Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.6 102 KM]Piszcząca kontrolka oleju silnik.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 18 kwie 2007, 12:17

Nie, nie, nie jestem mechanikiem. Lubie grzebać poprostu przy samochodzie. A co do resetowania kompa to juz było coś na forum. Chłopacy pisali żeby odłączyć klamry od akumulatora na noc i sterowniki powinny sie zresetować. Możesz sprubować, nic nie tracisz. Nie wiem czy na VAG-u by ci nie wykryło co nie gra z tym ciśnieniem.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 18 kwie 2007, 21:47

Wystarczy zdjąć na kilka godzin minusową klemę. Często pomaga w skasowaniu błędów, ale nie zawsze. A tak w ogóle to kontrolka oleju nie ma nic wspólnego ze sterownikiem silnika.

Misiek_Stce
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 964
Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Misiek_Stce » 19 kwie 2007, 06:49

Zeby zresetowac kompa powinno sie zdjąc na 15 minut plusowa klemę.

Damian1406
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 13 kwie 2007, 09:23

Post autor: Damian1406 » 19 kwie 2007, 08:16

no to którą mam wreszcie zdjąć klemę plusową czy minusową, chyba nie grozi mi to tym że poduchy mi wystrzelą? Bo bym się chyba pociachał.
DAMIAN

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 19 kwie 2007, 09:15

Daj sobie spokój z tym odłączaniem klem, bo z tego nic nie wyniknie. To nic nie pomoże. Zrób to co napisałem poniżej:
1. Sprawdź, czy czujniki nie sa przypadkiem zamienione miejscami.
2. Wymontuj licznik oraz odkręć moduł CHECK. Na płytce modułu posprawdzaj wszystkie pola kontaktowe i miejsca lutowania. w przypadku podejrzeń o wystepowanie zimnych lutów popraw lutowanie.
3. Użyj spray-u do kontaktów i psiuknij do otworków w białej wtyczce.
4. Uruchom auto i staraj sie rozgrzać silnik co najmniej do 80 st. jeżdżac z obrotami silnika poniżej 2500 obr/min.

Opisz na forum, co z tego wynikło.

Damian1406
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 13 kwie 2007, 09:23

Post autor: Damian1406 » 19 kwie 2007, 09:56

czarekj pisze:Daj sobie spokój z tym odłączaniem klem, bo z tego nic nie wyniknie. To nic nie pomoże. Zrób to co napisałem poniżej:
1. Sprawdź, czy czujniki nie sa przypadkiem zamienione miejscami.
2. Wymontuj licznik oraz odkręć moduł CHECK. Na płytce modułu posprawdzaj wszystkie pola kontaktowe i miejsca lutowania. w przypadku podejrzeń o wystepowanie zimnych lutów popraw lutowanie.
3. Użyj spray-u do kontaktów i psiuknij do otworków w białej wtyczce.
4. Uruchom auto i staraj sie rozgrzać silnik co najmniej do 80 st. jeżdżac z obrotami silnika poniżej 2500 obr/min.

Opisz na forum, co z tego wynikło.
Dzięki czarekj, zrobię tak jak napisałeś, mam nadzieję że to zadziała, jeśli tak to będę cię chwalił w niebogłosy 8-)
DAMIAN

Awatar użytkownika
czester-11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

Post autor: czester-11 » 19 kwie 2007, 10:22

ja tak mialem ze mi czujnik nawalil a konkrertniej przekaznik odpowieadajcuy za kontrolke oleju.
wyciagnelem go i wszystko gralo. jezeli masz stan oleju w pozadku to sprawdz ten przekaznik . jest pod polko pod kolumna kierownicza. wyciagnij i wtedy odpal silnik jezeli przestanioe piszczec to bedziesz musial go wymienic.

Damian1406
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 13 kwie 2007, 09:23

Post autor: Damian1406 » 19 kwie 2007, 11:25

Jest on jakoś opisany, jeśli tak to podaj, bo jeśli jest ich tam więcej to żebym wiedział który mam wyciągnąć.
DAMIAN

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 19 kwie 2007, 11:54

czester-11 pisze:ja tak mialem ze mi czujnik nawalil a konkrertniej przekaznik odpowieadajcuy za kontrolke oleju.
wyciagnelem go i wszystko gralo. jezeli masz stan oleju w pozadku to sprawdz ten przekaznik . jest pod polko pod kolumna kierownicza. wyciagnij i wtedy odpal silnik jezeli przestanioe piszczec to bedziesz musial go wymienic.
Czester - co do modelu B3 to masz rację. Z tego co kojarze to w modelu B4 taki jaki ma kolega Damian tą funkcję pełni moduł CHECK. Sorki jeżeli się mylę, ale sprawdzałem opis przekaźników na panelu dodatkowym i w B4 takiego nie ma.

W B3 ten przekaźnik miał wysoką obudowę z wytłoczonym schematem i opisem "oldruck", czy jakoś tam po niemiecku. Sądzę że w B4 go nie ma, ale poszukać zawsze możesz. :lol:

W moim B4 z 1993 roku nie ma takiego przekaźnika.
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2007, 12:44 przez czarekj, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czester-11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

Post autor: czester-11 » 19 kwie 2007, 12:19

w b3 tak wlasnie jest ale nic nie zaszkodzi jak sprawdzisz.. poprostu odkrec pólke i przekrec kluczyk i posluchaj ktory to. bo tak w ciemno teraz ci nie powiem jak jest podpisany bo niemam go przy sobie .. najwyzej pozniej poszukam to fote cykne albo cos,.

Damian1406
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 13 kwie 2007, 09:23

Post autor: Damian1406 » 20 kwie 2007, 08:52

Ale się nakombinowałem zrobiłem wszystko jak pisaliście i nic nadal pika s....a jedna.
Jeden mechanik stwierdził że to może być wina rozrusznika, mówił że jest to jakoś powiązane.
Co wy na to :?:

I jeszcze jedno, przy filtrze oleju mam taką małą chłodniczkę, która chłodzi olej silnikowy, wy też tak macie przy swoich B4 z silnikiem ADA :?:
DAMIAN

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga