
piszcie co to jest jak to można zmierzyc czy działa prawidłowo i jakie objawy odpowiadaja za uszkodzenie tego czegoś


więc nr 3 na zdjęciu to czujnik temperatury silnika który daje sygnał do ecu czy na polu jest zimno czy nie czyli czy silnik ma właczyc ssanie ale jesli jest walniety i caly czas pokazuje np ze jest zimno to siniczek bedzie buzo paliwa połykal bedzie sie zalewał przy odpalaniu na ciepłym. Jesli chcecie go sprawdzic u mnie jest 2- pinowy poprost mierzymy jego opornosc jesli jest zimny powinien wskazywac 3 000 ohm a jak ciepły to 300 ohm jesli sie myle niech mnie ktos poprawi

nr.9 sonda lambda jest ich dwie druga z drugiej strony


EDIT: Sonda z prawej strony samochodu to sonda nr. 1 a z lewej (strona kierowcy) sonda 2. To na przyszłość jakby komuś pokazało kod usterki sondy 1 i miał zagwozdkę która to sonda
nr 4. czyjnik temperatury odpowiedzalny za wskazania na desce rozdzielczej u mnie brazowy


nr.6 to silnik krokowy odpowiedzialn za obroty biegu jałowego a ja myslalem ze on jest tam przy filtrze powietrza :oops: ale dużo przewalonych postów i gdzies to znalazlem


EDIT: właściwie to elektromagnetyczny zawór stabilizacji wolnych obrotów bo nie jest on zbudowany na silniku krokowym. W ABC jest już prawdziwy silniczek krokowy.
nr.2 to czujnik położenia wału ( przez niektórych chyba nazywany czujnik halla ale nie jestem pewny czy to jedno i to samo to wywnioskowalem jesli sie myle niech mnie ktoś poprawi :oops: ) niestety nie wiem jak dziala ani jak go sprawdzic na drugiej głowicy jest z przodu silnika pod osłona rozrządu ( chyba

EDIT: to nie czujnik położenia wału tylko wałka rozrządu i jest tylko jeden a nie dwa. Można sprawdzić go diodą LED 12V albo miernikiem. Diodę LED podłączyć pod plus na akumulatorze i do śrokowego pinu halla. Podczas kręcenia rozrusznikiem ma migać. Należy pamiętać o właściwym podłączeniu LEDa bo przy złej polaryzacji nie będzie migać. Miernikiem można sprawdzić w podobny sposób do śrokowego halla i do masy. Należy powoli pokręcać silnikiem (popychając na biegu czy kręcąc kluczem) napięcie powinno się zmieniać między 0 a 12V (na włączonym zapłonie) jeśli nie dochodzi do zera albo 12V to hall jest zepsuty.
EDIT: Jeszcze są dwa indukcyjne czujniki położenia wału: https://audi80.pl/download.htm?id=13467 (G4 czujnik punktu zapłonu, G28 czujnik obrotów). Bez nich samochód nie odpali.
Można doraźnie sprawdzić opór na ich kostkach miernikiem: https://audi80.pl/download.htm?id=13594