Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi A4 1.9 TDI] Gasnący silnik i wahania obrotów.

ODPOWIEDZ
paist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 17 kwie 2009, 12:00

[Audi A4 1.9 TDI] Gasnący silnik i wahania obrotów.

Post autor: paist » 17 kwie 2009, 13:08

Witam,

Posiadam Audi 1,9 TDI od pewnego czasu mam problem z silnikiem. Postaram sie pokrótce opisać swój problem. Z góry sorki za nie fachowe nazewnictwo.

Mój pierwszy problem polega na tym, iż w jednej chwili gaśnie mi śilnik (czasem na środku skrzyżowania :( Jak juz tak zgaśnie to nie można go za nic zapalić, dopiero muszę odłączyć wtyczkę na pompie przy przekręconym kluczyku w stacyjce. Dopiero po takim zresetowaniu jest możliwe odpalenie go na nowo.
Taka sytuacja zdaża mi się czasem raz na 3000 km, a czasem potrafi zgasnąć kilka razy w ciągu 10 km.

Drugi problem polega na tym, iż występuje nierówna praca silnika i to zarówno wtedy gdy silnik pracuje na wolnych obrotach jak i podczas jazdy. Na wolnych, obroty czasem wahają sie od 8000 do 11000 i wskazówka od obrotomierza skacze jak "oszalała". Podczas jazdy również można wyczuć, żę silnik nie pracuje jak powinien bo są odczuwalne zrywy.
Problem podonie jak w przypadku gaśnięcia pojawia się nie systematycznie. Np. przez ostatnie trzy tygodnie wszystko było w ok. a teraz od kilku dnie zdaża się tak że jadę 100 km i przez pierwsze 60 km silnik pracuje normalnie a przez następne 40 czuć szarpanie i po wrzuceniu na luz widać jka wskazówka obrotomierza skacze. Czasem jest na odwrót.

Przepraszam za obszerny opis i bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2009, 16:10 przez paist, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 17 kwie 2009, 14:58

Trzeba zrobic diagnostykę silnika, powodów może być kilka, uszkodzony wtrysk sterujący, potencjometr gazu lub nastawnik. Na przyszłość użyj opcji szukaj.

paist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 17 kwie 2009, 12:00

Post autor: paist » 20 kwie 2009, 10:49

Kolego a możesz mi powiedzieć, który to jest ten wtrysk sterujący i gdzie on sie znajduje??

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 20 kwie 2009, 12:28

Po przewodach zasilających wtryski dojdziesz do tego który jest najbliżej nagrzewnicy powinien mieć kabelek. Masz 90 czy 110KM ???

paist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 17 kwie 2009, 12:00

Post autor: paist » 20 kwie 2009, 20:14

Mam 90 konny.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 21 kwie 2009, 09:49

Zastanawia się czy problemem nie będzie przypadkiem nastawnik pompy. Może się przycinać bądź zawieszać.

paist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 17 kwie 2009, 12:00

Post autor: paist » 21 kwie 2009, 15:55

No właśnie z tego co ustaliłem, to jak kupiłem ten samochód to włąsnie gościu robił mi regenerację tego nastawnika bo właśnie tak się działo, że przy pewnych obrotach śilnik dostawał wibracji i po tej regenaracji to znikło..

lukaszwaniek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: lukaszwaniek » 22 kwie 2009, 14:59

Ja bym obstawiał na nastawnik, ostatnio wymieniałem sam i sobie poradziłem a mechanikiem nie jestem. Wszystko z www.audi80.pl się dowiedziałem. :-)

BolczykB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 07 lut 2008, 00:25
Lokalizacja: WOR

Post autor: BolczykB4 » 03 maja 2009, 08:37

Warto zerknąć też czy uszczelka (simering) na wałku pompy wtryskowej jest ok.
Miałem szarpania obrotów, gasł sobie, ciężko było odpalić - zapowietrzała się pompa.
(było widać wyciek ropy na wałku, od koła)

tom79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 04 maja 2007, 10:12
Lokalizacja: Warszawa

[1,9 TDI 1Z 90KM]

Post autor: tom79 » 03 maja 2009, 21:15

witam,
dołączając do tematu pokrótce mój problem.

Ostatnio zauważyłem że podczas jazdy da się odczuć coś jakby "uślizg na pasku" i szarpnięcie silnika i przez chwilę silnik traci moc a potem wszystko wraca do normy. Trwa to ułamek sekundy. Przeważnie jest to do odczucia przy prędkości powyżej 120 km/h ale zdarzyło się też przy przyspieszaniu i zmianie biegu z 4 na 5. Zauważyłem też, że podczas tego z rury "buchnęło' mocniej spalinami.

Co może być przyczyną?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl