[B4 2.0 ABT + GAZ] Falujące obroty na benzynie i szarpanie
[B4 2.0 ABT + GAZ] Falujące obroty na benzynie i szarpanie
Witam wszystkich!!! jestem nowy wiec przepraszam za błędy i proszę o wyrozumiałość. Jestem posiadaczem Audi 80 B4 2.0 z 94 roku. Problemem są falujące obroty na silniku zimnym jak i ciepłym. Na gazie jest w miarę ok ale też lubi nieraz się przydusić na postoju. Natomiast na benzynie obroty okropnie falują po prostu schodzą nisko ze aż coś tam zgrzytnie i albo auto zgaśnie albo wrócą do normy. Nigdy nie są za wysokie zawsze auto traci w dół obroty. Wymieniłem przewody świece i dalej to samo jest. Podczas jazdy jak daje gazu to idzie jak burza na benzynie jak i na gazie bez żadnego szarpnięcia ale jak puszcze gaz to auto szarpie raz po raz albo gdy jadę stałą prędkością tak samo szarpie. Mechanik jeden podejrzewał że to sonda może być winna. Na benzynie silnik pracuje do bani ale na gazie nawet ładnie tylko te obroty i szarpanie proszę o pomoc!!!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 55
- Rejestracja: 29 mar 2009, 11:25
no to z jednej zstrony fajnie ze jest nas dwoch i trzeba szukac pomocy a z drugiej strony to lipa ze kurcze takie cos sie dzieje ja jzu tu czytam i czytam na tym forum co moze byc przyczyna lae brak mi slow. wciaz czekam na dalsza pomoc zeby nie wymieniac nieopotrzebnych czessci i wogole. Jesli jescze ktos moglby pomoc to z gory dziekuje w imieniu swoim i kolegi pozdrawiam
mam podobny problem tylko że w B3 1.8s , na benzynie jak jest zimny to na wolnych obrotach szczególnie przy ruszaniu i wolnej jeździe szarpie i przerywa ,jakby cos odcinało paliwo , na gazie wszystko ok , co to może być za przyczyna bo ja już nie ma nerw na te auto , mechanik to chciałby wymienić pół samochodu zeby jak najwięcej zarobić a tu nie ma z czego strzelać aha jeszcze bardzo często nie chce spadac z obrotów szczególnie to odczuwalne jest przy zmianie biegów gdy wskazówka od obrotomierza zatrzymuje sie na kilka sekund w okolicach 2000 obr. a przy naciśnięciu na hamulec obroty jakby miały chęć spadac , o co tu chodzi , pomoże ktoś?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
I coś słabo czytasz Kolego. Temat wałkowany wielokrotnie. Sprawdziłeś już te elementy, o których najczęściej jest mowa w wątkach z podobnymi problemami (czujnik temp. niebieski, TPS, sonda)? Nikt tu nie jest wróżką i nie zgadnie na odległość co dolega Twojemu autku. Byłeś na analizie spalin? Sprawdziłeś kompresję? Sonda lambda sprawdzona? Nikt za Ciebie tego nie zrobi.bolaszek pisze:czytam i czytam na tym forum co moze byc przyczyna
jankes3, wróżyć z fusów nie umiemy. Nie podałeś jaką masz instalację gazową. To ważne, uwierz mi - tylko napisz dość szczegółowo co tam masz bo stwierdzenie: "taka zwykła na mikserze" nic nam nie mówi. Podaj przynajmniej, która generacja i jaki ewentualnie komp LPG tam masz. Podejrzewam źle ustawioną emulację sondy i/lub zwaloną sondę ale to tylko luźne (bardzo) przypuszczenia.
Instalacje gazową mam firmy BRC nie wiem która generacja ale pewnie pierwsza bo żadnego kompa lpg nie ma a zakładałem ją 7 lat temu i naprawdę nie było i nie mam z nią kłopotów nawet ładniej silnik pracuje niz na benzynie ale mój problem opisany wyzej występuje tylko na benzynie i tylko jak jest zimny silnik "na ssaniu" później wszystko mija i jest ok , a jeszcze zauważyłem po zdjęciu pokrywy filtra powietrza że wszystko w okolicach wtrysku jest mokre od paliwa , a może to wina wtryskiwacza?Podaj przynajmniej, która generacja i jaki ewentualnie komp LPG tam masz. Podejrzewam źle ustawioną emulację sondy i/lub zwaloną sondę ale to tylko luźne (bardzo) przypuszczenia
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
jankes3, Podejrzewam jednak brak lub źle ustawioną emulację sondy. Zajrzyj pod maskę i sprawdź czy oprócz reduktora i jego osprzętu masz tam jakieś inne elementy instalacji, tj. np. czarne pudełko z napisem emulator lub coś w tym stylu, ewentualnie jakiś przekaźnik. Zrób reset ECU i ponowną adaptację na benzynie, jeśli wszystko wróci do normy, to bardzo prawdopodobne, że to właśnie brak/źle ustawiona emulacja. Jeśli nie ma emulatora to trzeba go dołożyć i ustawić emulację na "odłączona". Jeśli jednak reset nie przyniesie żadnej poprawy to są 3 możliwości. Czujnik temperatury do ECU, sonda lambda ma dość albo regulator ciśnienia paliwa poszedł do lasu. Ten ostatni raczej mało prawdopodobny ale nie zawadzi sprawdzić.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
jankes3, nie przepraszaj tylko na przyszłość się nie leń i użyj szukajki. Temat resetu jednostki sterującej silnikiem - to jest właśnie ECU - czyli potocznie mówiąc komputera sterującego pracą silnika jest już na tym forum rozwałkowany na papier.
Jak masz zimny silnik (ważne) odpinasz aku na kilka minut. Podłączasz aku i odpalasz silnik na benzynie niczego nie ruszając (pedał gazu, przełączanie bena-gaz) i nie włączając żadnych dodatkowych odbiorników (światła, radio, etc.) . Czekasz aż silnik osiągnie nominalną temperaturę pracy, w praktyce do pierwszego włączenia wentylatora chłodnicy. Gasisz silnik i już, reset i adaptacja przeprowadzone. Teraz poczekaj aż Ci silnik wystygnie i ponownie odpalasz go na benzynie i robisz jazdę próbną (oczywiście na benzynie) czy przypadłości ustąpiły. Jeśli tak, to wina źle ustawionej emulacji (ustaw na "odłączona"). Jeśli nie to może to być wina czujnika temp. lub/i sondy lambda (bardzo prawdopodobne).
Polecam też lekturę działu http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... Itemid,53/ . Tylko, żeby skorzystać musisz się tam ponownie zarejestrować.
Jak masz zimny silnik (ważne) odpinasz aku na kilka minut. Podłączasz aku i odpalasz silnik na benzynie niczego nie ruszając (pedał gazu, przełączanie bena-gaz) i nie włączając żadnych dodatkowych odbiorników (światła, radio, etc.) . Czekasz aż silnik osiągnie nominalną temperaturę pracy, w praktyce do pierwszego włączenia wentylatora chłodnicy. Gasisz silnik i już, reset i adaptacja przeprowadzone. Teraz poczekaj aż Ci silnik wystygnie i ponownie odpalasz go na benzynie i robisz jazdę próbną (oczywiście na benzynie) czy przypadłości ustąpiły. Jeśli tak, to wina źle ustawionej emulacji (ustaw na "odłączona"). Jeśli nie to może to być wina czujnika temp. lub/i sondy lambda (bardzo prawdopodobne).
Polecam też lekturę działu http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... Itemid,53/ . Tylko, żeby skorzystać musisz się tam ponownie zarejestrować.
teraz to sie popieprzyło dokładnie , ciągle przerywa czy zimny czy ciepły , obroty po resecie sie ustabilizowały ale na kilka dni , teraz ponownie sie zawieszają przy 2tys ale tylko na gazie , na benzynie jest lepiej , czujnik temp. wymieniony i nic nie pomógł , nie mam pojęcia co z tym zrobić
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2009, 22:08 przez jankes3, łącznie zmieniany 1 raz.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Jankes3 po pierwsze bez wulgaryzmów! :evil: To nie chlew!
Po drugie, przestawiłeś emulację na odłączona? Sprawdziłeś sondę lambda? W jakim stanie jest układ zapłonowy (świece, palec, kopułka, przewody) wymieniałeś czy jeździsz na nie wiadomo jak starych? Do sprawdzenia sonda lambda nastawnik przepustnicy i TPS. Zrób pomiar kompresji na cylindrach i analizę spalin to będzie więcej danych do gdybania.
Po drugie, przestawiłeś emulację na odłączona? Sprawdziłeś sondę lambda? W jakim stanie jest układ zapłonowy (świece, palec, kopułka, przewody) wymieniałeś czy jeździsz na nie wiadomo jak starych? Do sprawdzenia sonda lambda nastawnik przepustnicy i TPS. Zrób pomiar kompresji na cylindrach i analizę spalin to będzie więcej danych do gdybania.
po pierwsze to sorry a po drugie to jak mam przestawić emulacje na wyłączoną , świece palec kopułka i przewody wymieniane pół roku temu ,kompresja na pewno dobra bo rok temu wymieniana była uszczelka pod głowicą i przy okazji zdjętej głowicy zrobiony był mały porządek w środku ,na mocy nie stracił , oleju nie bierze nawet grama jedyne co nie zrobione to nie sprawdzałem sondy, nastawnika przepustnicy i tps ale z tym już trzeba jechać do serwisu