Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] Czy oplacalny jest remont silnika

Wszystko co tyczy się silników V6
REX-io
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 03 kwie 2008, 22:22
Lokalizacja: Żurawce

Post autor: REX-io » 24 mar 2009, 23:29

moim zdaniem remontować bo jeśli dobrze chodzi to założysz mu tylko pierścionki i uszczelniacze i będzie śmigał (uszczelek nie piszę bo to chyba logiczne ) a koszt pierścieni to myślę że ok 200 złotych i uszczelniaczy na zawory to ok 30 i plus 300-350 resztę uszczelek + robota wiec myślę że remontować.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 25 mar 2009, 17:42

Moja propozycja jest taka, zdjąć głowicę, zobaczyć w jakim stanie jest blok, jak lipa to szukać drugiego silnika, koszty honowania, nowych tłoków itd. przerosną wszystko.

Immo w silnikach V6 siadają zazwyczaj głowice i je najczęściej się naprawia.

Awatar użytkownika
hct
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 25 sie 2007, 12:43
Lokalizacja: Kraków/Jasło

Post autor: hct » 26 mar 2009, 13:47

REX-io pierscienie 66zl komplet na jeden tlok po max zniżkach w IC wiec nie ma uja we wsi zeby pierscionki wszystkie wyszly 200zl juz pisalem 731zl wszystkie czesci na mini remont czyli pierscienie i uszczelniacze

Awatar użytkownika
boomer86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 05 lis 2007, 21:51
Lokalizacja: Opole

Post autor: boomer86 » 27 mar 2009, 20:37

Kornel pisze:
boomer86 pisze:a stopien sprezania jest rowny we wszystkich cylindrach i ma wartosc 10,5 ... cisnienia nie sprawdzalem
W jaki sposób to sprawdziłeś :?:
Manometrem ...

Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 28 mar 2009, 08:01

boomer86, Cisnienie sprezania oraz stopien sprezania to dwie inne rzeczy. Manometrem zmierzysz tylko cisnienie sprezania a stopien sie wylicza, z pojemnosci cylindra oraz pojmnosci komory spalania, oraz cisnienia. Sa na to wszystko madre wzory w jeszcze madrzejszych ksiazkach.

góral31
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 15 wrz 2008, 17:09
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: góral31 » 28 mar 2009, 23:32

Mam jeszcze pytanko.Mozna wymienić pierścienie bez ściągania głowic i wyjmowania silnika z auta?
Oczywiście w silniku ABC :mrgreen:

romulus697
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 09 sie 2008, 12:58
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: romulus697 » 29 mar 2009, 01:23

Do wymiany pierścieni konieczne wyjęcie głowic bo tłoki wyjmuje się do góry. można tą operację przeprowadzic bez wyjmowania silnika tylko wyjąc miskę olejową.Polak potrafi.

Bereton
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 25 kwie 2008, 11:20
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Bereton » 09 kwie 2009, 18:34

Po złozeniu i odpaleniu samochodu pochodził jakas 1h i przy 3000 obr/ min w miejscu poszło koło zębate wałka rozrzadu, przerwał sie pasek, doszło do Kolizji zaworów. Na szczescie bez hydropopychaczy. Oddałem głowice do palnowania wymiany zaworów i uszczelniaczy zaworów. Jezeli chodzi o rozłozenie wszystkiego to uwierz mi, ze jest to bardzo proste i nie trzeba mechanika tylko odpowiednich kluczy, które mozna kupic w kazdym motoryzacyjnym sklepie. Jezeli chodzi o wymiane pierscieni to nie jest ona taka prosta, ponieważ jak odkrecisz miske olejową z tego co zauwazyłem, nie masz odpowiedniego dostepu zeby wyjąć tłoki, wiec trzeba rozkrecać dalej. Jak nie rozkrecisz to sie nie nauczysz. Najwiecej kłopotu jest z podłączeniem wszystkich kabli do wtrysków benzynowych i gazowych, żeby były w ładzie i składzie,byś mogł pozniej założyć pokrywe. Ja robiłem zdjecia zeby pozniej sie nie pomylić. Wiec działaj mnie cały remont wyniósł jakies 3000 zł oczywiscie włącznie z uszkodzeniami zewnetrzyni po stłuczce. Powodzenia!;]
Ostatnio zmieniony 31 paź 2012, 23:02 przez Bereton, łącznie zmieniany 1 raz.

góral31
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 15 wrz 2008, 17:09
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: góral31 » 09 kwie 2009, 19:06

Dzięki kolego,coś konkretnego wreszcie,ja na razie jeżdżę i nie ruszam tego ale zbieram info i zobaczę.Pozdrawiam

Bereton
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 25 kwie 2008, 11:20
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Bereton » 09 kwie 2009, 19:17

Jak bys chciał zobaczyc zdjecia z remontu, albo potrzebujesz wymiarów kluczy do głowicy bo jest dziwny kluczyk;] to pisz jak jestes z Lublina to mam także dobry warsztat co planuje głowice i wymienia zawory itp oraz mam duze znizki w hurtowniach motoryzacyjnych;];]MAX:PP. Wiec pisz jak Ci cos trzeba. Pozdro.

Kolego, na przyszłość nie baw się Caps'em, bo to zabronione jest!

[ Dodano: 2009-04-09, 19:18 ]
Aha Ja zmotany jestem;] Nie jesteś z LUBLINA;] :PP
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2009, 22:46 przez Bereton, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hct
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 25 sie 2007, 12:43
Lokalizacja: Kraków/Jasło

Post autor: hct » 09 kwie 2009, 21:13

Bereton, skoro masz zdjecia i wiedze na ten temat to moze zrobisz jakies fotostory i komus bedzie latwiej na przykład mnie :lol:

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 09 kwie 2009, 22:34

Klucz do głowicy to zwykły torx, rozmiaru już nie pamiętam coś koło 12.. (edit, sprawdziłem 10-tka ;-) ) ale mogę sprawdzić, tylko sobie trzeba porządny kupić żeby się na śrubie nie rozleciał, koszt 1 porządnej sztuki która wytrzymuje (Yato) to 8,5 zł ;-)
Komplet uszczelek pod głowice pod pokrywy zaworów i uszczelniaczy to ok. 210 zł.

Ja może fotostory nie mam, ale zapraszam na "moje audi" żeby sobie zobaczyć co z auta zostaje po zdjęciu głowic ;-) fotek dałem tylko kilka wybranych, całego procesu rozbiórki nie obfotografowałem...
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2009, 15:04 przez Skuciok, łącznie zmieniany 1 raz.

Bereton
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 25 kwie 2008, 11:20
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Bereton » 10 kwie 2009, 16:50

Za tego capsa przepraszam poprsotu jeszcze niewiem co i jak nie jestem forumowiczem pierwsza klasa;], a co do zdjeć jak mi ktoś da instrukcje jak dodac je do postu to tak zrobie. Znam tylko metode fotosik i link. Pozdrawiam

A co do tego torxu to miałem problem taki, że orginalne sroby były na torks nasadke, a te które kupiłem przy remoncie to był torx wewnętrzny. Wiec tak to jest zwykły torks tylko mi o 2 w nocy podczas składania głowic sprawiło nie mały problem...

Awatar użytkownika
hct
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 25 sie 2007, 12:43
Lokalizacja: Kraków/Jasło

Post autor: hct » 10 kwie 2009, 17:13

no tylko taka opcja jest dodawania fotek fotosik i miniturki coby serwera nie zasmiecac jak bedziesz mial natchnienie to napisz wszystko co i jak i dodaj fotki z opisami tez bym chcial sobie to zrobic sam ale nie czuje sie na siłach chyba jeszcze :cry:

Bereton
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 25 kwie 2008, 11:20
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Bereton » 14 kwie 2009, 15:00

Dopuki nie zaczniesz to nigdy sie nie poczujesz;] nie jest to takie skomplikowane jak pisałem wczesniej postaram sie jak najszybciej to napisac bo jak narazie nie mam cały czas dostepu do neta i czasu

[ Dodano: 2009-04-14, 15:50 ]
A tak nie zapytłem jak wstawić miniaturke do postu?

Zablokowany

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl