Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Skrzypienie przy kole

s4nte
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 27 cze 2007, 22:41
Lokalizacja: skarżysko

Post autor: s4nte » 15 kwie 2009, 19:54

kolego a nie założyłeś przypadkiem nowych odboji na amortyzatary?

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 15 kwie 2009, 20:21

s4nte pisze:kolego a nie założyłeś przypadkiem nowych odboji na amortyzatary?
Tak są założone nowe odboje i osłony
Obrazek

s4nte
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 27 cze 2007, 22:41
Lokalizacja: skarżysko

Post autor: s4nte » 15 kwie 2009, 20:37

to jesli przed wymianą nie było tych pisków a po wymianie są to ja stawiam na te odboje,że to one są powodem tych pisków.poprostu podczas nierównosci one przesuwaja sie po amortyzatorze i wytwazrają ten dźwięk.mam to samo u siebie i planuje wyjąć te odboje bo juz mnie to drażni

Awatar użytkownika
melomarcin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 11 maja 2008, 20:44
Lokalizacja: Lublin

Post autor: melomarcin » 15 kwie 2009, 22:58

s4nte pisze:to dziwna sprawa bo sam pisałeś że skrzypi przy kole a nie przy poduszce amortyzatora.czasmi nasmarowanie sworznia nic nie pomoże bo poprostu jest już bardzo wytarty i trzeba kupić nowy.
chłopie! sworzeń i końcówki to teflon! jak się porządnie "wydarty" zrobi to nie zdąży "skrzypnąć" tylko rozleci się i tyle z tego będzie. ale najpierw będzie stukać pukać co nie miara, a nie skrzypieć.
pozdro

s4nte
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 27 cze 2007, 22:41
Lokalizacja: skarżysko

Post autor: s4nte » 15 kwie 2009, 23:31

jednak u mnie nasmarowanie tego sworznia pomogło,tylko niewiem na jak długo bo dopiero kilka dni jeżdże.pomogło w tym sensie że też mi skrzypiało przy kole a od czasu nasmarowanie skrzypienie ustało.tylko powtarzam że niewiem na jak długo.

940NW

Post autor: 940NW » 16 kwie 2009, 08:15

No to wymieniłem te łożyska. Pomimo tego, że moja wiedza mechaniczna nie jest zbyt rozległa, to żadnej filozofii w tym nie ma. Jedynie z tą śrubą na górze był problem (2 nasadki urwane i jeden klucz skrzywiony przy tym Imbusie nr7), sprawę załatwił klucz pneumatyczny, poza tym do jednej końcówki drążka trzeba było ściągacz (druga prawie sama wyszła). Zobaczmy czy to to mi trzeszczało, ale nawet jeśli nie to i tak warto było wymienić bo na nierównościach jest znacznie ciszej (jak wyjechałem od mechanika to przez kilka dni pojawiały się jakieś popiskiwania, chyba takie same o jakich pisze kolega wyżej, a jak sam sobie zrobiłem to jest cisza). Mam jeszcze pytanie trochę z innej beczki. Tam przy hamulcach jest taki gumowy przewód, (potem przechodzi w aluminiowy), czy on jest w środku zbrojony, bo z zewnątrz jest troszkę nacięty (ale to chyba norma w końcu w czasie jazdy może zebrać jakimś kamieniem).

Awatar użytkownika
krzycho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: krzycho » 16 kwie 2009, 11:01

Tam przy hamulcach jest taki gumowy przewód, (potem przechodzi w aluminiowy), czy on jest w środku zbrojony
Jest zbrojony, ale dobrze by było go wymienić <ok>

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 16 kwie 2009, 12:10

s4nte pisze:a mi sie wydaje ze nie potrzebnie wymieniasz tą poduszke z łożyskiem.ja miałem takie same objawy i przyczyną tego skrzypienia był sworzeń.tak na logike,słyszysz skrzypienie na dole przy kole a wymieniasz poduszke która znajduje sie u góry.dla mnie to jest nie logiczne.poprostu można strzykawką przebić tą gume (osłone sworznia)i wstrzyknąć tam oleju,jesli skrzypienie ustanie problem masz rozwiązany.chodź to na długo nie pomoże to nasmarowanie tego sworznia ale chociaż wiesz co masz na bank do wymiany.

[ Dodano: 2009-04-15, 00:46 ]
wogóle to nie rozumiem niektórych porad tu napisanych przez klubowiczów.chłopak pisze że ewidentnie słyszy skrzypienie przy kole a wy mu karzecie wymieniać część która znajduje sie zupełnie gdzie indziej.wydaje mi sie że najpierw trzeba szukać pzryczyny najprostszą drogą w tym pzrypadku nasmarowanie sworznia (15 min roboty),a nie odrazu wymieniać rzecz z którą troche dłużej koledze zejdzie bo widze ze nie jest troche zorientowany w mechanice.trzeba zaczynac od najprostszych pzryczyn tego skrzypienia,a nie kolege odrazu rzucać na głęboką wode.
A mi się wydaje kolego że Ty czytasz tylko przeróżne fora...
Sorry za takie stwierdzenie, nie żyw do mnie urazy ale w momencie kiedy przebijesz gumę sworznia czy końcówki drążka igłą to robisz w niej dziurę i jeśli ta część była dobra to za niedługi czas już nie będzie bo smar będzie wypływał przez ową dziurę która zresztą się powiększy, co więcej tam jest smar łożyskowy a nie olej :!:
Kolejna sprawa to fakt iż odgłosy często są mylne i ich domniemane pochodzenie nie musi być właściwe. Prosty przykład - u mnie stukało niemiłosiernie po dodaniu gazu podczas jazdy na wprost z okolic skrzyni biegów. Co było przyczyną :?: Prawy przegub zewnętrzny :!:
takich przykładów można by było wymieniać sporo.



Co do pękniętego przewodu gumowego - to jest przewód hamulcowy i należy go wymienić bo może się w pewnym momencie okazać że nie masz hamulców...

940NW

Post autor: 940NW » 16 kwie 2009, 12:51

No to tak trzeba będzie zrobić. Więc najlepiej będzie wymienić wszystkie 4. Z tyłu są takie same (jeszcze nie zaglądałem)?, bo wygląda mi na to ,ze to jeszcze oryginalne z 1992 roku

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 16 kwie 2009, 14:34

W sklepie ci powiedzą po katalogu - mogą się różnic długością.

s4nte
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 27 cze 2007, 22:41
Lokalizacja: skarżysko

Post autor: s4nte » 16 kwie 2009, 21:18

Oofol pisze:A mi się wydaje kolego że Ty czytasz tylko przeróżne fora...
Sorry za takie stwierdzenie, nie żyw do mnie urazy ale w momencie kiedy przebijesz gumę sworznia czy końcówki drążka igłą to robisz w niej dziurę i jeśli ta część była dobra to za niedługi czas już nie będzie bo smar będzie wypływał przez ową dziurę która zresztą się powiększy, co więcej tam jest smar łożyskowy a nie olej
Kolego,jesli sworzeń zaczyna skrzypieć to znaczy że w najblizszym czasie szlag go trafi,wiec nawet jeśli spróbuje go nasmarowac i pzrebije cieniutką igłą tą gume to dużej straty nie wyzrądze bo on i tak jest juz do wymiany,a jakiś czas jeszcze można na nim pojeździć.

noorbi

Post autor: noorbi » 16 kwie 2009, 22:42

Kolego,jesli sworzeń zaczyna skrzypieć to znaczy że w najblizszym czasie szlag go trafi,wiec nawet jeśli spróbuje go nasmarowac i pzrebije cieniutką igłą tą gume to dużej straty nie wyzrądze bo on i tak jest juz do wymiany,a jakiś czas jeszcze można na nim pojeździć.
:shock: Zabiegi rodem z "fachofcuf".
Nie polecam taki różności, w zawieszeniu nie ma co oszczędzać, a w przypadku sworznia to już woła o pomstę.

s4nte
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 27 cze 2007, 22:41
Lokalizacja: skarżysko

Post autor: s4nte » 17 kwie 2009, 00:35

noorbi pisze:Zabiegi rodem z "fachofcuf".
Nie polecam taki różności, w zawieszeniu nie ma co oszczędzać, a w przypadku sworznia to już woła o pomstę.
po pierwsze to ja nikomu nie kaze oszczędzac na zawieszeniu.po drugie jest to jakaś metoda sprawdzenia czy to na 100% wina sworznia(skrzypienie).i niech nikt nie pisze tutaj że jeśli skrzypi ewidentnie przy kole to trzeba wymienic łożysko w poduszce amortyzatora bo to już wogóle jest abstrakcja.aha i tą "dziure"nie robi sie gwoździem tylko cieniutka igłą np.taką jak krew pobierają więc nie zgodze sie z tym że dostanie sie tam jakis piach,a tym bardziej że smar wypłynie.moje zdanie na ten temat jest takie,a kazdy moze robic jak chce.jesli bym słuchał niektórych tu porad to nim bym znalazł usterke to prawie całe zawieszenie bym wymienił na nowe,a wydaje mi sie że to nie o to chodzi.

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 17 kwie 2009, 08:05

s4nte, w poniedziałek umówiony jestem na wymianę amortyzatorów.. i innych pierdół :mrgreen: na tył ;-)
.... na przód jest gwarancja więc złoży się reklamację i przy okazji wymieni się... zobaczymy czy coś to pomoże ;-)

940NW

Post autor: 940NW » 17 kwie 2009, 12:34

Zgadzam się, że to nie łożysko u mnie skrzypiało bo skrzypi nadal, ale łożyska i tak było warto wymienić. W najbliższych dniach postaram się wymienić sworznie i końcówki i miejmy nadzieję będzie cisza. Ten sworzeń wyjdzie bez większych problemów czy tak samo jak te końcówki trzeba jakiś ściągacz?

[ Dodano: 2009-04-18, 08:22 ]
Skrzypienie staje się coraz bardziej dokuczliwe. Potrafi skrzypiec nawet przy jeździe na wprost. No nic zamawiam i wymieniam te sworznie i końcówki jak najszybciej

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl