[1.9TD AAZ] Jak zmniejszyć spalanie, pomocy!.
Zdławione przez sztangę, taki zawór bezpieczeństwa, który upuszcza nadmiar ciśnienia produkowanego przez pompę, czyli twoja pompa daje 1,5bara, ale na zaworze jest ustawione 0,8bara i 0,7bara nadciśnienia idzie w atmosferę zamiast w dolot. przyjrzyj się pompie od pod nią jest taka puszka okrągła a od niej odchodzi pręt to właśnie sztanga ze śrubą regulacyjną i puszka ustawiająca stosunek ciśnienia do podciśnienia i uruchamiająca sztangę. Było tego dużo na forum, polecam temat: dla TurboDieslowców
Czyli tankujesz mało miarodajnie bo nie za każdym razem naleje Ci się tyle samo benzyny, jedyny pewny to pod korek. Dystrybutory podają mieszankę paliwowo-powietrzną i zależy jak się ułoży tyle Ci wejdzie w danym momencie benzyny, ale jak bańki powietrza się oddzielą to zostanie mniej paliwa i nie zawsze jest to ten poziom w baku co ostatnio
Manometr podpina się dodatkowym trójnikiem, rozcinamy przewód idący od turba do pina pompy paliwa i tam wkładamy trójnik i od niego ciągniemy przewód do wskaźnika we wnętrzu OOOO, proste, a ile z tym zabawy :mrgreen:
Czyli tankujesz mało miarodajnie bo nie za każdym razem naleje Ci się tyle samo benzyny, jedyny pewny to pod korek. Dystrybutory podają mieszankę paliwowo-powietrzną i zależy jak się ułoży tyle Ci wejdzie w danym momencie benzyny, ale jak bańki powietrza się oddzielą to zostanie mniej paliwa i nie zawsze jest to ten poziom w baku co ostatnio
Manometr podpina się dodatkowym trójnikiem, rozcinamy przewód idący od turba do pina pompy paliwa i tam wkładamy trójnik i od niego ciągniemy przewód do wskaźnika we wnętrzu OOOO, proste, a ile z tym zabawy :mrgreen:
... Przed modami ledwo co jeździł a po modach zaczyna się już toczyćdubbler pisze:No widziałem filmik, poza dymieniem to jeszcze zapidala nieźle do przodu, jesteś prekursorem modzenia TD na tym forumgrinch pisze:... Ja powiem Tak pewnie zaraz dostane 3 bana ale trudno :mrgreen:
I to niby ja spamuje <lol2>
... Na początku było o dużym spalaniu potem kto chce kupić co i za ile parodia <lol>
... A na koniec że Diesel kopci :mrgreen:
... Ja powiem tak Diesel który nie kopci nie jeździ mogę to powiedzieć ze swoje doświadczenia
... Jak byście zobaczyli jak mój AAZ kopci to byście się przestraszyli![]()
7,5 litra na miasto to standart a jak ktoś mówi jak mój tato że na trasie mu spala 5,2 L no to wiecie jak już trzeba jeździć jak dziad przysłowiowy..
Kręcić TD-eki i się nie bać 8-)
A jak wam dużo pali to kupić auto na LPG <lol2>
Pozdro
Podziwiam i w sumie dążę do tego samego tylko kasa i czas mnie trzyma
Co do zakupów to pokazałem przykładowy nawet nie wiem za ile :mrgreen:
Czyli kolejny spam wyszedł, a miało być konstruktywnie <ok>
Może napiszesz ile tobie spala po tych modach, nie "jeżdżąc jak dziad" i jak było przed modami
Spalanie miasto 7.0 7,5 trasa 6,5 pod moją nogą
180 km/h skrzynia krótka i gówno można zrobić ;/
... Na 1 biegu traci trakcję a potem już ładnie ciągnie na każdym biegu bez zrywania przyczepności czyli moment jest tak fajnie rozłożony i nie jest tylko od dołu a później kicha 140km/h jest moment tzn nie jak w benzynie wiadomo ale rade daję
... Na dniach coś skręce to jak ktoś jest chętny to niech na gg zagadać to mu pokaże narq fujara

- speed_killer
- Forum Audi 80
- Posty: 114
- Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
- Lokalizacja: RPR-Przemyśl
Kiedyś przy tym samym sposobie tankowania paliła 6,5 góra ale mechanik coś kręcił przy pompie i pali 7,5-8 a ten litr czy 2 różnicy w tankowaniach to w przeliczeniu na cały zbiornik robi 0,1-0,2 litra wiec różnice mało istotne dla mnie bo co to za różnica czy pali 7,3 czy 7,5 jak paliła 6,5:)
Pomógł nie mogę dać bo to nie mój temat: -/
Mógłbyś mi zdjęcie rzucić co i jak? Będę bardzo wdzięcznydubbler pisze:Zdławione przez sztangę, taki zawór bezpieczeństwa, który upuszcza nadmiar ciśnienia produkowanego przez pompę, czyli twoja pompa daje 1,5bara, ale na zaworze jest ustawione 0,8bara i 0,7bara nadciśnienia idzie w atmosferę zamiast w dolot. przyjrzyj się pompie od pod nią jest taka puszka okrągła a od niej odchodzi pręt to właśnie sztanga ze śrubą regulacyjną i puszka ustawiająca stosunek ciśnienia do podciśnienia i uruchamiająca sztangę.

mi najwięcej ile weszło to było 73l a nominalnie 60 więc nie wiem czy to taka mała różnica, a jeśli kręcił mechanik to na pewno podkręcił dawkę na pompie i teraz więcej pali
Co do sztangi to bez manometru radziłbym nie grzebać przy turbo, a tu masz sztange, widok patrząc od filtra powietrza
![Obrazek]()
w lewo jest więcej ciśnienia i powietrza do silnika, a w prawo mniej
Co do sztangi to bez manometru radziłbym nie grzebać przy turbo, a tu masz sztange, widok patrząc od filtra powietrza
w lewo jest więcej ciśnienia i powietrza do silnika, a w prawo mniej
- speed_killer
- Forum Audi 80
- Posty: 114
- Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
- Lokalizacja: RPR-Przemyśl
Dzięki wielkie <ok>
Co do 73 litrów u mnie wchodzi max od korek z przechylonym na lewo autem 68 litra
Oczywiście sam nie będę grzebał, bo się nie znam, byle komu też nie dam
Mam takie pytanie czy wobec tego świstu turbiny i brania oleju zaryzykowalibyście wstawienie pina z 1,6 td i podkęcenie ciśnienia do 1,1-1,2 ??
Co do 73 litrów u mnie wchodzi max od korek z przechylonym na lewo autem 68 litra
Oczywiście sam nie będę grzebał, bo się nie znam, byle komu też nie dam

Mam takie pytanie czy wobec tego świstu turbiny i brania oleju zaryzykowalibyście wstawienie pina z 1,6 td i podkęcenie ciśnienia do 1,1-1,2 ??
Po samej wymianie boost pina poczujesz sporą różnicę w mocy ,dawki nie musisz zwiększać ,ciśnienia turbo również ...oczywiście jak ci będzie mało możesz zwiększyć .O turbo się nie martw zmiana pina napewno nie zaszkodzi turbinie bo niby jak?Pin zwiększa tylko dawkę paliwa wprost proporcjonalnie do cisnienia jakie wytwarza turbina. Pin możesz nabyć u mnie ,(szczegóły w moim podpisie)ma lekko zmodyfikowany kształt stożka żeby lepiej wykorzystać jego możliwosci ,za jakość ręczę ,kilkadziesiąt osób z forum vw golfa kupiło u mnie i nieżałuje ,jak chcesz poczytaj tu jest wszystko na temat pina i mechanizmu LDA http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... &start=600
- speed_killer
- Forum Audi 80
- Posty: 114
- Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
- Lokalizacja: RPR-Przemyśl
Zacznijmy może od początku:
-bierze mało bo 0,5l na 3000km, tylko gdzie, masz jakieś wycieki? Jak to uszczelka to przy zwiększeniu ciśnienia turbiny ją wydmucha. U mnie nie dolewam, mam stan od wymiany czyli jakieś 4500km, jeżdżę na Castrolu 10W40. Sączy się przez uszczelkę pomiędzy trójnikiem od EGR, a dolotem, ale nie ubywa. Łapa silnika mokra, wilgotna pompa i dolot
-dymi na czarno jak dodajesz gazu, wina - mieszanka zbyt bogata, zmniejszyć dawkę na pompie wtryskowej, lub mało powietrza, do tego gwiżdże turbina. Pytanie czy jest małe ciśnienie z winy ustawień czy raczej z winy końca pompy, podjedź do zakładu niech Ci sprawdzą turbinę, czyli luzy wycieki oleju i takie tam, jak sprawna to można modzić bez obaw
-nie łapie temperatury. Do sprawdzenia termostat, jak? Po jeździe sprawdź dolny wąż od chłodnicy jak jest zimny a górny gorący to znaczy że termostat się nie otwiera, a to może być wina dużego spalania
-dużo pali: do sprawdzenia poza termostatem: całe przewody paliwowe od baku, może są już skorodowane i przepuszczają lub jest jakaś nieszczelność, sprawdzenie pompy wtryskowej czy nie jest mokra bo może ma jakieś nieszczelności
- jak już będziesz miał pewność że jest wszystko dobrze można wstawiać pina, intercooler i zwiększyć ciśnienie, z drugiej strony jak pompa już jest na wykończeniu to też można wsadzić pin i podkręcić ciśnienie, wysra się szybciej ale za to jaka frajda z jazdy <ok>
Sam nie jestem mechanikiem i nie jestem ekspertem jak Solskier czy Grinch, mam tylko AAZ, obserwuje go i forum.
-bierze mało bo 0,5l na 3000km, tylko gdzie, masz jakieś wycieki? Jak to uszczelka to przy zwiększeniu ciśnienia turbiny ją wydmucha. U mnie nie dolewam, mam stan od wymiany czyli jakieś 4500km, jeżdżę na Castrolu 10W40. Sączy się przez uszczelkę pomiędzy trójnikiem od EGR, a dolotem, ale nie ubywa. Łapa silnika mokra, wilgotna pompa i dolot
-dymi na czarno jak dodajesz gazu, wina - mieszanka zbyt bogata, zmniejszyć dawkę na pompie wtryskowej, lub mało powietrza, do tego gwiżdże turbina. Pytanie czy jest małe ciśnienie z winy ustawień czy raczej z winy końca pompy, podjedź do zakładu niech Ci sprawdzą turbinę, czyli luzy wycieki oleju i takie tam, jak sprawna to można modzić bez obaw
-nie łapie temperatury. Do sprawdzenia termostat, jak? Po jeździe sprawdź dolny wąż od chłodnicy jak jest zimny a górny gorący to znaczy że termostat się nie otwiera, a to może być wina dużego spalania
-dużo pali: do sprawdzenia poza termostatem: całe przewody paliwowe od baku, może są już skorodowane i przepuszczają lub jest jakaś nieszczelność, sprawdzenie pompy wtryskowej czy nie jest mokra bo może ma jakieś nieszczelności
- jak już będziesz miał pewność że jest wszystko dobrze można wstawiać pina, intercooler i zwiększyć ciśnienie, z drugiej strony jak pompa już jest na wykończeniu to też można wsadzić pin i podkręcić ciśnienie, wysra się szybciej ale za to jaka frajda z jazdy <ok>
Sam nie jestem mechanikiem i nie jestem ekspertem jak Solskier czy Grinch, mam tylko AAZ, obserwuje go i forum.
Toczone mimosrodowo ,ale bez obaw u mnie w pompie siedzi już ok 15 tys km i niema śladów wycierania ,materiał z którego toczę ma wystarczającą twardość ,technologia produkcji sprawdzona i zapewniam cię że ci się nie wytrze ...zwracam kasę jakby ci się wytarł .Orginalne z 1,6 td różnią się niestety średnicą mają 11mm a w 1,9 td AAZ mają 12mm ,następna różnica to długość :1,6 td 50mm (bez części z gwintem )1.9 td 47,5mm .Różnice małe ale uwierz mi mają znaczenie .Miałem założony przez jakiś czas u siebie ori z 1,6 td ale te różnice w długości i średnicy powodowały że nie mozna było w pełni wykorzystać jego możliwości ,leży sobie teraz ale nie oferuję go nikomu do sprzedania z powodów jakie wymieniłem wcześniej ,Ale jak ktoś chce ori od 1,6 td to mogę go sprzedaćspeed_killer pisze:Te boost piny są toczone czy oryginalne z pomp 1,6 td???
- speed_killer
- Forum Audi 80
- Posty: 114
- Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
- Lokalizacja: RPR-Przemyśl
Bo zapewne masz turbo k14 a ona nie ma sztangi ,też mam taką ciśnienie reguluje się śrubą w gruszce z kontrnakrętką na klucz 10 tkę .popuszczasz kontrę i małym imbusem wkręcasz zwiększasz cisnienie lub wykręcasz zmniejszasz ciśnienie turbiny .Ale zanim zaczniesz kręcić sprawdz ile ci pompuje turbo obecnie bo to podstawowa sprawa ,kręcenie na oko bez sprawdzania manometrem efektów może się niemiło skończyć .Turbo Powinno ci dmuchać od 0,6 do 0,8 bara fabrycznie ,przynajmniej moje tak dmucha.Jeśli masz eko pompę bez boost pina to w celu polepszenia osiągów pozostało ci lekkie podkręcenie dawki paliwa na pompie wtryskowej i podkręcenie turbo do rozsądnej granicy moim zdaniem ok 1 -1,2 baraspeed_killer pisze: Dubbler mam pewien problem, nawet poważny nie mam tej sztangi u siebie przy turbinie później zdjęcie rzucę jak to wygląda :roll:
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2009, 11:27 przez muniorek, łącznie zmieniany 1 raz.
- speed_killer
- Forum Audi 80
- Posty: 114
- Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
- Lokalizacja: RPR-Przemyśl
- speed_killer
- Forum Audi 80
- Posty: 114
- Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
- Lokalizacja: RPR-Przemyśl
Raczej na pewno do wymiany ,miałem dokładnie tak samo dolny letni po kilku minutach .Po wyjęciu termostatu okazało się że siedzi tam niedomykające się do końca dziadostwo marki TOPRAN .Prawidłowo powinno być tak że dolny wąż robi się ciepły w momencie otwarcia się termostatu kiedy płyn osiągnie temp.ok.87 *jeśli ciepły robi się dość szybko to napewno termostat się nie domyka do końca