[1.9TDI 1Z] Problemy z turbiną.
[1.9TDI 1Z] Problemy z turbiną.
Panowie,
powracam na forum, bo kurde dalej nie działa moja B4 jak należy Chyba się zapłaczę...
Otóż, od momentu kupna mojej B4 na przepływce Pierburga, miałem takie oto problemy (od grudnia 2007):
- kopcenie i brak mocy - dziurawy wąż od IC->Turbo (dosztukowany z innego węża, bo przy okazji wyszedł problem z dosztukowaną turbosprężarką od chyba Golfa TD (KKK) o tym potem
- brak mocy ciąg dalszy - wymiana N75 na nowy u forumowicza Adamm - nie pomogło, ciągle nie leciał jak powinien i ucinał moc przy ok 120km/h
- problem z odpalaniem auta, powietrze w wężykach paliwowych oraz falowanie obrotów, szarpanie przy "równej jeździe" - rozwiązane dzięki forumowiczowi Adamm - wymiana nastawnika pompy wtryskowej oraz ustawienie poprawne kąta wtrysku. Problem z powietrzeb rozwiązany ponieważ wraz z kolegą Adamm zauważyli, że metalowy "bolec" na który idzie gumowy wężyk był luźny - przyspawany i problemu już nie ma problemu z odpalaniem, silniczek po wymianie nastawnika chodzi równiutko, pali od kopa, nie ma powietrza w wężykach i nie szarpie przy równej jeździe - za to ogromnie dziękuję.
W końcu ostatnio podczas wizyty w Warszawie, skorzystałem ponownie z usług Adamm, ponieważ nie wiedziałem co powoduje ten lag na wysokich obrotach oraz ucinanie mocy, kupiłem w końcu na szrocie turbosprężarkę od TDi'ka, taką jaka być powinna (dolod od IC od dołu, w końcu pasują oryginalne węże i nie trzeba nic dosztukowywać). Adamm pięknie to wszystko poskładał, ALE (właśnie kuźwa zawsze jest jakieś ALE...) sam zauważył, że po montażu nie ma mocy dalej, wymienił 4 wtryskiwacze (miał akurat 4 na półce), ale to nie pomogło, przejechaliśmy się po mieście, faktycznie zmulony lekko. Objawy takie, że np na 3 biegu dostaje "kopa" dopiero przy ok 60km/h, ponadto zauważyłem, że nie słychać tego "świszczenia" turbiny, które przy tej dosztukowanej od TD było słyszalne przy przyspieszaniu, co mnie troszkę zmartwiło. Natomiast wymiana tej turbosprężarki rozwiązała problem z ucinaniem mocy, bo wracałem z Wawy, to bez problemu szedł ponad 120, bez żadnych problemów (poza tym lekkim zamuleniem), więc przynajmniej jeden kłopot z głowy.
Jedynym pomysłem Adamm'a było to, że prawdopodobnie pompa wtryskowa jest do sprawdzenia, bo inne parametry zostały sprawdzone. I teraz kurde sam nie wiem co z tym fantem zrobic
Dzisiaj zrobiłem komplet logów, proszę o ich ocenę i ew zależność z opisywanym przeze mnie problemem, ewentualnie co jeszcze mogę sprawdzić, żeby wykluczyć inne rzeczy?
Hmm tak nie wiem odnośnie tych wtrysków, czy one mogłyby to powodować, czy nie? (na poprzednich-moich Adamm sprawdzał te wtryski za pomocą jakiegoś miernika, czy coś :mrgreen:, ale nie wiem, czy sprawdzał po ich wymianie), ew jak to sprawdzić można?
Co byście teraz sugerowali, żeby ten problem rozwiązać? Szczególnie martwi mnie, że ta turbina nie świszczy, a chyba powinna...
Normalnie załamka...A boję się, żeby kuźwa "fachowcy" nie kazali wymieniać całego auta :mrgreen:
aha EGR został zaślepiony, czy to widać w logach? (w któyrm miejscu?)
--------------------------
Grupa Statyczna Normalna--
--------------------------
000
001
003
004
007
013
-------------------------
Grupa Statyczna BASIC: -
-------------------------
000
003
004
011
-------------------
Grupa dynamiczna -
-------------------
000
001
003
004
008
010
011
powracam na forum, bo kurde dalej nie działa moja B4 jak należy Chyba się zapłaczę...
Otóż, od momentu kupna mojej B4 na przepływce Pierburga, miałem takie oto problemy (od grudnia 2007):
- kopcenie i brak mocy - dziurawy wąż od IC->Turbo (dosztukowany z innego węża, bo przy okazji wyszedł problem z dosztukowaną turbosprężarką od chyba Golfa TD (KKK) o tym potem
- brak mocy ciąg dalszy - wymiana N75 na nowy u forumowicza Adamm - nie pomogło, ciągle nie leciał jak powinien i ucinał moc przy ok 120km/h
- problem z odpalaniem auta, powietrze w wężykach paliwowych oraz falowanie obrotów, szarpanie przy "równej jeździe" - rozwiązane dzięki forumowiczowi Adamm - wymiana nastawnika pompy wtryskowej oraz ustawienie poprawne kąta wtrysku. Problem z powietrzeb rozwiązany ponieważ wraz z kolegą Adamm zauważyli, że metalowy "bolec" na który idzie gumowy wężyk był luźny - przyspawany i problemu już nie ma problemu z odpalaniem, silniczek po wymianie nastawnika chodzi równiutko, pali od kopa, nie ma powietrza w wężykach i nie szarpie przy równej jeździe - za to ogromnie dziękuję.
W końcu ostatnio podczas wizyty w Warszawie, skorzystałem ponownie z usług Adamm, ponieważ nie wiedziałem co powoduje ten lag na wysokich obrotach oraz ucinanie mocy, kupiłem w końcu na szrocie turbosprężarkę od TDi'ka, taką jaka być powinna (dolod od IC od dołu, w końcu pasują oryginalne węże i nie trzeba nic dosztukowywać). Adamm pięknie to wszystko poskładał, ALE (właśnie kuźwa zawsze jest jakieś ALE...) sam zauważył, że po montażu nie ma mocy dalej, wymienił 4 wtryskiwacze (miał akurat 4 na półce), ale to nie pomogło, przejechaliśmy się po mieście, faktycznie zmulony lekko. Objawy takie, że np na 3 biegu dostaje "kopa" dopiero przy ok 60km/h, ponadto zauważyłem, że nie słychać tego "świszczenia" turbiny, które przy tej dosztukowanej od TD było słyszalne przy przyspieszaniu, co mnie troszkę zmartwiło. Natomiast wymiana tej turbosprężarki rozwiązała problem z ucinaniem mocy, bo wracałem z Wawy, to bez problemu szedł ponad 120, bez żadnych problemów (poza tym lekkim zamuleniem), więc przynajmniej jeden kłopot z głowy.
Jedynym pomysłem Adamm'a było to, że prawdopodobnie pompa wtryskowa jest do sprawdzenia, bo inne parametry zostały sprawdzone. I teraz kurde sam nie wiem co z tym fantem zrobic
Dzisiaj zrobiłem komplet logów, proszę o ich ocenę i ew zależność z opisywanym przeze mnie problemem, ewentualnie co jeszcze mogę sprawdzić, żeby wykluczyć inne rzeczy?
Hmm tak nie wiem odnośnie tych wtrysków, czy one mogłyby to powodować, czy nie? (na poprzednich-moich Adamm sprawdzał te wtryski za pomocą jakiegoś miernika, czy coś :mrgreen:, ale nie wiem, czy sprawdzał po ich wymianie), ew jak to sprawdzić można?
Co byście teraz sugerowali, żeby ten problem rozwiązać? Szczególnie martwi mnie, że ta turbina nie świszczy, a chyba powinna...
Normalnie załamka...A boję się, żeby kuźwa "fachowcy" nie kazali wymieniać całego auta :mrgreen:
aha EGR został zaślepiony, czy to widać w logach? (w któyrm miejscu?)
--------------------------
Grupa Statyczna Normalna--
--------------------------
000
001
003
004
007
013
-------------------------
Grupa Statyczna BASIC: -
-------------------------
000
003
004
011
-------------------
Grupa dynamiczna -
-------------------
000
001
003
004
008
010
011
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2009, 15:19 przez mlubinski, łącznie zmieniany 1 raz.
wiec dodam tylko z mojej strony:
cisnienie pojawia sie (co zreszta widac na logach) dopiero przy ponad 3 tys
IC jest drozny bo byl sprawdzony
wydech jest drozny bo byl calkiem odpiety i nie bylo zmiany
moj wniosek jest taki ze jest za malo spalin zeby napedzic sprezarke - ergo siada pompa i brakuje kucykow
chyba ze ktos ma inny pomysl do sprawdzenia
cisnienie pojawia sie (co zreszta widac na logach) dopiero przy ponad 3 tys
IC jest drozny bo byl sprawdzony
wydech jest drozny bo byl calkiem odpiety i nie bylo zmiany
moj wniosek jest taki ze jest za malo spalin zeby napedzic sprezarke - ergo siada pompa i brakuje kucykow
chyba ze ktos ma inny pomysl do sprawdzenia
Adam,
dzięki za dodanie komentarza - mam nadzieję, że ktoś coś sensownego podpowie
Wczoraj jeszcze na gg rozmawiałem z jednym z gości, co robią turbiny i on napisał coś takiego:
prosze skrócic cięgło zaworu cisnieniowego turbosprezarki
powinno pomóc a jak nie pomoze to prawdopodobnie wirniki turbiny są juz upalone
no w tygodniu chyba się wybiorę do sprawdzenia turbiny, oby to było to...
dzięki za dodanie komentarza - mam nadzieję, że ktoś coś sensownego podpowie
Wczoraj jeszcze na gg rozmawiałem z jednym z gości, co robią turbiny i on napisał coś takiego:
prosze skrócic cięgło zaworu cisnieniowego turbosprezarki
powinno pomóc a jak nie pomoze to prawdopodobnie wirniki turbiny są juz upalone
no w tygodniu chyba się wybiorę do sprawdzenia turbiny, oby to było to...
Jest ewidentny problem z doladowaniem... nic nie rob z przeplywką.
Jak dla mnie to doladowanie nie pojawia wcale.
IMO - podmiana pompy niewiele zmieni.
Jak sam napisales kupiles sprezarke na "szrocie" - skad pewnosc ze jest dobra ?
Rozumiem ze uklad dolotowy jest szczelny i ze bylo to sprawdzane.
Proponuje zapoznac sie z tym tematem:
http://www.a4-klub.pl/smf/b5_1z_doprowa ... 627.0.html
Pozdrawiam
Jak dla mnie to doladowanie nie pojawia wcale.
IMO - podmiana pompy niewiele zmieni.
Jak sam napisales kupiles sprezarke na "szrocie" - skad pewnosc ze jest dobra ?
Rozumiem ze uklad dolotowy jest szczelny i ze bylo to sprawdzane.
Proponuje zapoznac sie z tym tematem:
http://www.a4-klub.pl/smf/b5_1z_doprowa ... 627.0.html
Pozdrawiam
dawka paliwa jest strasznie mała (BS000 pozycja 4) masz ok. 20 i zwiększ na ok. 11, dolot widać masz szczelny
a kolektor ssący sprawdzaliście :?: czy nie jest zabity sadzą a EGR w którym miejscu masz zaślepiony :?:
spróbuj ze skróceniem sztangi tak jak jest to opisane w linku od kolegi przemik, na początek skróć sztangę o dwa obroty najpierw luzujesz kontrę (kluczyk 10 i kombinerki) potem używając dwóch kombinerek jednymi trzymasz część sztangi od strony gorącej a drugimi kręcisz nagwintowaną ośką, pryśnij WD40 albo kropelką paliwa to lżej pójdzie
a kolektor ssący sprawdzaliście :?: czy nie jest zabity sadzą a EGR w którym miejscu masz zaślepiony :?:
spróbuj ze skróceniem sztangi tak jak jest to opisane w linku od kolegi przemik, na początek skróć sztangę o dwa obroty najpierw luzujesz kontrę (kluczyk 10 i kombinerki) potem używając dwóch kombinerek jednymi trzymasz część sztangi od strony gorącej a drugimi kręcisz nagwintowaną ośką, pryśnij WD40 albo kropelką paliwa to lżej pójdzie
popatrz na grupe 1 pozycja 2 gdzie masz 4.0 przy 80 st - czemu chcesz ja zwiekaszc jak fabrycznie jest 4.4 - 4.6??UKI_XX pisze:dawka paliwa jest strasznie mała (BS000 pozycja 4) masz ok. 20 i zwiększ na ok. 11, dolot widać masz szczelny
kolektor drozny, EGR zaslepiony bodajze przy samym ssacym ale nie pamietam juza kolektor ssący sprawdzaliście :?: czy nie jest zabity sadzą a EGR w którym miejscu masz zaślepiony
popatrz na wyzsze obroty tam jest 0,8 barJak dla mnie to doladowanie nie pojawia wcale.
na poprzedniej sprezarce bylo tak samo - brak doladowaniaprzemik pisze:Jak sam napisales kupiles sprezarke na "szrocie" - skad pewnosc ze jest dobra ?
jaki jest sens jak sprezarka byla zdjeta z silnika na ktorym byla seryjnie zamontowana?UKI_XX pisze:spróbuj ze skróceniem sztangi tak jak jest to opisane w linku od kolegi przemik, na początek skróć sztangę o dwa obroty najpierw luzujesz kontrę (kluczyk 10 i kombinerki) potem używając dwóch kombinerek jednymi trzymasz część sztangi od strony gorącej a drugimi kręcisz nagwintowaną ośką, pryśnij WD40 albo kropelką paliwa to lżej pójdzie
Ja nie widze tam 0,8 bara... tylko max 0,73 bara - przy 4 tysiacach.
1Z powinien przy 2000 obr ladowac ok 0,8 - 1 bar.
Problem lezy :
- w szczelnosci ukladu dolotowego
- w swirujacym N75
- w niepoprawnej pracy zaworu upustowego
- w szczelnosci ukladu nadcisnienia i jego prawidlowym połączeniu
- w samej sprezarce...
Osobiscie nie widzialem jeszcze przypadku zeby LMM tak ciął dawke zeby zaburzało to prawidlową dynamike gazów w sprezarce - ale moze jeszcze malo widzialem.
Pozdr
1Z powinien przy 2000 obr ladowac ok 0,8 - 1 bar.
Problem lezy :
- w szczelnosci ukladu dolotowego
- w swirujacym N75
- w niepoprawnej pracy zaworu upustowego
- w szczelnosci ukladu nadcisnienia i jego prawidlowym połączeniu
- w samej sprezarce...
Osobiscie nie widzialem jeszcze przypadku zeby LMM tak ciął dawke zeby zaburzało to prawidlową dynamike gazów w sprezarce - ale moze jeszcze malo widzialem.
Pozdr
oj przemik czepiasz sie detali w jednym miejscu jest 1780 mbar dlatego napisalem o 0.8 i nie pisze ze jest to w prawidlowym miejscu
chodzi o fakt ze sprezarka za wolno sie rozpedza.
jesli n-75 by swirowal lub nawet calkiem padl (non stop otwarty) to trubo pompowaloby 0.5 bar wiec to odpada
dolot jest szczelny
co do zaworu upustowego to nie powiedz mi ze w obu sprezarkach tak samo zle dzialal?
poza tym przed zalozeniem tego turbo przeczyscilem strone ciepla przy waste gate i sprawdzilem dzialanie klapki, otwierala sie i zamykala prawidlowo
co ma uklad nadcisnia do kompletnego braku doladowania? - rozumiem jakby go cielo lub by przeladowywal a tu go nie ma
jesli chodzi o sama sprezarke to nie przypuszczam zeby obie mialy taki sam defekt nieladowania
dodam jeszcze ze na jalowym biegu po rozpieciu wszytkich wezy czuc jak sprezarka pcha powietrze - czuc nawiew
chodzi o fakt ze sprezarka za wolno sie rozpedza.
jesli n-75 by swirowal lub nawet calkiem padl (non stop otwarty) to trubo pompowaloby 0.5 bar wiec to odpada
dolot jest szczelny
co do zaworu upustowego to nie powiedz mi ze w obu sprezarkach tak samo zle dzialal?
poza tym przed zalozeniem tego turbo przeczyscilem strone ciepla przy waste gate i sprawdzilem dzialanie klapki, otwierala sie i zamykala prawidlowo
co ma uklad nadcisnia do kompletnego braku doladowania? - rozumiem jakby go cielo lub by przeladowywal a tu go nie ma
jesli chodzi o sama sprezarke to nie przypuszczam zeby obie mialy taki sam defekt nieladowania
dodam jeszcze ze na jalowym biegu po rozpieciu wszytkich wezy czuc jak sprezarka pcha powietrze - czuc nawiew
też nad tym myślałem co piszesz rczopik2 ale wtedy na VAGu byłoby mało a LMM by wskazywał więcej.. chociaż warto i to sprawdzić
Adamm, ja mam dawkę ustawioną na ok 10 (~2mg/R) i bardzo ładnie mi wszystko chodzi jak jest już słaba pompa to nie daje tyle co trzeba paliwa i jak brakuje spalin to co ma napędzić turbo :?: na początek zwiększ dawkę i zobacz czy jest różnica <ok>
a jak EGR jest zaślepiony tylko od kolektora ssącego a nie z dwóch stron to mogą przez niego uciekać spaliny i też turbo nie będzie dmuchać dokładnie sprawdź szczelność wydechu przed turbiną
przemik, czepiasz się LMM a on musi ciąć dawkę bo inaczej z tyłu byłaby czarna chmura, odnośnie szczelności dolotu i N75 to Adamm ma całkowitą rację bo nawet brak zaworu nie utnie ciśnienia poniżej tych 0.5~0.6bara tu jest problem ze zbyt małą ilością spalin napędzających turbo
Adamm, ja mam dawkę ustawioną na ok 10 (~2mg/R) i bardzo ładnie mi wszystko chodzi jak jest już słaba pompa to nie daje tyle co trzeba paliwa i jak brakuje spalin to co ma napędzić turbo :?: na początek zwiększ dawkę i zobacz czy jest różnica <ok>
a jak EGR jest zaślepiony tylko od kolektora ssącego a nie z dwóch stron to mogą przez niego uciekać spaliny i też turbo nie będzie dmuchać dokładnie sprawdź szczelność wydechu przed turbiną
przemik, czepiasz się LMM a on musi ciąć dawkę bo inaczej z tyłu byłaby czarna chmura, odnośnie szczelności dolotu i N75 to Adamm ma całkowitą rację bo nawet brak zaworu nie utnie ciśnienia poniżej tych 0.5~0.6bara tu jest problem ze zbyt małą ilością spalin napędzających turbo