Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TD AAZ] Dziwny stuk i dymienie.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

[1.9TD AAZ] Dziwny stuk i dymienie.

Post autor: mrozoo » 22 kwie 2009, 14:37

Witam forumowiczow <piwo>
Ostatnio przy samochodzie troche modzilem, wymienialem sam pompke wtryskowa, pozniej w ramach testow powrocilem na stara. I w sobote zaczely sie jajca. A mianowicie, trudnosci z zapaleniem, nierowna praca na jalowych, i siwy gryzacy dym ktory nie ustepuje po nagrzaniu. Rozrzad na 100000000% ustawiany dobrze, zaplon na zegar, a nawet na sluch nic nie pomaga. Przy mocniejszym dodaniu gazu slychac stukot, przy delikatnym powoli sie wkreca i nie slychac stukow. Ponizej 2 filmiki.


zmierzylem nawet cisnienie na garczkach i wyszlo: 1 [odstrony odmy]=28, 2=33,5 , 3=34 , 4=34 ,, dwa razy powtarzalem probe na 1 garze i 2razy pokazalo 28, straszne odejscie od innych, uszczelka to raczej nie bo sasiedni gar tez bylby slaby,, zapiekly sie pierscienie? Badz popekaly? Zauwazylem ze przedmuchy sie znacznie powiekszyly, jak podniesie sie miarke od oleju to juz dosc obficie dymi, nie mowiac o odmie. Wtryski zmienilem na stare i to samo, pompy 3 rozne przekladalem i to samo. Palenie z rana wyglada tak ze jak pociagne go rozrusznikiem w obroty to zalapie a od strzala sam nie chce. Ciutke oleju z bagnetu ubylo. Moze ktos wie o co chodzi?
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2009, 18:07 przez mrozoo, łącznie zmieniany 2 razy.

lukaszwaniek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: lukaszwaniek » 22 kwie 2009, 14:49

Ja mam silnik 1Z i tak głośno mi zaczął stukać jak pasek rozrządu pęknął na dwa i co za ty idzie zrobił się za mocny luz. Może coś przeskoczyło Ci o ząb lub cos z zaworem się stało zablokował się i dlatego ciśnienie słabsze.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 22 kwie 2009, 14:53

lukaszwaniek pisze:Ja mam silnik 1Z i tak głośno mi zaczął stukać jak pasek rozrządu pęknął na dwa i co za ty idzie zrobił się za mocny luz. Może coś przeskoczyło Ci o ząb lub cos z zaworem się stało zablokował się i dlatego ciśnienie słabsze.
rozrzad na stuwaxa jest dobrze zlozony, kolo na 0 a z tylu w walek rozrzadu linial wchodzi na sztywno, naciag jest prawidlowy nie za mocny nie za lekki,, no predzej zawor, ale jak do konca dam gaz to nie stuka tylko cwierka wtedy

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 22 kwie 2009, 14:55

Robercie ja stawiam na zawór.... :-/

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 22 kwie 2009, 18:41

Niki20 pisze:Robercie ja stawiam na zawór.... :-/
jesli rozrzad jest dobrze ustawiony, to dlaczego zawor mialby klepac?

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 22 kwie 2009, 20:17

A nie masz czasem powietrza w paliwie?Wtryski wtedy głośno walą bo chodzą z luzem,może też być przydławiony dopływ paliwa.Co do ciśnienia to chyba musisz wyjechać na drogę żeby to sprawdzić a nie na postoju?

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 22 kwie 2009, 20:56

... Po oblokaniu filmiku z tatą obstawiamy tak:

Zbyt małe ciśnienie na pierwszym tłoku może wskazywać na pęknięty pierścień gdyż do reszty jest duża rozbierzność, a drugą sprawą sprawdzić zawory na tym tłoku gdyż zawór może puszczać.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 22 kwie 2009, 23:39

Nie ciekawie to brzmi szczerze ci powiem. A skąd ten stukot się dobywa? Próbowałeś namierzyć jego pochodzenie - w sensie mniej więcej jakie regiony?

Jeśli dźwięk pochodzi z samego silnika to obawiam się że nie obejdzie się bez zajrzenia w bebechy. Miałem przypadek że silnik też dziwnie głośno chodził - przyczyną było uszkodzenie tłoka.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 23 kwie 2009, 08:42

Labiel pisze:Nie ciekawie to brzmi szczerze ci powiem. A skąd ten stukot się dobywa? Próbowałeś namierzyć jego pochodzenie - w sensie mniej więcej jakie regiony?

Jeśli dźwięk pochodzi z samego silnika to obawiam się że nie obejdzie się bez zajrzenia w bebechy. Miałem przypadek że silnik też dziwnie głośno chodził - przyczyną było uszkodzenie tłoka.
po osluchaniu stetoskopem zdecydowanien 1 gar[ ten gdzie cisnienie wynosi 28barow] , tak samo i mi sie wydaje, bede powoli juz kompletowal panewki uszczelke pod glowice pierscienie i trzeba zrzucac glowice :-(
Labiel a co u ciebie stalo sie z tlokiem,, u mnie jest wielce prawdopodobne ze poszla tulejka badz sworzen co laczy korbowod z tlokiem

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 23 kwie 2009, 16:29

Nie mam pojęcia co mu było. Po prostu z jeden strony był lekko odłamany. Ciśnienie i w ogóle cała reszta była ok. Silnik chodził dobrze tylko że głośno. Z tego co tam kiedyś wyczytałem z powodu ubytków na tłoku niezachowana była równowaga mas, czy coś takiego i dlatego tak mi to waliło. Ale po za tym auto chodziło dobrze.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 23 kwie 2009, 17:02

Labiel pisze:Nie mam pojęcia co mu było. Po prostu z jeden strony był lekko odłamany. Ciśnienie i w ogóle cała reszta była ok. Silnik chodził dobrze tylko że głośno. Z tego co tam kiedyś wyczytałem z powodu ubytków na tłoku niezachowana była równowaga mas, czy coś takiego i dlatego tak mi to waliło. Ale po za tym auto chodziło dobrze.
to u ciebie jeszcze lajtowo bylo,,, ja licze na to ze tlok mam nierozwalony tylko tuleja korbowodu badz sworzen wybil sie :roll: ... a u mnie kijowo chodzi, zeby odpalic trzeba krecic po 10s parenascie razy, i nonstop siwucha z tylu,, ale auto juz zagarazowane i niedlugo bedzie grzebane

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 23 kwie 2009, 23:34

mrozoo pisze:to u ciebie jeszcze lajtowo bylo,,
Rozebrałem, przełożyłem tłok od innego silnika który akurat przypadkiem został mi od wujaszka audicy i śmiga tak już od 2 lat.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 28 kwie 2009, 08:51

No to glowica zdjeta. Wyglada ok, gladzie cylindrow jak i tloki tez wygladaja dobrze. Trzeba rozpinac dol

silolo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 02 wrz 2008, 14:15

Post autor: silolo » 28 kwie 2009, 11:23

Witam
kiedyś też tak miałem ale to było przy wymianie końcówek wtryskiwacza ponieważ
gdy je mechol wymienił to tak samo zaczął stukać okazało się że wtryski były brudne po wyczyszczeniu wszystko wróciło do normy a ty wymieniałeś pompę i może wtrysk się po prostu zawiesił
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 28 kwie 2009, 16:50

silolo pisze:Witam
kiedyś też tak miałem ale to było przy wymianie końcówek wtryskiwacza ponieważ
gdy je mechol wymienił to tak samo zaczął stukać okazało się że wtryski były brudne po wyczyszczeniu wszystko wróciło do normy a ty wymieniałeś pompę i może wtrysk się po prostu zawiesił
Pozdrawiam
wtryski na 2 wymienilem, i pompe tez.... Dol juz rozpiety tlok wyjety, panewki jeszcze z 92roku:P tlok tez ori, luz na tulejce w ktora sworzen wchodzi jakies 0,5 mm, a panewki po rogach przygrzane leciutko i jakies tam rysy po obu stronach male,,, o dziwo pierscienie nie popekane z tym ze jeden bardziej wytarty po zewnetrznej, a olejowy przy zdejmowaniu mi sie rozlecial

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl