[B4 1.9 1Z] Rozrzad
[80 b4 tdi 1z] Wymiana paska rozrządu!
Witam i szacuneczek dla Wszystkich.
Chcę podjąć wyzwanie i samodzielnie wymienić pasek rozrządu, napinacz i rolkę prowadzącą.
Wiem że jest duże ryzyko zniszczenia silnika ale bardzo chcę zrobić to sam, a z natury jestem uparty. Dowiadywałem się o koszt u mechanika ok. 400 zł wszystko, więc nie szukam oszczędności, chcę się tego podjąć dla własnej satysfakcji. Zamierzam też kupić książkę "Sam naprawiam.." ok. 90zł, interfejs VAG ok.150zł, oprogramowanie już mam. Jeżeli ktoś ma jakieś dobre rady dla mnie to będę wdzięczny. Nie jestem taki zielony w temacie, trochę się oczytałem ale chcę się poradzić doświadczonych. Jak uporam się z zadaniem i będzie wszystko OK to opiszę wszystko dokładnie na forum. Pozdrawiam
Chcę podjąć wyzwanie i samodzielnie wymienić pasek rozrządu, napinacz i rolkę prowadzącą.
Wiem że jest duże ryzyko zniszczenia silnika ale bardzo chcę zrobić to sam, a z natury jestem uparty. Dowiadywałem się o koszt u mechanika ok. 400 zł wszystko, więc nie szukam oszczędności, chcę się tego podjąć dla własnej satysfakcji. Zamierzam też kupić książkę "Sam naprawiam.." ok. 90zł, interfejs VAG ok.150zł, oprogramowanie już mam. Jeżeli ktoś ma jakieś dobre rady dla mnie to będę wdzięczny. Nie jestem taki zielony w temacie, trochę się oczytałem ale chcę się poradzić doświadczonych. Jak uporam się z zadaniem i będzie wszystko OK to opiszę wszystko dokładnie na forum. Pozdrawiam
Ksiażkę kupisz na Allegro za 60 PLN. Jak sie postarasz to możesz ja nawet ściągnąć z netu za darmochę. Interface też można kupić na Allegro znacznie taniej - 50 % , lecz zanim się zdecydujesz to sprawdź czy sterownik Twojego silniczka posiada opcje komunikacji z VAG. Z tego co się orientuje to nie wszystkie 1Z to potrafiły.
- Organista18
- Forum Audi 80
- Posty: 491
- Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
- Lokalizacja: Lębork
- Kontakt:
Dobra rada przed zdjęciem starego paska poustawiaj wszystkie znaki na "0" (na wale i na pompie wtryskowej) bo z tego co się orientuję to koło na wałku rozrządu jest na stożku, a nie na wypuście i nie ma znaczków. Jak będziesz czhciał go ustawić to będziesz musiał zdejmować dekiel od klawiatury i ustawiać po zaworach, a to wymaga trochę wiedzy i praktyki. Powodzenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 114
- Rejestracja: 13 kwie 2007, 09:23
Ja myślę że nie ma sensu i sam bym się do tego nie zabierał, wymiana u mechanika będzie cię tyle kosztować co ta książka na allegro (no chyba ze się postarasz). No ale gratuluje samozaparcia. I jak już będziesz po zabiegu, skrobnij tutaj jak ci poszło, wszyscy zapewne będziemy czekać z niecierpliwością.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
A ja myśle że jest sens i warto, bo nie ma to jak samemu coś umieć i potrafić. Jak to mówią, niewiedza kosztuje :mrgreen: Gdybym ja nie wiedział co nie co i nie starał sie rozwiazać problemu najpierw sam i pojechał do mechanika z moja turbinką to zapłąciłbym oko 500 zł za jej regeneracje a sam doszedłem do tego że zaworek upustowy do spalin sie zacioł. Godzina pracy i było zrobione. A co do rozrządu to najgorszy jest pierwszy raz :lol: Sam przekonasz sie że to nie jest jednak taka czarna magia Powodzenia.Damian1406 pisze:Ja myślę że nie ma sensu i sam bym się do tego nie zabierał, wymiana u mechanika będzie cię tyle kosztować co ta książka na allegro (no chyba ze się postarasz). No ale gratuluje samozaparcia. I jak już będziesz po zabiegu, skrobnij tutaj jak ci poszło, wszyscy zapewne będziemy czekać z niecierpliwością.
- kilerek 23
- Forum Audi 80
- Posty: 121
- Rejestracja: 19 mar 2007, 16:44
- Lokalizacja: konin