Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] Wskazania ciśnienia oleju i stuki w silniku

Wszystko co tyczy się silników V6
Zablokowany
Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

[AAH] Wskazania ciśnienia oleju i stuki w silniku

Post autor: chybo101 » 08 kwie 2009, 09:36

Witam
Mam dziwny problem ze wskaźnikiem ciśnienia oleju. Po przekręceniu kluczyk na zapłon ciśnienie wskakuje na 5 bar. Po odpaleniu spada na 4 i zaczyna skakać od 4 do 5 na zimnym.
Po rozgrzaniu silnika do 90 stopni ,a oleju do 80 ciśnienie przekracza 5 bar ,a wskazówka drga tak mocno że stuka w obudowę wskaźnika :shock: .
Druga sprawa pod koniec zimy pojawiły się dziwne stuki dochodzące z silnika czy to zimny czy ciepły stuka cały czas. Co gorsze wydaje mi się że te stuki dochodzą z dołu :cry: .
Powiem od razu że nie ubywa nic oleju(4 miesiące temu wymieniony olej na Castrol edge 10W40 półsyntetyk ). Z rury nie kopci nie ma także na niej żadnych osadów od oleju jedyne co to rano leci trochę pary a później skrapla się woda. Przy porannym sprawdzaniu stanu płynów oleju jest jakieś 2 mm od max. Płyn z chłodzący ubywa ,ale z króćca od chodnicy się sączy (przez 4 miesiące dolałem 100 ml ). Spalanie w normie waha się od 13 do 15 l/100km w mieście przy różnym stylu jazdy(przeważnie nie przekraczam 3 tyś. obr.).
Pytanie moje brzmi czy ktokolwiek spotkał się z takim problemem jeżeli chodzi o wskazania ciśnienia oleju i obecnością stuków w silniku przy tym (myślę że )?
Proszę o pomoc bo nie mogę już słuchać tego:cry:
Ostatnio zmieniony 31 paź 2012, 23:22 przez chybo101, łącznie zmieniany 2 razy.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 08 kwie 2009, 09:44

Na początek do wymiany czujnik cisnienia oleju, wskazówka powinna sie wychylic dopiero po odpaleniu silnika i na zimnym do około 5 bar a na rozgrzanym około 2 bar. Sprawdź tez połaczenia przy wskaźniku moze jest jakies zwarcie i stąd takie dziwne wskazania.

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 08 kwie 2009, 11:37

Tak jak pisze Wojtek - sprawdź też wtyczkę na czujniku może nie być styku, ale 99% czujnik do wymiany.
Co do klekotania to poprzez forum ciężko coś powiedzieć... Mogą to być panewki, popychacze itd...

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 08 kwie 2009, 12:00

Dziękuję za zainteresowanie postaram się w najbliższym czasie sprawdzić połączenia elektryczne od czujnika do wskaźnika i mam nadzieję że to będzie to a nie np. zapchany ukad smarowania.
Co do stuków to tak jak pisałem dobiegają z raczej z dołu z góry nie słychać. Słuchać tylko cykanie wtrysków(co wydaje mi się normalne). Zapomniałem napisać że silnik ma takie galaretowate ruchy na biegu jałowym (jakieś 700-800 obr/min wskazówka nawet nie drgnie).

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 08 kwie 2009, 13:45

To obroty masz a niskie - powinny być między 800-900rpm

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 08 kwie 2009, 14:19

Między 800 a 900 mam z włączonymi światłami i nawiewem.
A przy tych niskich obrotach nie widać żeby silnik nie domagał tylko takie lekkie wibracje.

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 09 kwie 2009, 12:46

To nie istotne czy coś widać czy nie - fabryka przewidziała taki a nie inny przedział obrotów aby silnik pracował równo i się nie męczył.

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 09 kwie 2009, 12:55

Ale nie widać i nie słychać żeby się męczył :-|
Postaram się nagrać jakiś film jak to chodzi to posłuchacie ;-)

[ Dodano: 2009-04-17, 08:18 ]
Witam
Co do ciśnienia oleju sprawa rozwiązana. Zsunęła się wsuwka z czujnika i dotykała kompresora klimy :mrgreen:w tej chwili silnik zimny ma 4.5 bar ,na rozgrzanym silniku przy
temp. oleju 70-80 stopni ma ciśnienie między 2.5-3 bar ,a na bardzo rozgrzanym oleju około
100-110 stopni 2 bary.
Co do stuków w silniku to zmienilem filtr powietrza na K&N i stuki zancznie ucichly (ale nie do końca ).
Wszystkim dziękuję za porady i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
zakwapl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 16 kwie 2009, 23:18
Lokalizacja: Opole/Oss

Post autor: zakwapl » 14 sie 2009, 22:14

Witam,

również mam pytanie co do ciśnienia oleju. Czy to jest normalne jak na luzie ciśnienie spada do 2,5 bara , a jak się wrzuci na bieg to wraca na 5 bar?

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 16 sie 2009, 23:09

zakwapl pisze:Witam,

również mam pytanie co do ciśnienia oleju. Czy to jest normalne jak na luzie ciśnienie spada do 2,5 bara , a jak się wrzuci na bieg to wraca na 5 bar?
tak jest to normalne <ok>

Zablokowany

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl