Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] Wskazania ciśnienia oleju i stuki w silniku

Wszystko co tyczy się silników V6
Zablokowany
Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

[AAH] Wskazania ciśnienia oleju i stuki w silniku

Post autor: chybo101 » 08 kwie 2009, 09:36

Witam
Mam dziwny problem ze wskaźnikiem ciśnienia oleju. Po przekręceniu kluczyk na zapłon ciśnienie wskakuje na 5 bar. Po odpaleniu spada na 4 i zaczyna skakać od 4 do 5 na zimnym.
Po rozgrzaniu silnika do 90 stopni ,a oleju do 80 ciśnienie przekracza 5 bar ,a wskazówka drga tak mocno że stuka w obudowę wskaźnika :shock: .
Druga sprawa pod koniec zimy pojawiły się dziwne stuki dochodzące z silnika czy to zimny czy ciepły stuka cały czas. Co gorsze wydaje mi się że te stuki dochodzą z dołu :cry: .
Powiem od razu że nie ubywa nic oleju(4 miesiące temu wymieniony olej na Castrol edge 10W40 półsyntetyk ). Z rury nie kopci nie ma także na niej żadnych osadów od oleju jedyne co to rano leci trochę pary a później skrapla się woda. Przy porannym sprawdzaniu stanu płynów oleju jest jakieś 2 mm od max. Płyn z chłodzący ubywa ,ale z króćca od chodnicy się sączy (przez 4 miesiące dolałem 100 ml ). Spalanie w normie waha się od 13 do 15 l/100km w mieście przy różnym stylu jazdy(przeważnie nie przekraczam 3 tyś. obr.).
Pytanie moje brzmi czy ktokolwiek spotkał się z takim problemem jeżeli chodzi o wskazania ciśnienia oleju i obecnością stuków w silniku przy tym (myślę że )?
Proszę o pomoc bo nie mogę już słuchać tego:cry:
Ostatnio zmieniony 31 paź 2012, 23:22 przez chybo101, łącznie zmieniany 2 razy.
"Strup"
Kolejny strup, ale oszczędny



Najlepsze części do Audi 80. Polecam.
KLIK

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 08 kwie 2009, 09:44

Na początek do wymiany czujnik cisnienia oleju, wskazówka powinna sie wychylic dopiero po odpaleniu silnika i na zimnym do około 5 bar a na rozgrzanym około 2 bar. Sprawdź tez połaczenia przy wskaźniku moze jest jakies zwarcie i stąd takie dziwne wskazania.

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 08 kwie 2009, 11:37

Tak jak pisze Wojtek - sprawdź też wtyczkę na czujniku może nie być styku, ale 99% czujnik do wymiany.
Co do klekotania to poprzez forum ciężko coś powiedzieć... Mogą to być panewki, popychacze itd...

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 08 kwie 2009, 12:00

Dziękuję za zainteresowanie postaram się w najbliższym czasie sprawdzić połączenia elektryczne od czujnika do wskaźnika i mam nadzieję że to będzie to a nie np. zapchany ukad smarowania.
Co do stuków to tak jak pisałem dobiegają z raczej z dołu z góry nie słychać. Słuchać tylko cykanie wtrysków(co wydaje mi się normalne). Zapomniałem napisać że silnik ma takie galaretowate ruchy na biegu jałowym (jakieś 700-800 obr/min wskazówka nawet nie drgnie).
"Strup"
Kolejny strup, ale oszczędny



Najlepsze części do Audi 80. Polecam.
KLIK

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 08 kwie 2009, 13:45

To obroty masz a niskie - powinny być między 800-900rpm

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 08 kwie 2009, 14:19

Między 800 a 900 mam z włączonymi światłami i nawiewem.
A przy tych niskich obrotach nie widać żeby silnik nie domagał tylko takie lekkie wibracje.
"Strup"
Kolejny strup, ale oszczędny



Najlepsze części do Audi 80. Polecam.
KLIK

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 09 kwie 2009, 12:46

To nie istotne czy coś widać czy nie - fabryka przewidziała taki a nie inny przedział obrotów aby silnik pracował równo i się nie męczył.

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 09 kwie 2009, 12:55

Ale nie widać i nie słychać żeby się męczył :-|
Postaram się nagrać jakiś film jak to chodzi to posłuchacie ;-)

[ Dodano: 2009-04-17, 08:18 ]
Witam
Co do ciśnienia oleju sprawa rozwiązana. Zsunęła się wsuwka z czujnika i dotykała kompresora klimy :mrgreen:w tej chwili silnik zimny ma 4.5 bar ,na rozgrzanym silniku przy
temp. oleju 70-80 stopni ma ciśnienie między 2.5-3 bar ,a na bardzo rozgrzanym oleju około
100-110 stopni 2 bary.
Co do stuków w silniku to zmienilem filtr powietrza na K&N i stuki zancznie ucichly (ale nie do końca ).
Wszystkim dziękuję za porady i pozdrawiam.
"Strup"
Kolejny strup, ale oszczędny



Najlepsze części do Audi 80. Polecam.
KLIK

Awatar użytkownika
zakwapl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 16 kwie 2009, 23:18
Lokalizacja: Opole/Oss

Post autor: zakwapl » 14 sie 2009, 22:14

Witam,

również mam pytanie co do ciśnienia oleju. Czy to jest normalne jak na luzie ciśnienie spada do 2,5 bara , a jak się wrzuci na bieg to wraca na 5 bar?
Było Audi B3 1.8 , B4 2.3 , B4 2.8

Jest A6 3.0 quattro

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 16 sie 2009, 23:09

zakwapl pisze:Witam,

również mam pytanie co do ciśnienia oleju. Czy to jest normalne jak na luzie ciśnienie spada do 2,5 bara , a jak się wrzuci na bieg to wraca na 5 bar?
tak jest to normalne <ok>

Zablokowany

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga