[2.3 NG] Dziwny problem z ciśnieniem oleju
[2.3 NG] Dziwny problem z ciśnieniem oleju
Witam,
Koledzy proszę o pomoc w diagnozie lub o jakieś wskazówki co mogę zrobić z następującym problemem:
Gdy silnik jest zimny wskaźnik ciśnienia oleju po odpaleniu wskazuje 3-5 i wszystko jest w porządku, jednak im silnik się bardziej zagrzeje tym jest niższe ciśnienie... i jak już temperatura oleju osiągnie 80-90 stopni to ciśnienie na wolnych obrotach jest 1 a przy wyższych dobija do 1,5.... Momentami zapala się kontrolka oleju i zaczyna pikać....
Dodatkowe informacje:
Silnik nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków
Z wydechu nie wydobywa się woń oleju i niema żadnego dymu
Olej wymieniany regularnie, ostatnio wymieniony 2 dni temu...
Sprawa zaczęła się dziać 3 dni temu czyli dzień przed wymianą oleju i filtra
Jeździ na oleju mineralnym
Stan oleju utrzymuje się idealnie do 3/4 wskaźnika
Pod autem niema żadnych plam, silnik się nigdzie nie poci
Węże z układu chłodzenia nie robią się twarde
Gdy na ciepłym silniku odkręci się korek ze zbiornika wyrównawczego robi się małe "psyk"
ale płynu chłodniczego nie ubywa...
Auto nie straciło mocy.
Koledzy proszę o pomoc w diagnozie lub o jakieś wskazówki co mogę zrobić z następującym problemem:
Gdy silnik jest zimny wskaźnik ciśnienia oleju po odpaleniu wskazuje 3-5 i wszystko jest w porządku, jednak im silnik się bardziej zagrzeje tym jest niższe ciśnienie... i jak już temperatura oleju osiągnie 80-90 stopni to ciśnienie na wolnych obrotach jest 1 a przy wyższych dobija do 1,5.... Momentami zapala się kontrolka oleju i zaczyna pikać....
Dodatkowe informacje:
Silnik nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków
Z wydechu nie wydobywa się woń oleju i niema żadnego dymu
Olej wymieniany regularnie, ostatnio wymieniony 2 dni temu...
Sprawa zaczęła się dziać 3 dni temu czyli dzień przed wymianą oleju i filtra
Jeździ na oleju mineralnym
Stan oleju utrzymuje się idealnie do 3/4 wskaźnika
Pod autem niema żadnych plam, silnik się nigdzie nie poci
Węże z układu chłodzenia nie robią się twarde
Gdy na ciepłym silniku odkręci się korek ze zbiornika wyrównawczego robi się małe "psyk"
ale płynu chłodniczego nie ubywa...
Auto nie straciło mocy.
Może jakiś nieodpowiedni olej wybrałeś, gdzieś czytałem że po zalaniu mineralnym dziwne rzeczy się działy a jak koleś wrócił do pólsyntetyka wszystko wróciło do normy.
Ja w NG mam 5w50 Mobil1. Ciśnienie mi troche faluje zimny - gorący, ale raczej niżej 2 nie schodzi.
Wiem że do góry raczej nie powinno się zmieniać znaczy z mineralnego na syntetyczny tylko Syntetyczny>połsyntetyczny>mineralny.
Ja w NG mam 5w50 Mobil1. Ciśnienie mi troche faluje zimny - gorący, ale raczej niżej 2 nie schodzi.
Wiem że do góry raczej nie powinno się zmieniać znaczy z mineralnego na syntetyczny tylko Syntetyczny>połsyntetyczny>mineralny.
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Piecyk, pompa oleju lub filtr oleju(te najtańsze czasem od nowości nadają się na śmietnik.)Ale skoro na starym oleju i filtrze było to samo to pompa lezy.
A propo olejowych mitów
Spróbujcie pogadać z kimś kto zajmuje się flotą czy innymi pojazdami o znacznych przebiegach.Zajmowałem się i flotą i ASO...morał jest taki że decyduje kondycja silnika jak się go eksploatuje i dba.Olej może być lepszy lub gorszy może nieco przedłużyć żywotność silnika.Ale jeśli jest prawidłowo dobrany(parametry zgodne z zaleceniami producenta poj.) i regularnie wymieniany(zgodnie z zaleceniami producenta poj.)to marka oleju ma drugorzędne znaczenie(nie mówie że żadne).
A propo olejowych mitów
Hmm...biada inżynierom z Audi nie czytali tych postów i ok.20lat wstecz uznali że ich silniki mogą śmiało pracować na mineralnym .Wprost nie mogę patrzeć na tą powtarzającą się "legende o złym mineralu".Ale nie chce mi się 99raz pisać to samo.Proponuje zasięgnąć wiedzy z zakresu stosowania wykręconych syntetyków do silników konstrukcyjnie wywodzących się z przed 20lat.Nie jest prawdą że im "lepszy"(czyli droższy i mający lepsze parametry olej tym lepiej dla motorka...niektóre supernowoczesne full-extra-racing-tuning-coś tam oleje które doskonale się sprawdzają w nowoczesnej konstrukcji w nowym samochodzie,będą szkodliwe dla silnika starszej konstrukcji.)tym lepiej dla każdego silnika.Cichy pisze:Może jakiś nieodpowiedni olej wybrałeś, gdzieś czytałem że po zalaniu mineralnym dziwne rzeczy się działy a jak koleś wrócił do pólsyntetyka wszystko wróciło do normy
Spróbujcie pogadać z kimś kto zajmuje się flotą czy innymi pojazdami o znacznych przebiegach.Zajmowałem się i flotą i ASO...morał jest taki że decyduje kondycja silnika jak się go eksploatuje i dba.Olej może być lepszy lub gorszy może nieco przedłużyć żywotność silnika.Ale jeśli jest prawidłowo dobrany(parametry zgodne z zaleceniami producenta poj.) i regularnie wymieniany(zgodnie z zaleceniami producenta poj.)to marka oleju ma drugorzędne znaczenie(nie mówie że żadne).
Koledzy dzisiaj olej wymieniony na MOBIL 15W40 i filtr oleju MANN.
Problem z ciśnieniem niestety nie zniknął...
Dalej ciśnienie na rozgrzanym silniku spada poniżej 2 na wolnych obrotach 1.
Mechanik mi podał 3 opcje:
1. Pompa oleju... przytkana albo padnięta
2. Luz na panewkach
3. Wał ma luzy
Co o tym sądzicie... no i czy lepiej poszukać używanej pompy, czy nowej?
Problem z ciśnieniem niestety nie zniknął...
Dalej ciśnienie na rozgrzanym silniku spada poniżej 2 na wolnych obrotach 1.
Mechanik mi podał 3 opcje:
1. Pompa oleju... przytkana albo padnięta
2. Luz na panewkach
3. Wał ma luzy
Co o tym sądzicie... no i czy lepiej poszukać używanej pompy, czy nowej?
czytam i oczom nie wierze nawkładał wam ktoś kitu do głowy że mineralny jest zły chyba za dużo oglądacie reklam i za bardzo wierzycie producentom olei. Olej mineralny jest jak najbardziej w porządku i nie ustępuje innym oleją droższych marek posiadałem golfika I który jeździł od 1978 roku na oleju mineralnym i nic się nie działo licznik obkręciał się półtorej raza i samochód dalej jeździ.