Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 NG] Dziwny problem z ciśnieniem oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
Piecyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 27 maja 2007, 14:19
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

[2.3 NG] Dziwny problem z ciśnieniem oleju

Post autor: Piecyk » 09 kwie 2009, 22:47

Witam,

Koledzy proszę o pomoc w diagnozie lub o jakieś wskazówki co mogę zrobić z następującym problemem:
Gdy silnik jest zimny wskaźnik ciśnienia oleju po odpaleniu wskazuje 3-5 i wszystko jest w porządku, jednak im silnik się bardziej zagrzeje tym jest niższe ciśnienie... i jak już temperatura oleju osiągnie 80-90 stopni to ciśnienie na wolnych obrotach jest 1 a przy wyższych dobija do 1,5.... Momentami zapala się kontrolka oleju i zaczyna pikać....
Dodatkowe informacje:
Silnik nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków
Z wydechu nie wydobywa się woń oleju i niema żadnego dymu
Olej wymieniany regularnie, ostatnio wymieniony 2 dni temu...
Sprawa zaczęła się dziać 3 dni temu czyli dzień przed wymianą oleju i filtra
Jeździ na oleju mineralnym
Stan oleju utrzymuje się idealnie do 3/4 wskaźnika
Pod autem niema żadnych plam, silnik się nigdzie nie poci
Węże z układu chłodzenia nie robią się twarde
Gdy na ciepłym silniku odkręci się korek ze zbiornika wyrównawczego robi się małe "psyk"
ale płynu chłodniczego nie ubywa...
Auto nie straciło mocy.

Awatar użytkownika
Cichy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 21 mar 2008, 19:03
Lokalizacja: Łęcznowola

Post autor: Cichy » 09 kwie 2009, 23:02

Może jakiś nieodpowiedni olej wybrałeś, gdzieś czytałem że po zalaniu mineralnym dziwne rzeczy się działy a jak koleś wrócił do pólsyntetyka wszystko wróciło do normy.
Ja w NG mam 5w50 Mobil1. Ciśnienie mi troche faluje zimny - gorący, ale raczej niżej 2 nie schodzi.

Wiem że do góry raczej nie powinno się zmieniać znaczy z mineralnego na syntetyczny tylko Syntetyczny>połsyntetyczny>mineralny.

Awatar użytkownika
Piecyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 27 maja 2007, 14:19
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Piecyk » 09 kwie 2009, 23:04

Wcześniej był mineralny teraz też wlałem mineralny LOTOS.

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 09 kwie 2009, 23:16

Piecyk pisze:Wcześniej był mineralny teraz też wlałem mineralny LOTOS.
Jak zalewasz kujawski zamiast silnikowego to się nie dziw :-/ Zlej ten syf i zalej np Valvoline VR1 Racing 10W60, albo przynajmniej jakiś mineralny dobrej firmy.

Awatar użytkownika
Piecyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 27 maja 2007, 14:19
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Piecyk » 09 kwie 2009, 23:47

Czy jest to możliwe że to wina tylko oleju? Może to coś innego...
I jeszcze jedno pytanie... czy jak jutro zleje "ten syf" i zaleje go mineralnym Castrol'em to muszę wymienić filtr oleju... czy ten może zostać... na tym oleju i filtrze przejechałem 92 km...

Awatar użytkownika
Cichy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 21 mar 2008, 19:03
Lokalizacja: Łęcznowola

Post autor: Cichy » 10 kwie 2009, 00:29

Nie znam się na tym za bardzo, ale mysle że moze zostać - moze trzeba go przemyć i ok.
Napisz jakie efekty.

Przypomnialo mi się - ja chociaż mam niby dobry olej też zapala mi się kontrolka oleju.
Ostre hamowanie - silnik NG -piątka rzędowa, jest wzdłużnie usytuowany, przymuje że to normalne w NG.

nitromek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 26 lut 2008, 12:21
Lokalizacja: WOT Otwock

Post autor: nitromek » 10 kwie 2009, 01:53

Jednak trochę oleju w filtrze zostanie, więc może go lepiej wymienić, i w życiu nie kupuj lotosa, ani cudaków typu petrochemia płock.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 10 kwie 2009, 07:35

pompy oleju macie do wymiany koledzy, na żadnym oleju nie ma prawa ciśnienie na wysokich obrotach tak spadać. Nawet na słonecznikowym.

Hawker

Post autor: Hawker » 10 kwie 2009, 09:53

Zgadza się - kolega Leo ma racje! Problem występuje w moim drugim aucie - Oplu Frontera - mechanik wyraźnie mi powiedział że pompa jak najszybciej do wymiany!

AVE!

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 10 kwie 2009, 11:30

Piecyk, pompa oleju lub filtr oleju(te najtańsze czasem od nowości nadają się na śmietnik.)Ale skoro na starym oleju i filtrze było to samo to pompa lezy.

A propo olejowych mitów
Cichy pisze:Może jakiś nieodpowiedni olej wybrałeś, gdzieś czytałem że po zalaniu mineralnym dziwne rzeczy się działy a jak koleś wrócił do pólsyntetyka wszystko wróciło do normy
Hmm...biada inżynierom z Audi nie czytali tych postów i ok.20lat wstecz uznali że ich silniki mogą śmiało pracować na mineralnym ;-) .Wprost nie mogę patrzeć na tą powtarzającą się "legende o złym mineralu".Ale nie chce mi się 99raz pisać to samo.Proponuje zasięgnąć wiedzy z zakresu stosowania wykręconych syntetyków do silników konstrukcyjnie wywodzących się z przed 20lat.Nie jest prawdą że im "lepszy"(czyli droższy i mający lepsze parametry olej tym lepiej dla motorka...niektóre supernowoczesne full-extra-racing-tuning-coś tam oleje które doskonale się sprawdzają w nowoczesnej konstrukcji w nowym samochodzie,będą szkodliwe dla silnika starszej konstrukcji.)tym lepiej dla każdego silnika.
Spróbujcie pogadać z kimś kto zajmuje się flotą czy innymi pojazdami o znacznych przebiegach.Zajmowałem się i flotą i ASO...morał jest taki że decyduje kondycja silnika jak się go eksploatuje i dba.Olej może być lepszy lub gorszy może nieco przedłużyć żywotność silnika.Ale jeśli jest prawidłowo dobrany(parametry zgodne z zaleceniami producenta poj.) i regularnie wymieniany(zgodnie z zaleceniami producenta poj.)to marka oleju ma drugorzędne znaczenie(nie mówie że żadne).

Awatar użytkownika
Piecyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 27 maja 2007, 14:19
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Piecyk » 10 kwie 2009, 13:22

Koledzy dzisiaj olej wymieniony na MOBIL 15W40 i filtr oleju MANN.
Problem z ciśnieniem niestety nie zniknął...
Dalej ciśnienie na rozgrzanym silniku spada poniżej 2 na wolnych obrotach 1.
Mechanik mi podał 3 opcje:
1. Pompa oleju... przytkana albo padnięta
2. Luz na panewkach
3. Wał ma luzy
Co o tym sądzicie... no i czy lepiej poszukać używanej pompy, czy nowej?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 10 kwie 2009, 14:16

A sprawdził ciśnienie na cylindrach na ciepłym? tego brakuje do pełni obrazu. Na moje to pompa oleju. Najlepiej byłoby kupić nową... ale... nikt nie chce wywalać 1200 zł. więc szukaj używki.

Awatar użytkownika
Piecyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 27 maja 2007, 14:19
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Piecyk » 10 kwie 2009, 16:38

Ciśnienie na cylindrach sprawdzone jest OK

hopek03
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 01 lut 2009, 12:35

Post autor: hopek03 » 11 kwie 2009, 10:26

morze też być duży luz na wałku rozrządu w głowicy tamtędy ciśnienie też lubi uciekać ale nie dzieje się to z dnia na dzień stawiam na pompe oleju.

suchyps
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:54
Lokalizacja: okolice Opoczno

Post autor: suchyps » 11 kwie 2009, 15:25

czytam i oczom nie wierze nawkładał wam ktoś kitu do głowy że mineralny jest zły chyba za dużo oglądacie reklam i za bardzo wierzycie producentom olei. Olej mineralny jest jak najbardziej w porządku i nie ustępuje innym oleją droższych marek posiadałem golfika I który jeździł od 1978 roku na oleju mineralnym i nic się nie działo licznik obkręciał się półtorej raza i samochód dalej jeździ.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl