
Obrazek

008
Obrazek

010
Obrazek

011
Obrazek
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2009, 15:19 przez mlubinski, łącznie zmieniany 1 raz.

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 05 kwie 2009, 00:03

wiec dodam tylko z mojej strony:
cisnienie pojawia sie (co zreszta widac na logach) dopiero przy ponad 3 tys
IC jest drozny bo byl sprawdzony
wydech jest drozny bo byl calkiem odpiety i nie bylo zmiany

moj wniosek jest taki ze jest za malo spalin zeby napedzic sprezarke - ergo siada pompa i brakuje kucykow

chyba ze ktos ma inny pomysl do sprawdzenia

mlubinski

Post autor: mlubinski » 05 kwie 2009, 09:03

Adam,

dzięki za dodanie komentarza - mam nadzieję, że ktoś coś sensownego podpowie :)
Wczoraj jeszcze na gg rozmawiałem z jednym z gości, co robią turbiny i on napisał coś takiego:

prosze skrócic cięgło zaworu cisnieniowego turbosprezarki
powinno pomóc a jak nie pomoze to prawdopodobnie wirniki turbiny są juz upalone


no w tygodniu chyba się wybiorę do sprawdzenia turbiny, oby to było to...

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 05 kwie 2009, 15:15

widac ze turbo nie laduje na max, przeplywka tez ma niedomagania, zwieksz zakres dawki do 2,2mg/skok, sprawdz tez zawor upustowy w turbinie czy jest dobrze domkniety

mlubinski

Post autor: mlubinski » 05 kwie 2009, 17:25

dobra, powiedz mi jeszcze JAK mam to sprawdzić? To co napisałeś. I powiedz które wskazania według Ciebie oznaczają, że LMM niedomaga? Może powinienem go dać do przeczyszczenia?

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 06 kwie 2009, 08:14

karol121, jak ma przeplywka domagac jak turbo nie dmucha??

przy seryjnej dawce tez powinno dmuchac sprawnie, wiec jaki cel ma zwiekszanie dawki i to o tak duzo?

zawor upustowy jest zamkniety

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 06 kwie 2009, 08:44

Adamm pisze:karol121, jak ma przeplywka domagac jak turbo nie dmucha??
tez prawda :oops:

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 06 kwie 2009, 10:40

Jest ewidentny problem z doladowaniem... nic nie rob z przeplywką.
Jak dla mnie to doladowanie nie pojawia wcale.
IMO - podmiana pompy niewiele zmieni.
Jak sam napisales kupiles sprezarke na "szrocie" - skad pewnosc ze jest dobra ?
Rozumiem ze uklad dolotowy jest szczelny i ze bylo to sprawdzane.
Proponuje zapoznac sie z tym tematem:
http://www.a4-klub.pl/smf/b5_1z_doprowa ... 627.0.html

Pozdrawiam

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 06 kwie 2009, 12:27

dawka paliwa jest strasznie mała (BS000 pozycja 4) masz ok. 20 i zwiększ na ok. 11, dolot widać masz szczelny :-)

a kolektor ssący sprawdzaliście :?: czy nie jest zabity sadzą a EGR w którym miejscu masz zaślepiony :?:

spróbuj ze skróceniem sztangi tak jak jest to opisane w linku od kolegi przemik, na początek skróć sztangę o dwa obroty ;-) najpierw luzujesz kontrę (kluczyk 10 i kombinerki) potem używając dwóch kombinerek jednymi trzymasz część sztangi od strony gorącej a drugimi kręcisz nagwintowaną ośką, pryśnij WD40 albo kropelką paliwa to lżej pójdzie ;-)

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 06 kwie 2009, 14:02

UKI_XX pisze:dawka paliwa jest strasznie mała (BS000 pozycja 4) masz ok. 20 i zwiększ na ok. 11, dolot widać masz szczelny
popatrz na grupe 1 pozycja 2 gdzie masz 4.0 przy 80 st - czemu chcesz ja zwiekaszc jak fabrycznie jest 4.4 - 4.6??
a kolektor ssący sprawdzaliście :?: czy nie jest zabity sadzą a EGR w którym miejscu masz zaślepiony
kolektor drozny, EGR zaslepiony bodajze przy samym ssacym ale nie pamietam juz
Jak dla mnie to doladowanie nie pojawia wcale.
popatrz na wyzsze obroty tam jest 0,8 bar
przemik pisze:Jak sam napisales kupiles sprezarke na "szrocie" - skad pewnosc ze jest dobra ?
na poprzedniej sprezarce bylo tak samo - brak doladowania
UKI_XX pisze:spróbuj ze skróceniem sztangi tak jak jest to opisane w linku od kolegi przemik, na początek skróć sztangę o dwa obroty ;-) najpierw luzujesz kontrę (kluczyk 10 i kombinerki) potem używając dwóch kombinerek jednymi trzymasz część sztangi od strony gorącej a drugimi kręcisz nagwintowaną ośką, pryśnij WD40 albo kropelką paliwa to lżej pójdzie
jaki jest sens jak sprezarka byla zdjeta z silnika na ktorym byla seryjnie zamontowana?

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 06 kwie 2009, 14:43

Ja nie widze tam 0,8 bara... tylko max 0,73 bara - przy 4 tysiacach.
1Z powinien przy 2000 obr ladowac ok 0,8 - 1 bar.
Problem lezy :
- w szczelnosci ukladu dolotowego
- w swirujacym N75
- w niepoprawnej pracy zaworu upustowego
- w szczelnosci ukladu nadcisnienia i jego prawidlowym połączeniu
- w samej sprezarce...

Osobiscie nie widzialem jeszcze przypadku zeby LMM tak ciął dawke zeby zaburzało to prawidlową dynamike gazów w sprezarce - ale moze jeszcze malo widzialem. ;-)

Pozdr

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 06 kwie 2009, 15:43

oj przemik czepiasz sie detali w jednym miejscu jest 1780 mbar dlatego napisalem o 0.8 i nie pisze ze jest to w prawidlowym miejscu

chodzi o fakt ze sprezarka za wolno sie rozpedza.

jesli n-75 by swirowal lub nawet calkiem padl (non stop otwarty) to trubo pompowaloby 0.5 bar wiec to odpada

dolot jest szczelny

co do zaworu upustowego to nie powiedz mi ze w obu sprezarkach tak samo zle dzialal?
poza tym przed zalozeniem tego turbo przeczyscilem strone ciepla przy waste gate i sprawdzilem dzialanie klapki, otwierala sie i zamykala prawidlowo

co ma uklad nadcisnia do kompletnego braku doladowania? - rozumiem jakby go cielo lub by przeladowywal a tu go nie ma

jesli chodzi o sama sprezarke to nie przypuszczam zeby obie mialy taki sam defekt nieladowania

dodam jeszcze ze na jalowym biegu po rozpieciu wszytkich wezy czuc jak sprezarka pcha powietrze - czuc nawiew

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 06 kwie 2009, 16:13

Adamm a sprawdzane były przewody nadciśnienia pod akumulatorem biegnące do ECU.
Może to problem samego ECU?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 07 kwie 2009, 11:26

też nad tym myślałem co piszesz rczopik2 ale wtedy na VAGu byłoby mało a LMM by wskazywał więcej.. chociaż warto i to sprawdzić

Adamm, ja mam dawkę ustawioną na ok 10 (~2mg/R) i bardzo ładnie mi wszystko chodzi ;-) jak jest już słaba pompa to nie daje tyle co trzeba paliwa i jak brakuje spalin to co ma napędzić turbo :?: na początek zwiększ dawkę i zobacz czy jest różnica <ok>
a jak EGR jest zaślepiony tylko od kolektora ssącego a nie z dwóch stron to mogą przez niego uciekać spaliny i też turbo nie będzie dmuchać :-( dokładnie sprawdź szczelność wydechu przed turbiną

przemik, czepiasz się LMM a on musi ciąć dawkę bo inaczej z tyłu byłaby czarna chmura, odnośnie szczelności dolotu i N75 to Adamm ma całkowitą rację bo nawet brak zaworu nie utnie ciśnienia poniżej tych 0.5~0.6bara tu jest problem ze zbyt małą ilością spalin napędzających turbo :-/

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 07 kwie 2009, 18:32

UKI_XX pisze:tu jest problem ze zbyt małą ilością spalin napędzających turbo
no wlasnie o to sie rozchodzi :)

i albo faktycznie jest nieszczelnosc na rurce do EGRu (bo chyba innej opcji nie ma)
albo pompa juz zdechla i konie uciekly

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl