[Audi A4 1.9 TDI] Gasnący silnik i wahania obrotów.
[Audi A4 1.9 TDI] Gasnący silnik i wahania obrotów.
Witam,
Posiadam Audi 1,9 TDI od pewnego czasu mam problem z silnikiem. Postaram sie pokrótce opisać swój problem. Z góry sorki za nie fachowe nazewnictwo.
Mój pierwszy problem polega na tym, iż w jednej chwili gaśnie mi śilnik (czasem na środku skrzyżowania Jak juz tak zgaśnie to nie można go za nic zapalić, dopiero muszę odłączyć wtyczkę na pompie przy przekręconym kluczyku w stacyjce. Dopiero po takim zresetowaniu jest możliwe odpalenie go na nowo.
Taka sytuacja zdaża mi się czasem raz na 3000 km, a czasem potrafi zgasnąć kilka razy w ciągu 10 km.
Drugi problem polega na tym, iż występuje nierówna praca silnika i to zarówno wtedy gdy silnik pracuje na wolnych obrotach jak i podczas jazdy. Na wolnych, obroty czasem wahają sie od 8000 do 11000 i wskazówka od obrotomierza skacze jak "oszalała". Podczas jazdy również można wyczuć, żę silnik nie pracuje jak powinien bo są odczuwalne zrywy.
Problem podonie jak w przypadku gaśnięcia pojawia się nie systematycznie. Np. przez ostatnie trzy tygodnie wszystko było w ok. a teraz od kilku dnie zdaża się tak że jadę 100 km i przez pierwsze 60 km silnik pracuje normalnie a przez następne 40 czuć szarpanie i po wrzuceniu na luz widać jka wskazówka obrotomierza skacze. Czasem jest na odwrót.
Przepraszam za obszerny opis i bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Paweł
Posiadam Audi 1,9 TDI od pewnego czasu mam problem z silnikiem. Postaram sie pokrótce opisać swój problem. Z góry sorki za nie fachowe nazewnictwo.
Mój pierwszy problem polega na tym, iż w jednej chwili gaśnie mi śilnik (czasem na środku skrzyżowania Jak juz tak zgaśnie to nie można go za nic zapalić, dopiero muszę odłączyć wtyczkę na pompie przy przekręconym kluczyku w stacyjce. Dopiero po takim zresetowaniu jest możliwe odpalenie go na nowo.
Taka sytuacja zdaża mi się czasem raz na 3000 km, a czasem potrafi zgasnąć kilka razy w ciągu 10 km.
Drugi problem polega na tym, iż występuje nierówna praca silnika i to zarówno wtedy gdy silnik pracuje na wolnych obrotach jak i podczas jazdy. Na wolnych, obroty czasem wahają sie od 8000 do 11000 i wskazówka od obrotomierza skacze jak "oszalała". Podczas jazdy również można wyczuć, żę silnik nie pracuje jak powinien bo są odczuwalne zrywy.
Problem podonie jak w przypadku gaśnięcia pojawia się nie systematycznie. Np. przez ostatnie trzy tygodnie wszystko było w ok. a teraz od kilku dnie zdaża się tak że jadę 100 km i przez pierwsze 60 km silnik pracuje normalnie a przez następne 40 czuć szarpanie i po wrzuceniu na luz widać jka wskazówka obrotomierza skacze. Czasem jest na odwrót.
Przepraszam za obszerny opis i bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2009, 16:10 przez paist, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 74
- Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Ja bym obstawiał na nastawnik, ostatnio wymieniałem sam i sobie poradziłem a mechanikiem nie jestem. Wszystko z www.audi80.pl się dowiedziałem.
[1,9 TDI 1Z 90KM]
witam,
dołączając do tematu pokrótce mój problem.
Ostatnio zauważyłem że podczas jazdy da się odczuć coś jakby "uślizg na pasku" i szarpnięcie silnika i przez chwilę silnik traci moc a potem wszystko wraca do normy. Trwa to ułamek sekundy. Przeważnie jest to do odczucia przy prędkości powyżej 120 km/h ale zdarzyło się też przy przyspieszaniu i zmianie biegu z 4 na 5. Zauważyłem też, że podczas tego z rury "buchnęło' mocniej spalinami.
Co może być przyczyną?
dołączając do tematu pokrótce mój problem.
Ostatnio zauważyłem że podczas jazdy da się odczuć coś jakby "uślizg na pasku" i szarpnięcie silnika i przez chwilę silnik traci moc a potem wszystko wraca do normy. Trwa to ułamek sekundy. Przeważnie jest to do odczucia przy prędkości powyżej 120 km/h ale zdarzyło się też przy przyspieszaniu i zmianie biegu z 4 na 5. Zauważyłem też, że podczas tego z rury "buchnęło' mocniej spalinami.
Co może być przyczyną?