[1.9TD AAZ] Dziwny stuk i dymienie.
[1.9TD AAZ] Dziwny stuk i dymienie.
Witam forumowiczow
Ostatnio przy samochodzie troche modzilem, wymienialem sam pompke wtryskowa, pozniej w ramach testow powrocilem na stara. I w sobote zaczely sie jajca. A mianowicie, trudnosci z zapaleniem, nierowna praca na jalowych, i siwy gryzacy dym ktory nie ustepuje po nagrzaniu. Rozrzad na 100000000% ustawiany dobrze, zaplon na zegar, a nawet na sluch nic nie pomaga. Przy mocniejszym dodaniu gazu slychac stukot, przy delikatnym powoli sie wkreca i nie slychac stukow. Ponizej 2 filmiki.
zmierzylem nawet cisnienie na garczkach i wyszlo: 1 [odstrony odmy]=28, 2=33,5 , 3=34 , 4=34 ,, dwa razy powtarzalem probe na 1 garze i 2razy pokazalo 28, straszne odejscie od innych, uszczelka to raczej nie bo sasiedni gar tez bylby slaby,, zapiekly sie pierscienie? Badz popekaly? Zauwazylem ze przedmuchy sie znacznie powiekszyly, jak podniesie sie miarke od oleju to juz dosc obficie dymi, nie mowiac o odmie. Wtryski zmienilem na stare i to samo, pompy 3 rozne przekladalem i to samo. Palenie z rana wyglada tak ze jak pociagne go rozrusznikiem w obroty to zalapie a od strzala sam nie chce. Ciutke oleju z bagnetu ubylo. Moze ktos wie o co chodzi?
Ostatnio przy samochodzie troche modzilem, wymienialem sam pompke wtryskowa, pozniej w ramach testow powrocilem na stara. I w sobote zaczely sie jajca. A mianowicie, trudnosci z zapaleniem, nierowna praca na jalowych, i siwy gryzacy dym ktory nie ustepuje po nagrzaniu. Rozrzad na 100000000% ustawiany dobrze, zaplon na zegar, a nawet na sluch nic nie pomaga. Przy mocniejszym dodaniu gazu slychac stukot, przy delikatnym powoli sie wkreca i nie slychac stukow. Ponizej 2 filmiki.
zmierzylem nawet cisnienie na garczkach i wyszlo: 1 [odstrony odmy]=28, 2=33,5 , 3=34 , 4=34 ,, dwa razy powtarzalem probe na 1 garze i 2razy pokazalo 28, straszne odejscie od innych, uszczelka to raczej nie bo sasiedni gar tez bylby slaby,, zapiekly sie pierscienie? Badz popekaly? Zauwazylem ze przedmuchy sie znacznie powiekszyly, jak podniesie sie miarke od oleju to juz dosc obficie dymi, nie mowiac o odmie. Wtryski zmienilem na stare i to samo, pompy 3 rozne przekladalem i to samo. Palenie z rana wyglada tak ze jak pociagne go rozrusznikiem w obroty to zalapie a od strzala sam nie chce. Ciutke oleju z bagnetu ubylo. Moze ktos wie o co chodzi?
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2009, 18:07 przez mrozoo, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 74
- Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
- Lokalizacja: Ruda Śląska
rozrzad na stuwaxa jest dobrze zlozony, kolo na 0 a z tylu w walek rozrzadu linial wchodzi na sztywno, naciag jest prawidlowy nie za mocny nie za lekki,, no predzej zawor, ale jak do konca dam gaz to nie stuka tylko cwierka wtedylukaszwaniek pisze:Ja mam silnik 1Z i tak głośno mi zaczął stukać jak pasek rozrządu pęknął na dwa i co za ty idzie zrobił się za mocny luz. Może coś przeskoczyło Ci o ząb lub cos z zaworem się stało zablokował się i dlatego ciśnienie słabsze.
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nie ciekawie to brzmi szczerze ci powiem. A skąd ten stukot się dobywa? Próbowałeś namierzyć jego pochodzenie - w sensie mniej więcej jakie regiony?
Jeśli dźwięk pochodzi z samego silnika to obawiam się że nie obejdzie się bez zajrzenia w bebechy. Miałem przypadek że silnik też dziwnie głośno chodził - przyczyną było uszkodzenie tłoka.
Jeśli dźwięk pochodzi z samego silnika to obawiam się że nie obejdzie się bez zajrzenia w bebechy. Miałem przypadek że silnik też dziwnie głośno chodził - przyczyną było uszkodzenie tłoka.
po osluchaniu stetoskopem zdecydowanien 1 gar[ ten gdzie cisnienie wynosi 28barow] , tak samo i mi sie wydaje, bede powoli juz kompletowal panewki uszczelke pod glowice pierscienie i trzeba zrzucac glowiceLabiel pisze:Nie ciekawie to brzmi szczerze ci powiem. A skąd ten stukot się dobywa? Próbowałeś namierzyć jego pochodzenie - w sensie mniej więcej jakie regiony?
Jeśli dźwięk pochodzi z samego silnika to obawiam się że nie obejdzie się bez zajrzenia w bebechy. Miałem przypadek że silnik też dziwnie głośno chodził - przyczyną było uszkodzenie tłoka.
Labiel a co u ciebie stalo sie z tlokiem,, u mnie jest wielce prawdopodobne ze poszla tulejka badz sworzen co laczy korbowod z tlokiem
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nie mam pojęcia co mu było. Po prostu z jeden strony był lekko odłamany. Ciśnienie i w ogóle cała reszta była ok. Silnik chodził dobrze tylko że głośno. Z tego co tam kiedyś wyczytałem z powodu ubytków na tłoku niezachowana była równowaga mas, czy coś takiego i dlatego tak mi to waliło. Ale po za tym auto chodziło dobrze.
to u ciebie jeszcze lajtowo bylo,,, ja licze na to ze tlok mam nierozwalony tylko tuleja korbowodu badz sworzen wybil sie :roll: ... a u mnie kijowo chodzi, zeby odpalic trzeba krecic po 10s parenascie razy, i nonstop siwucha z tylu,, ale auto juz zagarazowane i niedlugo bedzie grzebaneLabiel pisze:Nie mam pojęcia co mu było. Po prostu z jeden strony był lekko odłamany. Ciśnienie i w ogóle cała reszta była ok. Silnik chodził dobrze tylko że głośno. Z tego co tam kiedyś wyczytałem z powodu ubytków na tłoku niezachowana była równowaga mas, czy coś takiego i dlatego tak mi to waliło. Ale po za tym auto chodziło dobrze.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
wtryski na 2 wymienilem, i pompe tez.... Dol juz rozpiety tlok wyjety, panewki jeszcze z 92roku:P tlok tez ori, luz na tulejce w ktora sworzen wchodzi jakies 0,5 mm, a panewki po rogach przygrzane leciutko i jakies tam rysy po obu stronach male,,, o dziwo pierscienie nie popekane z tym ze jeden bardziej wytarty po zewnetrznej, a olejowy przy zdejmowaniu mi sie rozlecialsilolo pisze:Witam
kiedyś też tak miałem ale to było przy wymianie końcówek wtryskiwacza ponieważ
gdy je mechol wymienił to tak samo zaczął stukać okazało się że wtryski były brudne po wyczyszczeniu wszystko wróciło do normy a ty wymieniałeś pompę i może wtrysk się po prostu zawiesił
Pozdrawiam