Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Temat Tabu czyli szarpanie na 4 i 5 Biegu.

Awatar użytkownika
kolkus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 07 mar 2009, 14:09
Lokalizacja: Oborniki Wlkp

[1.9TDI 1Z] Temat Tabu czyli szarpanie na 4 i 5 Biegu.

Post autor: kolkus » 11 kwie 2009, 13:13

Witam

Miałem problem z szarpaniem z moim 1Z szczególnie przy przyspieszaniu na 4 i 5 biegu. Auto strasznie szarpało. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazywały na indukcyjny nastawnik pompy. Przejechałem pól Polski do osoby która dokonała tego zabiegu. Ku naszemu zdziwieniu po diagnozie VAG-iem komputer nie wykazał żadnego błędu. Robiliśmy testy dynamiczne (podczas szarpania) oraz statyczne. Komputer niczego nie wykazywał. Wszystkie parametry pracy silnika w normie. Mimo to zdecydowaliśmy ,że wyczyścimy nastawnik. Krótko mówiąc nastawnik był z lekka zabrudzony opiłkami metalu (wirnik oraz pozostałe elementy). Po starannym wyczyszczeniu nastawnika szarpanie pozostało :(((


Nie mam już pomysłu co to może być: <osohozi>
-czujnik położenia wału
-wtrysk sterujący
-czasami pojawiają się bombelki powietrza w wężyku paliwowym
-mam zamiar zakupić jakiś dodatek do paliwa w celu przeczyszczenia wtrysków

Dodam że silnik równiutko pracuje na wolnych obrotach. Na 1 2 i 3 biegu ciągnie równo. Na 4 i 5 pojawiają się cyrki.

Proszę o jakieś wskazówki co robić dalej....

Temat wałkowany milion pięćset dwa dziewięćset razy. A dwa regulamin, nie piszemy DRUKOWANYMI LITERAMI!!. Następnym razem temat poleci do śmietnika bez uprzedzania. Solskier.
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2009, 21:03 przez kolkus, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
prezes.pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 01 wrz 2008, 20:10
Lokalizacja: Gozdnica (lubuskie)

Post autor: prezes.pl » 11 kwie 2009, 13:21

sprawdz poduszki pod skrzynia u mojego znajomego tez tak szarpalo wymienil i ma spokuj

medman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 08 mar 2009, 17:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: medman » 11 kwie 2009, 17:37

Witam w klubie szarpiących zetorów ;-)
Mam podobny problem już ze 4 miechy. Narazie pozbyłem się go poprzez odpięcie pinu czujnika prędkości pojazdu ale to nie jest dokońca dobre rozwiązanie. Jak masz logi to wrzuć 004 BS. Porównamy z moimi. Może znajdziemy przyczynę. <piwo>

Awatar użytkownika
hct
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 25 sie 2007, 12:43
Lokalizacja: Kraków/Jasło

Post autor: hct » 11 kwie 2009, 18:34

masz jakiś soft wgrany do kompa czy seryjny po czyszczeniu ci szarpie dalej ??

mlubinski

Post autor: mlubinski » 11 kwie 2009, 20:41

medman pisze:Witam w klubie szarpiących zetorów ;-)
Mam podobny problem już ze 4 miechy. Narazie pozbyłem się go poprzez odpięcie pinu czujnika prędkości pojazdu ale to nie jest dokońca dobre rozwiązanie. Jak masz logi to wrzuć 004 BS. Porównamy z moimi. Może znajdziemy przyczynę. <piwo>
jeśli po odpięciu kostki od prędkościomierza problem u Ciebie ustąpił, to weź się przejedź do forumowicza Adamm, który naprawi Ci ten problem (tak jak mi naprawił - miałem to samo).
Ewidentnie nastawnik pompy do wymiany - pogadaj z Adamem, on Ci powie co i jak :)

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 11 kwie 2009, 21:01

Co do problemu. Nastawnik może być nieprecyzyjnie złożony.... i to już tak mógł wyjechać z fabryki. Ponawiam Pytanie kolegi hct, soft był grzebany? Jak tak to masz odpowiedz na widelcu.

medman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 08 mar 2009, 17:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: medman » 11 kwie 2009, 21:31

Solskier pisze:Co do problemu. Nastawnik może być nieprecyzyjnie złożony.... i to już tak mógł wyjechać z fabryki. Ponawiam Pytanie kolegi hct, soft był grzebany? Jak tak to masz odpowiedz na widelcu
Jeżeli do mnie to pytanie to był robiony soft. To co jest w takim razie na tym widelcu?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 11 kwie 2009, 21:54

medman pisze:Jeżeli do mnie to pytanie to był robiony soft. To co jest w takim razie na tym widelcu?
Nie tylko do Ciebie, ale do ogółu... Jeśli to nie jest standard nastawnik, czujnik czy inne znane rzeczy, w ów czas w 99% przypadków sofy jest skopany. Wsadź oryginał i sprawdź czy dalej jest nie tak jak należy.

medman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 08 mar 2009, 17:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: medman » 11 kwie 2009, 22:27

Miałem już cichą nadzieję. :-( Nastawnik czyściłem milion razy potem kupiłem drugi i to samo. Soft był sprawdzany jest napewno ok. Na seryjnym sofcie to samo czyli do du.y.

Awatar użytkownika
kolkus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 07 mar 2009, 14:09
Lokalizacja: Oborniki Wlkp

Post autor: kolkus » 11 kwie 2009, 22:46

Ja mam soft oryginalny. Nic tam nie było grzebane.
Po Świętach sprawdzę poduszki pod skrzynią biegów.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 12 kwie 2009, 08:12

Kiedyś widziałem takie auto które szarpało na 4 i 5 biegu pod obciążeniem (tzn pod górę) z niższych obrotów (okolice 2 tyś), niby było wszytko ok, ale dopiero podmiana sterownika sprawiła iż auto przestało szarpać. Warto i to sprawdzić. ;-)

stanley8@
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 14 mar 2009, 21:22
Lokalizacja: Nowy Sacz/Malopolska

[1.9 TDI 1Z]

Post autor: stanley8@ » 14 kwie 2009, 16:58

Witam wszystkich! Ja tez od jakiegos czasu walcze z szarpaniem i powiem ze przerabialem wszystkie metody z forum! Ale do rzeczy; chcialem przeszczepic z mojej rozbitej audioli 94r do obecnej 95r sterownik silnika jak to w poscie opisujecie tylko na sterowniku z rozbitej jest taki nr; 028 906 021 D a w jezdzacej taki 028 906 021 A.P I tu moje pytanie czy moge zamienic je na probe a jak nie bedzie szarpalo to na stale.? Dodam ze w jezdzacej napewno ktos dlubal przy mocy! Prosze o szybka odpowiedz.!

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 14 kwie 2009, 19:06

stanley8@, raczej nie beda wspolpracowaly zamiennie, ale sprobowac mozesz

wiem ze w golfach jak zamienisz sterowniki z 94 z 95 (94 do 95) to nie pojawia sie wogole kontrolka swiec i auto inaczej pracuje, inna pinologia chyba

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 14 kwie 2009, 20:53

stanley8@, Możesz go podmienić, jedynie będziesz musiał "dopasować" vagiem immoblizer bo inaczej auto nie odpali.
wiem ze w golfach jak zamienisz sterowniki z 94 z 95 (94 do 95) to nie pojawia sie wogole kontrolka swiec i auto inaczej pracuje, inna pinologia chyba
Bo w golfie świece są na innym pinie (związane jest to z pedałem gazu) i rozbieżność w rocznikach ma to dokładnie jak myślisz pozmieniane) zwłaszcza ta różnica jest pomiędzy 1Z a AFN. W audi brak przeciwwskazań <ok>

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 14 kwie 2009, 21:16

Solskier, 1Z a AFN to dwie rozne bajki

ja mowie o podmianie 8 botowych od 1Z tylko dwa rozne roczniki (95 i 94)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl