[1.9TDI 1Z] Temat Tabu czyli szarpanie na 4 i 5 Biegu.
[1.9TDI 1Z] Temat Tabu czyli szarpanie na 4 i 5 Biegu.
Witam
Miałem problem z szarpaniem z moim 1Z szczególnie przy przyspieszaniu na 4 i 5 biegu. Auto strasznie szarpało. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazywały na indukcyjny nastawnik pompy. Przejechałem pól Polski do osoby która dokonała tego zabiegu. Ku naszemu zdziwieniu po diagnozie VAG-iem komputer nie wykazał żadnego błędu. Robiliśmy testy dynamiczne (podczas szarpania) oraz statyczne. Komputer niczego nie wykazywał. Wszystkie parametry pracy silnika w normie. Mimo to zdecydowaliśmy ,że wyczyścimy nastawnik. Krótko mówiąc nastawnik był z lekka zabrudzony opiłkami metalu (wirnik oraz pozostałe elementy). Po starannym wyczyszczeniu nastawnika szarpanie pozostało ((
Nie mam już pomysłu co to może być: <osohozi>
-czujnik położenia wału
-wtrysk sterujący
-czasami pojawiają się bombelki powietrza w wężyku paliwowym
-mam zamiar zakupić jakiś dodatek do paliwa w celu przeczyszczenia wtrysków
Dodam że silnik równiutko pracuje na wolnych obrotach. Na 1 2 i 3 biegu ciągnie równo. Na 4 i 5 pojawiają się cyrki.
Proszę o jakieś wskazówki co robić dalej....
Temat wałkowany milion pięćset dwa dziewięćset razy. A dwa regulamin, nie piszemy DRUKOWANYMI LITERAMI!!. Następnym razem temat poleci do śmietnika bez uprzedzania. Solskier.
Miałem problem z szarpaniem z moim 1Z szczególnie przy przyspieszaniu na 4 i 5 biegu. Auto strasznie szarpało. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazywały na indukcyjny nastawnik pompy. Przejechałem pól Polski do osoby która dokonała tego zabiegu. Ku naszemu zdziwieniu po diagnozie VAG-iem komputer nie wykazał żadnego błędu. Robiliśmy testy dynamiczne (podczas szarpania) oraz statyczne. Komputer niczego nie wykazywał. Wszystkie parametry pracy silnika w normie. Mimo to zdecydowaliśmy ,że wyczyścimy nastawnik. Krótko mówiąc nastawnik był z lekka zabrudzony opiłkami metalu (wirnik oraz pozostałe elementy). Po starannym wyczyszczeniu nastawnika szarpanie pozostało ((
Nie mam już pomysłu co to może być: <osohozi>
-czujnik położenia wału
-wtrysk sterujący
-czasami pojawiają się bombelki powietrza w wężyku paliwowym
-mam zamiar zakupić jakiś dodatek do paliwa w celu przeczyszczenia wtrysków
Dodam że silnik równiutko pracuje na wolnych obrotach. Na 1 2 i 3 biegu ciągnie równo. Na 4 i 5 pojawiają się cyrki.
Proszę o jakieś wskazówki co robić dalej....
Temat wałkowany milion pięćset dwa dziewięćset razy. A dwa regulamin, nie piszemy DRUKOWANYMI LITERAMI!!. Następnym razem temat poleci do śmietnika bez uprzedzania. Solskier.
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2009, 21:03 przez kolkus, łącznie zmieniany 2 razy.
jeśli po odpięciu kostki od prędkościomierza problem u Ciebie ustąpił, to weź się przejedź do forumowicza Adamm, który naprawi Ci ten problem (tak jak mi naprawił - miałem to samo).medman pisze:Witam w klubie szarpiących zetorów
Mam podobny problem już ze 4 miechy. Narazie pozbyłem się go poprzez odpięcie pinu czujnika prędkości pojazdu ale to nie jest dokońca dobre rozwiązanie. Jak masz logi to wrzuć 004 BS. Porównamy z moimi. Może znajdziemy przyczynę.
Ewidentnie nastawnik pompy do wymiany - pogadaj z Adamem, on Ci powie co i jak
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Nie tylko do Ciebie, ale do ogółu... Jeśli to nie jest standard nastawnik, czujnik czy inne znane rzeczy, w ów czas w 99% przypadków sofy jest skopany. Wsadź oryginał i sprawdź czy dalej jest nie tak jak należy.medman pisze:Jeżeli do mnie to pytanie to był robiony soft. To co jest w takim razie na tym widelcu?
[1.9 TDI 1Z]
Witam wszystkich! Ja tez od jakiegos czasu walcze z szarpaniem i powiem ze przerabialem wszystkie metody z forum! Ale do rzeczy; chcialem przeszczepic z mojej rozbitej audioli 94r do obecnej 95r sterownik silnika jak to w poscie opisujecie tylko na sterowniku z rozbitej jest taki nr; 028 906 021 D a w jezdzacej taki 028 906 021 A.P I tu moje pytanie czy moge zamienic je na probe a jak nie bedzie szarpalo to na stale.? Dodam ze w jezdzacej napewno ktos dlubal przy mocy! Prosze o szybka odpowiedz.!
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
stanley8@, Możesz go podmienić, jedynie będziesz musiał "dopasować" vagiem immoblizer bo inaczej auto nie odpali.
Bo w golfie świece są na innym pinie (związane jest to z pedałem gazu) i rozbieżność w rocznikach ma to dokładnie jak myślisz pozmieniane) zwłaszcza ta różnica jest pomiędzy 1Z a AFN. W audi brak przeciwwskazań <ok>wiem ze w golfach jak zamienisz sterowniki z 94 z 95 (94 do 95) to nie pojawia sie wogole kontrolka swiec i auto inaczej pracuje, inna pinologia chyba